Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 januari 2005, 21:14
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Bluetooth tussen Tungsten en Apple lukt wel en niet

Wanneer ik mijn Palm Tungsten T (met ingebouwd bluetooth) koppel met de Apple-G5 (via Bluetooth > Trusted devices > Add Device), geeft de Palm aan dat hij de G5 wel kan vinden. Vervolgens Passkey instellen (bericht verschijnt vervolgens keurig op het scherm van de G5 > invoeren passkey > Koppel), ..... maar nu geeft de Palm na enige tijd zoeken aan: "Unable to add G5 to your trusted device list".

Omgekeerd kan ik hetzelfde wel vanaf de G5 doen: koppeling tussen G5 en Tungsten maken gaat prima, en daarna over en weer bestandjes sturen via bluetooth ook. Dus kennelijk is er een bluetooth-koppeling volgens beide apparaten...

Voor het instellen van een internetverbinding via bluetooth met de G5 loopt het vervolgens fout:
(zie ook bij http://www.palmclub.nl/tips/draadloos_internet/ ):
1. Ga naar Prefs
2. Ga naar Connection
3. Kies New
4. Geef de connection de naam 'Bluetooth LAN' (om een onderscheid te maken met eventuele andere Bluetooth-verbindingen die je al hebt)
5. 'Connect to' > 'Local network'
6. 'Via' > 'Bluetooth'
7. Kies OK
8. Kies bij Device de PC met Bluetooth-verbinding waarmee gepaired is of zorg nu dat deze PC met de Palm paired.

9. Kies Details
10. Speed > 115.200
11. Flow Ctl > Automatic
12. Kies OK

En bij punt 8 gaat het dus mis: Bij 'Device' wordt de G5 niet herkend. Hoe kan dat nu?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 januari 2005, 01:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Even twee dingetjes:

Als ik vanaf mijn Sony met mijn PC wil pairen, zodra ik een passkey vanaf mijn Sony heb gestuurd gaat er heel sneaky iets knipperen in de systemtray Bluetooth icoon, en dat was me de eerste keer niet eens opgevallen! Pas toen ik op het Bluetooth icoontje had geklikt, kreeg ik pas een scherm te zien dat ik een passkey op de PC moest invullen. Misschien is er iets dergelijks aan de hand bij jouw mac.

Ten tweede, je zegt dat je wel vanaf de computer kunt pairen met je Tungsten? Want als je de Tungsten op je Mac aan de Trusted Devices lijst toevoegd, krijg je als het goed is ook de vraag op je Tungsten of de Mac in je Trusted Devices list opgenomen moet worden.

Eigenlijk is vooralsnog je probleem dus om de apparaten te pairen, en in elkaars Trusted Devices List te komen. Hopelijk lukt dat met bovenstaande tips.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 januari 2005, 07:17
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Op 25-01-2005, om 02:38 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #2
Pas toen ik op het Bluetooth icoontje had geklikt, kreeg ik pas een scherm te zien dat ik een passkey op de PC moest invullen. Misschien is er iets dergelijks aan de hand bij jouw mac.
Wanneer ik vanaf de Tungsten een koppeling tot stand probeer te brengen, doet deze dat prima: de Palm vraagt om een passkey, en na het invullen ervan op de Palm en klikken op OK, verschijnt hetzelfde bericht keurig op de computer. Ook hier tik ik de passkey in. De Palm gaat vervolgens even 'zoeken' maar wil de computer niet in de Trusted Devices plaatsen.
Bij de andere bluetooth-toestellen die ik heb (telefoons) gaat dat probleemloos.
Overigens kan ik vanaf de computer naar de Palm en omgekeerd berichtjes, etc. versturen. Ook SMS-jes vanaf de computer via bluetooth naar de telefoon gaat prima. Dus kennelijk is er een goede koppeling, alleen weigert de Palm de computer in de Trusted Devices te zetten.
Misschien maak ik me druk om niks...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023