Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 december 2004, 16:09
Albel
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Emulator simulator

Ik heb reeds enige tijd Hb++ gedownload maar blijf steeds knoeien met de emulator of simulator. Ik heb een Tungsten T3 en las eens ergens dat daarvoor de simulator moet gebruikt worden. Telkens ik hem start vanuit Hb++ krijg ik steeds het stylus scherm waar ik dan steeds op moet klikken. ZEER VERVELEND !!! Op mijn desktop werkt het daarna verder prima maar op mijn laptop krijg ik het niet aan de praat. Telkens krijg ik een melding "Sending my project to the handheld device" gevolgd door de foutmelding "An error occured while reading from Tcp/Ip". Kan iemand me helpen ?? De manual die bij de gedownloade versie zit(Palm OS 5.3 simulator) brengt geen uitkomst.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 december 2004, 16:37
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Je moet de emulator gebruiken, die werkt veel prettiger met HB++. Het ziet er wel iets anders uit dan op je Tungsten|T3, maar de emulator werkt prima om een programma te testen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 december 2004, 17:35
Albel
Guest
 
Berichten: n/a
Voor zover ik kon terugvinden bestaat er voor de Tungsten T3 alleen de simulator. Ik denk dat ik ook begrijp dat het gebruik van de emulator een oudere versie van de Palm op je scherm toont waar je dan de code kan testen. Is het enige verschil dan het uitzicht op het scherm en welke skin kan ik dan het best uitkiezen of heeft dit met de werking van het programma niets te maken?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 december 2004, 17:41
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Voor zover ik kon terugvinden bestaat er voor de Tungsten T3 alleen de simulator.
Inderdaad, eigenlijk voor alles met OS 5.0 en hoger (de Tungsten|T3 gebruikt OS 5.2.1).

Op de werking hebben skins geen invloed, ROM versies wel. De belangrijkste functie van de emulator/simulator in combinatie met HB++ is het eruithalen van bugs, niet het simuleren van je eigen model. Dat gaat met HB++ beter met de emulator dan met de simulator. Het ROM dat je gebruikt maakt weinig uit, zolang het maar OS3.5 of hoger is (3.0 werkt misschien ook nog wel, maar just in case).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023