Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 januari 2005, 20:12
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Review: Wachtwoordprogramma's

Wachtwoorden en andere privacygevoelige informatie schrijf je natuurlijk niet onbeveiligd in een notitie op je Palm.
Kijk in het vergelijkende review van wachtwoordprogramma's in welk programma je die gegevens het best kunt opslaan.
Met dank aan vele forumvrienden, die aan het review hebben bijgedragen.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 januari 2005, 21:06
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Duidelijk en prima review.
Zelf gebruik ik SplashID, eigenlijk voornamelijk omdat het er grafisch zo aardig uitziet. Wachtwoord intypen doe je op een in beeld gebracht QWERTY-toetsenbordje.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 januari 2005, 21:40
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Yaps is het enige freeware programma met goede beveiliging.
Het freeware Keyring for PalmOS ontbreekt in deze bespreking!
-Beveiliging door Secure triple-DES encryptie met 112-bit sleutel afgeleid van het paswoord.
-In veel talen beschikbaar, ook NL.
-Export naar memopad mogelijk.
-Paswoordengenerator.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 januari 2005, 10:44
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
nog een optie

Ik gebruik zelf al jaren TopSecret. Doet hetzelfde als deze progjes. Werkt prima en sych met de desktop. Is freeware zonder synchronisatie (2 way) en 19.99 dollar met. En dus niet de goedkoopste...wel goed (veilig enzo). Moeite waard om eens te bekijken, biedt denk ik niet meer dan de besproken progjes.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 januari 2005, 12:26
RenéD's schermafbeelding
RenéD RenéD is offline
treofiel
Voornaam: René
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 april 2004
Locatie: Hilversum Media-capital
Berichten: 125
Stuur een bericht via ICQ naar RenéD Stuur een bericht via MSN naar RenéD
Ik gebruik nu al meer dan een jaar YAPS. Een lekker no-nonsens programma. Werkt voor mij erg goed, met als voordeel dat je de opgeslagen gegevens kan exporteren naar Memo en bij bv. een grote schoonmaak ook weer in Yaps kan importeren vanuit Memo. Voor het invoeren van je wachrwoord heb je de keuze, waarbij ik het in Yaps ingebouwde Qwerty toetsenbordje het makkelijkst vind.
__________________
Groeten van een blije palm gebruiker, René

Treo 650 is helemaal top , de T3 is nu mijn multimedia device. (mijn vriendin heeft nu ook een T3!en een 650 )
Ik sla de 680 maar over en wacht op de Pre

Laatst gewijzigd door RenéD; 29 januari 2005 om 12:30.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 januari 2005, 21:58
Edwin :-)
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 29-01-2005, om 13:26 heeft RenéD dit gezegd in bericht #5
Ik gebruik nu al meer dan een jaar YAPS. Een lekker no-nonsens programma. Werkt voor mij erg goed, met als voordeel dat je de opgeslagen gegevens kan exporteren naar Memo en bij bv. een grote schoonmaak ook weer in Yaps kan importeren vanuit Memo. Voor het invoeren van je wachrwoord heb je de keuze, waarbij ik het in Yaps ingebouwde Qwerty toetsenbordje het makkelijkst vind.
Ik heb vanavond even naar Yaps gekeken, ziet er inderdaad mooi uit. Ik vind er echter één (onoverkomelijk) nadeel aanzitten. Je kunt alleen kiezen voor naam/locatie of locatie in het hoofdscherm. Ik zou graag alleen op naam willen kunnen kijken. Is hier iets aan te doen?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 januari 2005, 22:07
RenéD's schermafbeelding
RenéD RenéD is offline
treofiel
Voornaam: René
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 april 2004
Locatie: Hilversum Media-capital
Berichten: 125
Stuur een bericht via ICQ naar RenéD Stuur een bericht via MSN naar RenéD
Citaat:
Op 30-01-2005, om 22:58 heeft Edwin dit gezegd in bericht #6


Ik heb vanavond even naar Yaps gekeken, ziet er inderdaad mooi uit. Ik vind er echter één (onoverkomelijk) nadeel aanzitten. Je kunt alleen kiezen voor naam/locatie of locatie in het hoofdscherm. Ik zou graag alleen op naam willen kunnen kijken. Is hier iets aan te doen?
Hoi Edwin, ik snap het "probleem" niet helemaal, volgens mij zoek je alleen op naam en kan je met lokatie gewoon aangeven of iets bv. op je palm staat of op je thuis-pc of op je werk. ik gebruik hiervoor vaak verschillende wachtwoorden! met een reden!
__________________
Groeten van een blije palm gebruiker, René

Treo 650 is helemaal top , de T3 is nu mijn multimedia device. (mijn vriendin heeft nu ook een T3!en een 650 )
Ik sla de 680 maar over en wacht op de Pre
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 januari 2005, 23:29
Edwin :-)
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 30-01-2005, om 23:07 heeft RenéD dit gezegd in bericht #7


