Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 14 maart 2005, 21:22
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
BASIC is een programmeertaal enkel geschikt om mee te leren,
Basic is een syntax. HB++ is een Basic compiler die (mbv. de Basic syntax) razendsnelle code kan genereren. Net als MS-Visual Basic (oei gevaarlijke opmerking ) prima om professionele software mee te schrijven.
Met citaat reageren
  #62  
Oud 14 maart 2005, 23:36
TLM
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 14-03-2005, om 21:05 heeft Jeroen dit gezegd in bericht #
BASIC is een programmeertaal enkel geschikt om mee te leren, en jij schrijft er kritieke programma's voor bedrijven mee?
So what, wat is daar nu verkeerd aan? Dat BASIC er alleen maar zou zijn 'om te leren', zoals jij opmerkt vindt ik een scheefgetrokken redenering.


TLM
Met citaat reageren
  #63  
Oud 15 maart 2005, 17:15
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
BASIC-programma's zijn altijd in heel beperkte mate standalone door de stortvloed aan bibliotheken die het nodig heeft.

Bij C heb je veel minder bibliotheken nodig, alleen glib.h of alleen stdio.h bijvoorbeeld.

Ik had het in principe over je handige chatprogramma die ervoor bedoelt was om systeembeheerders te informeren.

Dat is het makkelijkste als je een systeemfout hebt, een GUI-programma gebruiken om het systeem te rapporteren!



BASIC = Beginners All-purpose Symbolic Instruction Code

http://www.google.nl/search?hl=nl&cl...ken&lr=lang_nl

Laatst gewijzigd door Jeroen; 15 maart 2005 om 17:21.
Met citaat reageren
  #64  
Oud 15 maart 2005, 17:18
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Citaat:
Op 14-03-2005, om 21:09 heeft Bram dit gezegd in bericht #

Zoek anders even wat Handheld Basic++ is. Voor het PalmOS is het de snelheid van C++ programma's met het gemak van Basic
Heb ik gedaan... Maar het is closed-source dus dat kan ik moeilijk gaan controleren hè?
Met citaat reageren
  #65  
Oud 15 maart 2005, 17:25
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Bij C heb je veel minder bibliotheken nodig, alleen glib.h of alleen stdio.h bijvoorbeeld.
.h staat voor header. Kijk voor de gein eens wat er in een header staat: voor een groot gedeelte verwijzingen naar andere headers (bijv. sdtio.h -> stdlib.h).

De meegelinkte bibliotheken zijn puur stukjes code die nodig zijn voor de functionaliteit ongeacht de programmeertaal.

HB++ kent helemaal geen bibliotheken. Blijkbaar komt alles uit een grote bibliotheek. Wel kun je (net als met GCC of Codewarrior) common libraries (DLL's) gebruiken en stukjes binaries (gecompileerd door bijv. GCC of Codewarrior) toevoegen.

Om een lang verhaal kort te maken: heb geen oordeel over iets wat je niet kent: HB++ is op dit moment de krachtigste RAD-programmeeromgeving voor Palm die (qua snelheid) absoluut kan wedijveren met GCC en Codewarrior maar echt RAD is (kun je niet echt van C zeggen...).
Met citaat reageren
  #66  
Oud 15 maart 2005, 17:26
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Ik heb in de thread aangegeven dat mijn kritiek op de windows chatprogramma was gericht.
Met citaat reageren
  #67  
Oud 15 maart 2005, 17:29
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Hoewel compleet off-topic, geef ik even een hint naar Jeroen toe m.b.t. het 'chatprogramma', beter bekent als Netwerkbode. Dit is geheel gebaseerd op de Windows 2000 Messenger-service. Mijns insziens zou je deze service ook prima via C aan moeten kunnen sturen?

Aaron.
Met citaat reageren
  #68  
Oud 15 maart 2005, 17:33
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Dat zou idd makkelijk kunnen, maar geef mij de command-line maar.
Met citaat reageren
  #69  
Oud 15 maart 2005, 17:40
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Maareh, gewoon even een vraagje tussendoor.. Hoe komt een jongen van 16 aan al die poen om dure BASIC applicaties te kopen? Ik bedoel, ik ben ook 16, maar houd het liever bij GCC

Oh, en dan nog een vraagje. Bij BASIC, hoewel dat een enorm versplinterde taal is , loop je dan niet continu tegen een muur aan wat je wel mag besturen en wat niet?

