Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 januari 2005, 19:36
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Question Combinatie k700i en Clie TG50?

Ik heb onder de zoek functie al het een en ander kunnen vinden maar niet precies wat ik zoek.
Is er iemand die misschien ook de combinatie heeft van een mob.tel. van Sony Ericsson k700i en een Sony Clie TG50? (met een Orange abonnement?)Ik wil graag internetten en e-mailen maar het loopt niet echt......misschien iemand? Je weet maar nooit!
vast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 januari 2005, 10:51
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Heb je de juiste driver?
Wat zijn je instellingen?
Welke foutmeldingen krijg je?
et cetera...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 januari 2005, 15:01
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Beste metck,

Het is me trouwens wel gelukt om sms-jes te versturen via de Clie TG50 naar de SE k700i telefoon met BT?!

Maar goed, internetten en e-mailen via BT verbinding gaat nog niet, ik zal het ff opsommen:

- Clie TG50
- mobiel Sony Ericsson k700i
- driver heb ik van de site van sony gehaald en op mijn Clie gezet, niet speciaal voor de k700i maar dat moet volgens mij niet echt uitmaken...(lukt ook om sms te versturen?!):
Phone Driver Update Version 1.2.1 (van de support site van Sony)

- op de Clie heb ik bij preferences: network:
een versatel gratis internet inbelnummer (0676075030) ingesteld, compleet met username etc. Onder 'Connection' kies ik: 'Sony BT to GSM'
Als ik dan 'connect' probeer zie je:
'dialing Versatel', dus het lijkt te lukken maar geeft dan uiteindelijk de melding: 'Error: no carrier (0x1102)'

Deze instellingen probeer ik te gebruiken voor zowel e-mail als internet (Netfront). Ze geven dan ook de melding: 'Error: no carrier (0x1102)'. Eerlijk gezegd heb ik niets speciaals ingesteld bij mijn k700i...misschien is dat het probleem maar ik zou niet weten hoe. Ik hoop dat deze info voldoende is om mij verder te kunnen helpen, vast bedankt!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 januari 2005, 22:43
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Question

niemand een idee hoe het verder moet?
misschien nog suggesties?

Vast bedankt!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 januari 2005, 22:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Je moet niet het inbelnummer van Versatel gebruiken, maar het gprs nummer van Orange.

Zoeken naar: Orange gprs
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 januari 2005, 21:29
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Bedankt voor je reply Gazpacho.
Ik ben niet echt verder gekomen, zal mijn onkennis wel zijn.
Gisteren Orange gewoon eens gebeld en gevraagd of ze iets wisten.
Ik heb een Orange abonnement. Ik was in de veronderstelling dat ik daarmee ook via mijn Clie het internet op kon. Volgens de man van Orange moet ik dan eerst 'Orangeworld' activeren en dan kan het pas....maar goed dat kost dan weer extra. Niet gedaan en ik wacht het even af.

Groet!

(p.s.sorry voor mijn slechte kennis wat betreft internet en pda's maar bedankt voor jullie hulp!)

Laatst gewijzigd door bakker; 19 januari 2005 om 21:35.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 januari 2005, 09:42
Erik4281
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 19-01-2005, om 21:29 heeft bakker dit gezegd in bericht #6
Bedankt voor je reply Gazpacho.
Ik ben niet echt verder gekomen, zal mijn onkennis wel zijn.
Gisteren Orange gewoon eens gebeld en gevraagd of ze iets wisten.
Ik heb een Orange abonnement. Ik was in de veronderstelling dat ik daarmee ook via mijn Clie het internet op kon. Volgens de man van Orange moet ik dan eerst 'Orangeworld' activeren en dan kan het pas....maar goed dat kost dan weer extra. Niet gedaan en ik wacht het even af.

Groet!

(p.s.sorry voor mijn slechte kennis wat betreft internet en pda's maar bedankt voor jullie hulp!)
Die man van Orange heeft echter maar gedeeltelijk gelijk.

Om via GPRS te kunnen internetten op de Clie moet je inderdaad Orange World hebben.

MAAR: je kunt wel internetten door in te bellen, zoals je (vroeger) thuis ook deed. Dus per minuut betalen. De instellingen hiervoor weet ik zo niet, maar die zijn ongetwijfeld te vinden op de site van Orange zelf. Je moet dan denk ik wel even inloggen op "Mijn Orange".
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 januari 2005, 20:02
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Citaat:
Op 20-01-2005, om 09:42 heeft Erik4281 dit gezegd in bericht #7

MAAR: je kunt wel internetten door in te bellen, zoals je (vroeger) thuis ook deed. Dus per minuut betalen. De instellingen hiervoor weet ik zo niet, maar die zijn ongetwijfeld te vinden op de site van Orange zelf. Je moet dan denk ik wel even inloggen op "Mijn Orange".
Dat dacht ik dus ook! Vandaar mijn poging om het aan de praat te krijgen. Heb nog een keer gebeld met Orange en deze keer gaf de meneer aan dat het wel zal kunnen maar dan inderdaad niet met GPRS maar maar de WAP-instelingen. Op de site van orange heb ik dit gevonden:
Wat zijn de juiste Orange wap-instellingen?
Je kunt de wap instellingen heel eenvoudig downloaden.