Hoi Edwin, ik snap het "probleem" niet helemaal, volgens mij zoek je alleen op naam en kan je met lokatie gewoon aangeven of iets bv. op je palm staat of op je thuis-pc of op je werk. ik gebruik hiervoor vaak verschillende wachtwoorden! met een reden!
Ik had een aantal sites ingevoerd, naam, url, gebruikersnaam, wachtwoord. Ik zou graag in het eerste scherm dan alleen naam zien. Dat kan echter niet. Je kunt kiezen tussen naam, url en url. Dat vind ik niet zo handig en doet af aan de herkenbaarheid. Bij een aantal wat langere namen zie je slechts een klein deel van de naam en een klein deel van de url. Of je ziet alleen de url....
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 januari 2005, 09:14
sanderlenka's schermafbeelding
sanderlenka sanderlenka is offline
Forumbikkel
Voornaam: Sander
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 18 november 2001
Locatie: Geldrop
Berichten: 223
Weer een goede en nuttige recensie!

Dit soort programma's is erg nuttig.

Citaat:
Op 28-01-2005, om 22:40 heeft ghia dit gezegd in bericht #3
Het freeware Keyring for PalmOS ontbreekt in deze bespreking!
-Beveiliging door Secure triple-DES encryptie met 112-bit sleutel afgeleid van het paswoord.
-In veel talen beschikbaar, ook NL.
-Export naar memopad mogelijk.
-Paswoordengenerator.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Keyring lijkt kwa layout trouwens erg op het besproken Yaps.

Hebben de andere programma's een sleutelwoordengenerator? Dit vind ik een erg nuttige functie. Met zo'n honderd passwords te beheren is het wel zo handig. Als ik zelf een password moet verzinnen kom ik vaak niet verder dan "sander03". Terwijl "@D''Yusg\:rywe{uEAA^" natuurlijk veiliger is.
__________________
hartelijke groeten,
Sander
Huis kopen in Tsjechie?
Wereldraadsel?
Posting?

Laatst gewijzigd door sanderlenka; 31 januari 2005 om 09:22.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 januari 2005, 10:00
bhutten
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben favoriet van SplashID. Goede synchronisatie met desktop applicatie en toegang dmv pincode (persoonlijk vindt ik dat belangrijk, ik hou niet van een wachtwoord invoeren op een Palm device). SplashID geeft overigens wel de mogelijkheid om een wachtwoord in te voeren ipv een pincode.

Groeten,
Berthold
Met citaat reageren
  #11  
Oud 31 januari 2005, 10:15
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
SplashId is niet goedkoop maar wel goed met een prima desktopdeel en de mogelijkheid wachtwoorden te laten genereren, waarbij je kan aangeven welke tekens gebruikt mogen worden en of het resultaat uit te spreken moet zijn of niet.

We zijn aan deze vergelijking begonnen met een serie voor ons bekende programma's. Wellicht dat SplashId daar ook bij had moeten staan. Van de andere kant: als je gaat kijken bij PalmGear naar de lijst met 'security' programma's (ruim 200 stuks), dan is het duidelijk dat iedere selectie te kort schiet.

Wat in ieder geval mogelijk moet zijn met deze vergelijking is een beeld krijgen van wat er mogelijk is en waar je zelf op kan letten als je op zoek bent naar zo'n programma.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 31 januari 2005 om 10:19.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 31 januari 2005, 13:01
Dutchgrover's schermafbeelding
Dutchgrover Dutchgrover is offline
gewoon lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 juni 2001
Locatie: Eindhoven
Berichten: 156
ewallet wel of geen encryptie??

Een beetje zenuwachtig geworden door de review toch maar even op de site van ewallet gekeken. Zijn al die credit card gegevens nu wel of niet veilig opgeslagen.

Volgens de website zijn de gegevens wel degelijk versleuteld:
http://www.iliumsoft.com/site/ew/ew_supt3.htm#pass

Citaat:
eWallet is very secure. Any information you've stored in password-protected categories is encrypted with the RC4 encryption algorithm with a 128 bit key. The key used to encrypt your information is generated from your password. eWallet does not store your password in your wallet file, or anywhere on your PDA or your PC
Wie kan er hier helderheid verschaffen. Zijn die gegevens nu wel of niet versleuteld. Hebben jullie de ingevoorde gegevens in het ewallet bestand nog kunnen lezen?

Ik gebruik ewallet al een flinke tijd en heb werkelijk al mijn passwords, nummers en andere info in het programma gestopt. Mocht al die informatie niet veilig zijn in het programma dan is dat slecht voor mijn nachtrust en moet ik naar een ander programma uitkijken.

Groeten, peter

EDIT

even een snelle check. Wanneer ik het gegevensbestand van ewallet in een editor bekijk zie ik alleen nietszeggende tekens. Dit geldt zowel voor het palmbestand als het desktop bestand. Op de website van ewallet zag ik wel dat de probeerversie geen gegevens versleuteld. Hebben jullie misschien een trialversie gereviewd?