Maar Aaron, wat als Netwerkbode vastloopt, dan kunnen de gebruikers geen messenger gebruiken omdat ze dat dan niet aangeleerd hebben, Messenger zelf echter loopt minder snel vast..
Met citaat reageren
  #70  
Oud 15 maart 2005, 17:55
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Het antwoord op die vraag lijkt mij niet te moeilijk... Natuurlijk is het voor een jongen van 16 niet te doen om programmeerpakketten te kopen (m.u.v. HB++, zie site voor plan). Het wordt een stuk makkelijker als een familielid het pakket wel op zijn werk had liggen...

Aaron.
Met citaat reageren
  #71  
Oud 15 maart 2005, 18:39
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Dat is handig idd, is dat ook de verklaring voor het gebruik van BASIC?
Met citaat reageren
  #72  
Oud 15 maart 2005, 18:45
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Ja, inderdaad. Omdat ik dit product (sinds groep 6 ) tot mijn beschikking had, kon ik hier lekker mee aanmodderen.
Met citaat reageren
  #73  
Oud 16 maart 2005, 10:27
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Leuk! Ik gebruikte ooit Qbasic, daarna ben ik over gestapt op gcc.

Ik vond QBasic als leertaal voor de basics wel geschikt, kun je wel humoristische programma's mee 'programmeren'.

Citaat:
Maar Aaron, wat als Netwerkbode vastloopt, dan kunnen de gebruikers geen messenger gebruiken omdat ze dat dan niet aangeleerd hebben, Messenger zelf echter loopt minder snel vast..
Met citaat reageren
  #74  
Oud 17 maart 2005, 21:33
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Citaat:
Maar Aaron, wat als Netwerkbode vastloopt, dan kunnen de gebruikers geen messenger gebruiken omdat ze dat dan niet aangeleerd hebben, Messenger zelf echter loopt minder snel vast..
Als Netwerkbode ooit vastloopt, is het een kwestie van het programma opnieuw opstarten, de service blijft immers gewoon draaien; alleen de GUI wordt afgesloten.




Nieuw programma!
Zojuist Songtekst v1.0 uitgebracht, te downloaden via deze link. Er zit tevens een voorbeelddatabase in, met een aantal songteksten verspreid over verschillende artiesten en albums, zodat er het e.e.a. uit te proberen is. Installeer je deze database niet, dan kun je gewoon met een lege database starten.

Features:
- Teksten
- Per artiest -> album bladeren
- Ondersteuning voor up/downtoetsen
- Beamen!

Mocht u tijdens het proberen op fouten stuiten, schroom dan niet ze hier te melden!!

Groeten,
Aaron.
Met citaat reageren
  #75  
Oud 17 maart 2005, 21:45
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Het spijt me dat ik het vraag (ik mis vast iets), maar wat is het nut van die tool?

Het staat overigens nog niet in je 'changelog'.
Met citaat reageren
  #76  
Oud 17 maart 2005, 21:49
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Nee, klopt, ik heb m'n site nog niet bijgewerkt... Er staan nog meer wijzingen op korte termijn op 't programma, en dat update ik in één keer.

Het nut van Songtekst? Nou, zoals de naam al doet vermoeden: om songteksten in te bewaren! PocketTunes (of een andere MP3-speler) in de background, en Songtekst in de voorgrond, en je kunt meezingen! Natuurlijk niet van toepassing bij klassieke muziek, hardcore etc.
Met citaat reageren
  #77  
Oud 17 maart 2005, 21:52
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Ah oke, ik zal hem wel eens uitproberen
Met citaat reageren
  #78  
Oud 22 maart 2005, 19:41
the_bep's schermafbeelding
the_bep the_bep is offline
Lid
Voornaam: Marnix
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Locatie: Zeewolde
Berichten: 28
freeware van Aäron

Even terug naar de freeware zelf, als het mag...
-Fotoboek heb ik geprobeerd, nou dat was feest, zelden zulke onscherpe foto's gezien. Fotoboek er weer af, blijkt dat de foto's die met Fotoboek zijn geopend geweest, niet meer in PalmPhotos open willen! Niet ernstig, maar wel opmerkelijk.

