Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 februari 2009, 15:31
brains brains is offline
Junior lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 17 december 2008
Berichten: 2
foto's naar sd kaart kopieren op snellere manier i.p.v. via cradle

Ik heb een cradle met een com poort en een m515. Nu heb een aantal foto's die ik er op wil zetten mar via de cradle is het tergend traag.
Nu ben ik op zoek naar een andere oplossing. Het sd kaartje in een lezer steken en kopieren heeft geen zin aangezien palm een apart formaat gebruikt. Is er misschien een programma waarmee het wel kan of een andere oplossing? (afgezien van een usb cradle kopen natuurlijk)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 februari 2009, 16:09
bussie bussie is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 83
Foto's snel op SD Card zetten

Hoi,

hoe bedoel je dat precies dat Palm een andere formaat gebruikt?

Je kan / hebt op de Palm een programma neem ik aan dat alle bekende foto formaten kan lezen?
Zo niet, allicht dit downloaden (zijn volgens mij genoeg gratis ? opties voor).

Zo ja, dan is het geen enkel probleem om de foto's dmv een sd card reader op de card te zetten.
__________________
Groet,

bussie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 februari 2009, 19:00
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Ik weet niet precies of CardReader iets voor je zou kunnen betekenen?
CardReader is een handige tool, die je installeert op je Palm en waarmee je de inhoud van de geheugenkaart kunt benaderen via Windows Verkenner. Op die manier kun je dan simpel en snel foto's en andere bestanden van je computer naar de Palm verplaatsen of kopiëren, zonder dat je iets hoeft te synchroniseren of je geheugenkaart uit het apparaat te halen..
Ik zie de M515 weliswaar niet in het rijtje met supported devices staan, maar je kunt het altijd proberen met de probeerversie van Card Reader. Meer informatie.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 februari 2009, 22:27
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brains Bekijk bericht
I(afgezien van een usb cradle kopen natuurlijk)
dat is wel de handigste optie. Serieel haal je nooit een hogere snelheid dan 115k. Kijk even hoe snel de transfer staat. Zowel op je M515 als ook op je PC.
Een PALM met camera, bijv. zire7x(s) slaat foto's gewoon op in DCIM als .jpg. Opslagkaartjes zijn doorgaans fat(12/16), en niet fat32 geformateerd

Met gebruik van Google (prachtige machine kom ik jouw probleem ook en een oplossing. Zie hier en klik op de links in het tweede bericht voor een oplossing.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 februari 2009, 19:53
brains brains is offline
Junior lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 17 december 2008
Berichten: 2
Het probleem is niet een programma voor fotos, dat heb ik al, maar een manier om fat(12/16) te lezen en te beschrijven op een pc (of mac)
Ik zal zo ie zo uitkijken naar een usbkabel.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 februari 2009, 23:11
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
FAT16 lezen en schrijven lukt ook via de geheugenkaartlezer van de computer prima hoor. Het komt hoogstens voor dat je geheugenkaart niet direct de eerste keer herkend wordt maar dat je eenmalig de geheugenkaart via je computer moet formatteren. Je hebt dan gewoon de keuze om FAT16 te formatteren.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 februari 2009, 23:18
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brains Bekijk bericht
Het probleem is niet een programma voor fotos, dat heb ik al, maar een manier om fat(12/16) te lezen en te beschrijven op een pc (of mac)
Je hebt niet alles gelezen.Hoe een plaatje te te bekijken is maar een gedeelte van dat verhaal!

Hoe groot is die kaart die je gebruikt? Als ie groter is dan 32MB moet je FATFS installeren op je m515 als dat nog niet gebeurd is.Maar alleen als je PALM-OS 4.0 gebruikt. Bij 4.1 hoeft dat niet.

Het lezen en schrijven op de PC moet dan gewoon met een cardreader gaan.Heb ik zelf ook gedaan.En de snelheid daarvan is afhankelijk van de cardreader en je usb poorten(1.0/1.1 of 2.0)

Overigens. Als je die plaatjes gekopieerd heb krijg je nog met een andere probleem te maken. De viewer zal nl. geen plaatjes vinden. Hoe dat komt mag je zelf even "googelen"

Citaat:
Ik zal zo ie zo uitkijken naar een usbkabel.
Het is niet alleen een kabel maar een gehele cradle met kabel Daar heb ik er nog wel een paar van

Ik denk dat je genoeg tips hebt gekregen van iedereen om aan de slag te kunnen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 februari 2009, 23:26
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Bij 4.1 hoeft dat niet.
En bij mijn weten is dat het besturingssysteem dat elke Palm m515 heeft, dus dat komt mooi uit. Je palm kan overigens een sd-kaart aan van maximaal 1 gb.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 februari 2009, 23:38
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster Bekijk bericht
En bij mijn weten is dat het besturingssysteem dat elke Palm m515 heeft, dus dat komt mooi uit. Je palm kan overigens een sd-kaart aan van maximaal 1 gb.
Hij zou een US versie kunnen hebben en die hebben 4.0 vandaar dat FATFS dan nodig is! I
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 februari 2009, 00:57
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Jij wint . De threadstarter zal met het verlossende antwoord komen over het besturingssysteem van zijn m515.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 14 februari 2009, 13:31
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster Bekijk bericht
Jij wint . De threadstarter zal met het verlossende antwoord komen over het besturingssysteem van zijn m515.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023