Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 20 augustus 2011, 09:35
Schanske Schanske is offline
Lid
Voornaam: Peter
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 41
Amaai, voor die prijs zou ik er ook nog graag een 32gb versie bij hebben

Spijtig eigenlijk voor een apparaat waar we minder dan een maand nog meer dan 400 euro voor betaalde.
Heeft eigenlijk iemand een idee of UK users ook 50$ credits krijgen in de app-catalog?

Schanske
__________________
Palm V -> Tungensten E -> Centro -> Pré 2 + Touchpad
Met citaat reageren
  #42  
Oud 20 augustus 2011, 10:25
joblamie joblamie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 30 december 2009
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schanske Bekijk bericht
Amaai, voor die prijs zou ik er ook nog graag een 32gb versie bij hebben

Spijtig eigenlijk voor een apparaat waar we minder dan een maand nog meer dan 400 euro voor betaalde.
Heeft eigenlijk iemand een idee of UK users ook 50$ credits krijgen in de app-catalog?

Schanske
Ik mag toch aannemen dat HP met eenzelfde soort actie komt als de 50$ credit voor apps, nu de TouchPad 99 dollar kost. Ik verwacht van HP een refund van minstens 300 dollar. Ik ga er vanuit dat er vast mensen zijn op deze aardbol die daar heel serieus werk van gaan maken. Edit: Ik lees zojuist dat wanneer je dit Amerikaanse nummer belt: 1-888-999-4747 mensen inderdaad 278 dollar terugkrijgen.

Ik heb toevallig die 50$ credit uitstaan bij HartBeatZ, die HP medewerker op het PreCentral forum. Heb mijn serialnummer aan hem doorgegeven en hij ging nakijken waarom ik nog geen 50$ credit code had staan onder mijn WebOS account (gekocht op 1 juli)
Met citaat reageren
  #43  
Oud 20 augustus 2011, 12:52
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Poeh, voor dat bedrag wil ik ook wel een TouchPad... Zo krijgen ze straks ineens nog een marktaandeel Eerdere kopers zullen zich inderdaad wel bekocht voelen.

Ik moet trouwens nog even terugkomen op dat verhaal van webOS op een iPad: PreCentral heeft dat ontkracht. Maar applicaties voor een TouchPad (op basis van Enyo framework) kunnen inderdaad wel draaien op een iPad of eender welk toestel met een moderne Webkit browser (Chrome, Safari), wellicht met enkele noodzakelijke extra's er omheen.

Bij Ars Technica ook nog een interessant stuk. De conclusie? HP heeft webOS wellicht niet de kans gegeven te groeien en nu wordt het heel moeilijk. Ook als HP aandeelhouder trouwens...

Laatst gewijzigd door domo; 20 augustus 2011 om 14:38.
Met citaat reageren
  #44  
Oud 20 augustus 2011, 15:22
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
hopelijk (in de gegeven situatie..) daalt de Europese prijs ook,
en dan koop ik gewoon nog een tweede...

liefst van al zag ik dit niet gebeuren, maar HP gaat er met de grove borstel door..
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #45  
Oud 20 augustus 2011, 18:30
joblamie joblamie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 30 december 2009
Berichten: 43
Het is nu officieel; HP betaalt het verschil in prijs tussen toen en nu terug aan TouchPad eigenaren. Heb je besteld via HP.com dan kun je het nummer bellen dat ik eerder al gaf, heb je hem in de winkel gekocht ergens, dan moet je het via die winkel regelen.

Laten we elkaar een beetje op de hoogte houden over of het gelukt is geld terug te krijgen, vanuit Nederland zal dit immers veel moeizamer verlopen... Maar die 300 dollar lijkt me wel de moeite waard.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 20 augustus 2011, 19:03
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Ik heb Richard al een mail gestuurd met de vraag of en hoe het mogelijk is geld terug te krijgen.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 20 augustus 2011, 19:28
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Toch is er iets dat ik niet snap aan de opstelling van HP m.b.t. de dump van TouchPads. Dat je bekend maakt te stoppen met hardware distributie is één ding, maar dan is je huidige aanbod gewoon het laatste wat verschijnt. Waarom zo extreem dumpen als je beweert dat webOS nog springlevend is? Dan zou de waardering en waarde van je apparaat niet zo hard moet kelderen naar slechts € 100,-. Dit lijkt wel erg overhaast.

Dat neemt niet weg dat ik wel wil weten of HP de actie ook in Europa/Nederland gaat doen
Met citaat reageren
  #48  
Oud 20 augustus 2011, 19:43
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik las op Precentral dat Best Buy geen forse kortingen gaat geven aan klanten die de TP al langer in bezit hebben maar de termijn waarbinnen klanten het apparaat kunnen teruggeven gaan verlengen tot 60 dagen. De klant krijgt gewoon al z'n geld terug...en geen nieuwe meer verkopen m.i.v. 19 augustus. De handel gaat dus gewoon terug naar HP. Je mag er bijna van uit gaan dat er landingen TP's in het grijze circuit terechtkomen en voor dumpprijzen van de hand gaan.

Hoe zat het ook al weer toen PalmOS er mee stopte? Garnet ofwel PalmOS 6 is nooit uitgekomen en e.e.a. werd verkocht aan Access o.i.d.
Dat HP nu loopt te roepen dat de ontwikkelingen van WebOS gewoon door gaan klinkt me bijna identiek in de oren. We horen over een aantal maanden iets over een nieuwe x.x.x release van WebOS met wat vage aanduidingen wat er allemaal nieuw is..maar ja, zonder hardware en zonder producenten die er brood in zien is het ontwikkelen om het ontwikkelen. Over een jaartje heeft niemand het meer over WebOS en zijn alle patentkrenten uit de WebOS pap verkocht aan derden.

Laatst gewijzigd door Ce; 20 augustus 2011 om 19:53.
Met citaat reageren
  #49  
Oud 21 augustus 2011, 09:05
joblamie joblamie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 30 december 2009
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Ik las op Precentral dat Best Buy geen forse kortingen gaat geven aan klanten die de TP al langer in bezit hebben maar de termijn waarbinnen klanten het apparaat kunnen teruggeven gaan verlengen tot 60 dagen. De klant krijgt gewoon al z'n geld terug...en geen nieuwe meer verkopen m.i.v. 19 augustus. De handel gaat dus gewoon terug naar HP. Je mag er bijna van uit gaan dat er landingen TP's in het grijze circuit terechtkomen en voor dumpprijzen van de hand gaan.
Inmiddels zijn ze wijzer geworden bij BestBuy en gaan hem met ingang van vandaag toch weer verkopen voor respectievelijk 99 of 149 dollar. Ook doen ze mee in het pricematchen, dus als je hem daar gekocht hebt krijg je het verschil terug.

Dit is een goed bericht voor mijzelf, want ik heb hem bij BestBuy gekocht. Alleen dit nog vanuit Nederland zien te regelen, want het beleid van BestBuy is dat je persoonlijk langs moet komen met een foto-ID om het verschil terug te krijgen... En dat gaat in mijn geval natuurlijk niet lukken. Heb ze al gemaild, ben benieuwd.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023