-SysteemInfo deed mij een klein lichtje zien, en ik hoop dat er nu mensen op gaan letten. In het tabblad 'systeem' staat je Hotsync-naam en daaronder..... het serienummer - van je Palm (kijk nu even of dat klopt). Maar bij mij staat dat er niet. En ik krijg bij het Hotsyncen ook die rare foutmelding: Protocol Error: Handheld file could not be opened. (4004)
Ik denk dat die Handheldfile met het serienummer te maken heeft, maar waarom staat dat niet op mijn Palm? Hoe krijg ik het er op? De Threats die hierover (fout 4004) gaan geven echt geen antwoord, en bij de helpdesk van Palm weten ze het ook niet (tjonge, daar werken echt heel slimme mensen...). Opnieuw installeren van Palm Desktop heeft geen zin, na 2 of 3 Hotsncen staat de fout er weer.
Dus, kijk allemaal eens in je Systeem en in je HotSync-Log, en kom dan met een afdoende antwoord!
wees gegroet, Marnix
__________________
groeten, Marnix

Palm Zire > Tungsten E > Tungsten T5 > Tungsten T3 > Lifedrive
Met citaat reageren
  #79  
Oud 26 maart 2005, 18:01
Rick...'s schermafbeelding
Rick... Rick... is offline
Lid
Voornaam: Rick <en dan nog iets>
Model: Palm IIIc
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Locatie: Ergens in de achterhoek!
Berichten: 36
Stuur een bericht via MSN naar Rick... Stuur een bericht via Yahoo naar Rick...
Huiswerk van Äaron

Mijn complimenten voor al je programma's! Stuk voor stuk kan ik ze gebruiken! Ik heb alleen een voorstel: Zou je misschien bij het programma 'Huiswerk' niet bij opties ook een functie kunnen maken waarbij je kan kiezen uit: 'huiswerk morgen, huiswerk deze week, huiswerk deze maand?' Net zo handig...

Ik hoor het wel!

*p.s. k weet wel dat mijn idee op schoolwerk lijkt, maar dat gebruik ik dus alleen voor het HW! verder niet...
__________________
Skype!Free internet telephony that just works
Get Mozilla FireFox Here!

Ik ben nu lid van de crew van: 7threfuge!!
Ik heb een Austin Powers *Palm IIIC*
Met citaat reageren
  #80  
Oud 26 maart 2005, 20:09
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Re: freeware van Aäron

Citaat:
Op 22-03-2005, om 19:41 heeft the_bep dit gezegd in bericht #78
Even terug naar de freeware zelf, als het mag...
-Fotoboek heb ik geprobeerd, nou dat was feest, zelden zulke onscherpe foto's gezien. Fotoboek er weer af, blijkt dat de foto's die met Fotoboek zijn geopend geweest, niet meer in PalmPhotos open willen! Niet ernstig, maar wel opmerkelijk.
Fotoboek laat de foto's op LowRes zien, staat als het goed is vermeldt op de site. Wat ik niet snap, is dat de geopende foto's niet meer openbaar zijn in PalmPhotos, gezien het feit dat het programma niets wegschrijft...

Citaat:
Op 22-03-2005, om 19:41 heeft the_bep dit gezegd in bericht #78
-SysteemInfo deed mij een klein lichtje zien, en ik hoop dat er nu mensen op gaan letten. In het tabblad 'systeem' staat je Hotsync-naam en daaronder..... het serienummer - van je Palm (kijk nu even of dat klopt). Maar bij mij staat dat er niet. En ik krijg bij het Hotsyncen ook die rare foutmelding: Protocol Error: Handheld file could not be opened. (4004)
Ik denk dat die Handheldfile met het serienummer te maken heeft, maar waarom staat dat niet op mijn Palm? Hoe krijg ik het er op? De Threats die hierover (fout 4004) gaan geven echt geen antwoord, en bij de helpdesk van Palm weten ze het ook niet (tjonge, daar werken echt heel slimme mensen...). Opnieuw installeren van Palm Desktop heeft geen zin, na 2 of 3 Hotsncen staat de fout er weer.
Dus, kijk allemaal eens in je Systeem en in je HotSync-Log, en kom dan met een afdoende antwoord!
wees gegroet, Marnix
Het serienummer wordt simpelweg uitgelezen uit het ROM, de fout zit niet in het programma. Waarschijnlijk is het ROM van je PDA niet goed geflashed, waardoor het serienummer onherroepelijk verloren is gegaan...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023