Citaat:
The trial version of eWallet does not encrypt your information, but as soon as you install the complete version, or unlock your trial, eWallet will encrypt all cards in any password-protected categories.



Laatst gewijzigd door Dutchgrover; 31 januari 2005 om 13:17.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 31 januari 2005, 15:18
schub
Guest
 
Berichten: n/a
Er heeft al een keer een review op palmclub.nl gestaan:

http://www.palmclub.nl/reviews/passwd_progs/

Ik snap niet zo goed dat mensen betalen voor een dergelijk programma. Er zijn voldoende freeware en zelfs open source programma's beschikbaar. Dus als je zenuwachtig wordt of een programma wel of niet encrypt, gooi het overboord en kies een programma waarvan het algoritme bekend is (en aangetoond is dat het veilig is uiteraard).
Met citaat reageren
  #14  
Oud 31 januari 2005, 17:18
McWine
Guest
 
Berichten: n/a
Keyring

Ben het helemaal eens met ghia, daar komt nog bij, dat Keyring ook een Windows en een Java Desktopsynchronisatiemogelijkheid heeft.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 31 januari 2005, 17:48
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Op 31-01-2005, om 10:14 heeft sanderlenka dit gezegd in bericht #9
Weer een goede en nuttige recensie!

Dit soort programma's is erg nuttig.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Keyring lijkt kwa layout trouwens erg op het besproken Yaps.

Als ik zelf een password moet verzinnen kom ik vaak niet verder dan "sander03". Terwijl "@D''Yusg\:rywe{uEAA^" natuurlijk veiliger is.
Nou dat weten we dan! Ik gebruik vaak "********" en "*****"

AYE.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 31 januari 2005, 23:32
Edwin :-)
Guest
 
Berichten: n/a
Naar aanleiding van bovenstaande lovende woorden over Keyring heb ik deze vanavond maar eens uitgeprobeerd, zien is immers geloven. Deze app ziet er inderdaad goed uit. Daarnaast bevalt de prijs me ook erg goed (je bent en blijft Nederlander hè). Wat mij betreft zeker een aanrader.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 01 februari 2005, 22:16
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Re: Review: Wachtwoordprogramma's

Citaat:
Op 28-01-2005, om 21:12 heeft gonny dit gezegd in bericht #1
Wachtwoorden en andere privacygevoelige informatie schrijf je natuurlijk niet onbeveiligd in een notitie op je Palm.
Kijk in het vergelijkende review van wachtwoordprogramma's in welk programma je die gegevens het best kunt opslaan.
Met dank aan vele forumvrienden, die aan het review hebben bijgedragen.
Over "SafeDeposit schrijf je:

"Na het instellen van een wachtwoord en het inschakelen van de optie om automatisch af te sluiten als je je Palm uitschakelt, bleek die beveiliging toch tegen te vallen. Slechts het wachtwoord wordt versleuteld. De rest van de gegevens (naam, type, gebruikersnaam, extra veld, notitie) worden zonder enige vorm van encryptie opgeslagen"

DreamsScapes de maker schrijft:

"It encrypts the information, so if your Palm falls into the wrong hands, your data is still safe"
Dan mag ik aannemen dat ze het niet alleen over het password hebben?

Een financieel belang hebben ze niet. Het programma is freeware, dus...mag ik aannemen dat ze de waarheid vertellen.

Overigens zit bij versie 3.25 niet de desktop companion. Daarvoor moet je versie 3.24 downloaden.De handleiding is oon online te raadplegen en wel HIER

Ze hebben ze nog een vergelijkbaar programma "SecureVault" v3.01 (ook OS5 comp) en dat kun je HIER neerhalen.

AYE
Met citaat reageren
  #18  
Oud 01 februari 2005, 22:23
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 31-01-2005, om 00:29 heeft Edwin dit gezegd in bericht #8


Ik had een aantal sites ingevoerd, naam, url, gebruikersnaam, wachtwoord. Ik zou graag in het eerste scherm dan alleen naam zien. Dat kan echter niet. Je kunt kiezen tussen naam, url en url. Dat vind ik niet zo handig en doet af aan de herkenbaarheid. Bij een aantal wat langere namen zie je slechts een klein deel van de naam en een klein deel van de url. Of je ziet alleen de url....
Je kunt de (onzichtbare) kolomscheiding tussen beide velden in het beginscherm helemaal naar rechts trekken waardoor het tweede veld verdwijnt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 01 februari 2005, 22:37
Edwin :-)
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 01-02-2005, om 23:23 heeft metck dit gezegd in bericht #18
Je kunt de (onzichtbare) kolomscheiding tussen beide velden in het beginscherm helemaal naar rechts trekken waardoor het tweede veld verdwijnt.
Bedankt voor de tip! Zoals hierboven reeds gemeld, heb ik mijn keuze inmiddels op keyring laten vallen...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023