Voordat je toegang krijgt tot wap, moet je telefoon goed ingesteld zijn. Dit zijn de juiste instellingen:

Homepage
voor abonnementen: http://wap.Orange.nl/
Verbinding: tijdelijk
Beveiligen/security: uit
Drager/bearer: data
Inbelnummer: +31628500666
IP adres: 010.250.255.188
Legalisatie type: normaal
Type dataomroep/verbindingstype: ISDN/digitaal
Snelheid dataomroep / baud rate: 9600
Port / IP-aansluiting: 9201
Disconnect/lingertijd/idle time out: 300
Gebruikersnaam: +316, gevolgd door de 8 cijfers van uw mobiele telefoonnummer
Wachtwoord: PASSWORD (in hoofdletters)


Het is me op dit moment nog niet gelukt maar ik ben nog hard aan het proberen.......ik laat het weten als het lukt/niet lukt......
bedankt!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 januari 2005, 10:13
Erik4281
Guest
 
Berichten: n/a
Met die instellingen zou het moeten lukken.

Ik denk dat je de instellingen zowel op je telefoon als op je clie moet invoeren, maar dat weet ik niet zeker.

Heb je trouwens een orange (branded) k700 of een niet-orange k700? Ik heb de branded versie en daar zitten de instellingen voor GPRS en WAP al ingesteld.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 januari 2005, 17:48
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Citaat:
Op 21-01-2005, om 10:13 heeft Erik4281 dit gezegd in bericht #9
Met die instellingen zou het moeten lukken.

Ik denk dat je de instellingen zowel op je telefoon als op je clie moet invoeren, maar dat weet ik niet zeker.

Heb je trouwens een orange (branded) k700 of een niet-orange k700? Ik heb de branded versie en daar zitten de instellingen voor GPRS en WAP al ingesteld.
Ik heb een niet-Orange k700i (gekocht bij Belcompany en niet bij de Orange winkel). Maar heb wel de wap instellingen aangevraagd, dus die zouden erop moeten staan.
Zelf heb ik het idee dat de instellingen op mijn Clie goed zijn en werken, hij gaat ook bellen met Orange, maar ik denk dat mijn telefoon niet goed ingesteld staat......ik ga verder zoeken!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 januari 2005, 22:33
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Thumbs down

krijg het nog niet aan de praat. Misschien ga ik gewoon eens langs bij een "Orange" winkel en vraag de verkoper of hij iets weet. Ben alleen bang dat ook zij daar geen ervaring genoeg in hebben. Ik hou jullie op de hoogte.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 februari 2005, 19:45
armin's schermafbeelding
armin armin is offline
Saabist
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 05 augustus 2002
Locatie: Niezijl
Berichten: 30
en via deze link:

SE support site K700i

Zo heb ik mijn K700i ingesteld en dat gaat goed. Met KPN dan, maar als dat goed werkt neem ik aan dat de instellingen voor Orange ook goed verstuurt worden.

succes,

Armin
__________________
"ik heb geen honger, maar ik sterf van de trek"
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 maart 2005, 19:50
philvddh
Guest
 
Berichten: n/a
Al antwoord

Ik zit al heel lang met hetzelfde probleem. Heb een 2210 en ook een K700i. Het is me ook nog steeds niet gelukt om op internet te komen VIA mijn K700i. Hij begint met bellen, maar dan verbreekt hij altijd de verbinding weer....

Heeft iemand al een oplossing???

Philip
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 maart 2005, 21:38
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Phil, met 2210 bedoel je een HP iPaq 2210? Ik denk dat je dan beter even kunt kijken bij de pocketpc-club , aangezien dit forum gaat over pda's op basis van PalmOS en dus geen Windows Mobile. De oplossing zal dus anders zijn
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 maart 2005, 22:57
philvddh
Guest
 
Berichten: n/a
pocket PC

hoi Domo,

Inderdaad gaat het hier om een pocketPC. Alleen verwacht ik niet dat de oplossing anders zal zijn, aangezien ik toch verwacht dat het probleem bij de telefoon opgelost moet worden (ok, dan is het misschien ook geen issue hier, maar misschien heeft toch iemand hier ervaring mee).

Mvg. Philip
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023