Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 mei 2004, 11:40
PalmFinder
Guest
 
Berichten: n/a
Angry Waar vuilnisbak DocToGo?? Syncfout door Logitec TypeAway driver

Hoi,

Eerst het goede nieuws: als de TypeAway aangesloten is doet hij het behoorlijk.

Bij het syncen gaat door de aanwezigheid van de driver van Logitec TypeAway het overzetten van op de Palm aangemaakte Word-documenten mis. Als ik vervolgens het verminkte bestand in de DocToGo-Desktop wegmik en opnieuw een sync doe is het 'origineel' op zowel Palm als DocToGo-Desktop weg. Twee uur werk weg, en in de prullenbak niets te vinden.
En na het opnieuw aanmaken van een WordDoc op de Palm werkt het syncen opeens weer wel. Syncen getest met zowel TypeAway aan als uit, en de volgende paar opnieuw aangemaakte docs gingen weer wel goed over, maar de foutmeldingen op de Palm(zie hieronder)bleven.

En ik heb de laatste driver wel gebruikt, waarbij de Logitec opmerkingen op de site de volgende zijn:

"Dit is een volledige download voor het Logitech TypeAway-toetsenbord. Het toetsenbordstuurprogramma is in deze download opgenomen. Specificaties:
Compatibel met de handhelds Palm™ m125, m130, m500, m505, m515, i705, Tungsten™ W en Tungsten™ T.
N.B.: Het TypeAway 2.0-stuurprogramma kan een aantal kleine foutmeldingen genereren in de adresboektoepassing van Tungsten T. U kunt dit via een eenvoudige reset -handeling op uw Palm(R)-handheld oplossen. "

De gegenereerde errors op de Palm blijven dezelfde en zijn anders dan die van anderen op de ander threads:

Fatal Alert

Preferences.c, Line:266,
Pref DB Open Error

Met daaronder een knop 'reset'.

Na het doorlopen van deze reset -procedure moet ik het TypeAway toetsenbord weer 'actief' maken in de settings van de Logitec-driver, omdat na iedere keer syncen deze van 'on' naar 'of' gezet is.



Weet iemand:

a: waar de 'vuilnisbak' van DocToGo zit? Ook in de instellingen kon ik niets vinden,

b: of er inmiddels (de diverse threads hebben nog geen antwoord) een oplossing is van de drivers van Logitec?

Alvast bedankt voor eventuele reacties / oplossingen,

Marc.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 mei 2004, 12:09
suny_xian suny_xian is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 december 2003
Berichten: 194
Nou naar mijn weten is er geen vuilnisbak maar mischien heeft GocsToGo! een backup gemaakt van het veloren bestand. (standaard)
Als je deze 'link' volgt op uw harde schijf (ongeveer) dan zie je de bacups van de bestanden die zijn ge-synct.
(de link, ***'***: hier staat een afkorting van je hotsync naam)
C:\Program Files\Palm Handheld\***'***\DocsToGo\Backups\Archives
(^Of iets wat hier op lijkt.)

De palm versies van docsToGO! staan hierin, en ook bk1 en2 files.
ik weet niet wat je met de bak1, 2 files moet doen maar als je de 'verloren' palm bestanden via het instal progje (palm desktop) instaleerd en daarna dus synct (2x) dan moeten ze bij het docs to go programma staan.

Als hje dan het docs to go progje opent, en klikt op het 'verloren' bestand en dan op move klikt kan je het bestand weer opslaan op de gewenste plek op je hardeschijf.

Iedergeval dit werkt als docsToGo! een backup heeft gemaakt
Hoopdat ik je hiermee heb geholpen, gegroed suny!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 mei 2004, 12:10
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Je zou eens kunnen rondkijken in:
c:\program files\Palm\[username]\DocsToGo\

Grote kans dat er wat staat in c:\program files\Palm\[username]\DocsToGo\Backups\Archives\
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 mei 2004, 12:12
suny_xian suny_xian is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 december 2003
Berichten: 194
Kom ik weer in mijn lange in elkaar gerampetampte verhaal, het kan simpeler kijk ff naar Bram
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 mei 2004, 13:36
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Mogelijk kun je het Word document wel via de temp folder terughalen. Ga hiervoor naar de Temp folder op je C drive: C:\Documents and Settings\{UserName}\Local Settings\Temp (waarbij UserName de Windows user name is, dus niet de Palm user name. Bij oudere versies dan WinXP kan de temp folder op een andere locatie staan bv C:\windows\temp). Mogelijk moet je om de temp folder te kunnen zien de mapopties zo instellen dat verborgen bestanden en folders zichtbaar zijn. De tempbestanden van Word hebben geen unieke extensie en zijn dus niet direct herkenbaar. Om te zien welk bestand mogelijk jouw werk bevat kijk naar de "gewijzigd op" tijd en datum om mogelijke bestanden te vinden. Open dan deze bestanden vanuit Word (menu>bestand>open) en open ze één voor één om te zien of jouw werk er tussen zit.
__________________
//Off Topic
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 mei 2004, 13:39
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
PS Ik ging er bij mijn tip wel van uit dat je de bestanden ook in Word geopend had, anders werkt het niet waarschijnlijk niet (er bestaat natuurlijk wel de mogelijkheid dat DTG ook tmp bestanden aanmaakt en dat je deze via de hiervoor beschreven weg kan openen)
__________________
//Off Topic
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 mei 2004, 13:42
suny_xian suny_xian is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 december 2003
Berichten: 194
Weet niet zeker, maar Chris alles wat in die map word geplaatst zijn toch backups voor als er iets mis gaat met words?.
Een soort rescue bestand als je pc vastloopt.
Het is volgensmij dus alleen mogelijk als je je pc hegt laten vastlopen en dat dus de pc een rescuefile heeft aangemaakt.
Of je word heeft auto. een back-up gemaakt
(wat hij overgins niet auto. ingeschakeld is)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 mei 2004, 13:57
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Citaat:
alles wat in die map word geplaatst zijn toch backups voor als er iets mis gaat met words?
Precies. Word zet altijd een tmp bestand in de temp folder. Als Word afgesloten wordt, hoort het bestand gedelete te worden maar dat gebeurt niet altijd, en zeker niet als Word crasht. Het is dus zeker geen altijd-werkende methode, maar de moeite van het proberen waard als er anders 2 uur werk verloren gaat.
__________________
//Off Topic
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 mei 2004, 14:02
suny_xian suny_xian is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 december 2003
Berichten: 194
Het is ook tijdens syncen verkeerd gegaan, mischien heeft hij 1 uur en 50min aan zijn pda gewerkt en maar 10 min aan zijn pc.
Dan heeft hij er nog niks an.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 mei 2004, 16:40
PalmFinder
Guest
 
Berichten: n/a
DocToGo- document teruggevonden

Hoi allemaal,

Bedankt voor de vele antwoorden, waarvan de eerste twee me al hebben geholpen om het document terug te vinden in de map van Programfiles>Palm> etcetera.
Lastig is alleen dat het niet terug te plaatsen is in de TT, al gaf een scherm wel aan dat dat na het syncen zou gebeuren. Ik ben alleen de extensie vergeten, die voeg ik nog in dit bericht voor als iemand die nodig heeft om verdere oplossingen aan te dragen.
En hoewel terug plaatsen niet mogelijk was, is het via rechtsklik in Verkenner met ingedrukte shift-toets wel mogelijk om het in WordPad/Kladblok te openen. Dan is de tekst wel gemankeerd/voorzien van allerlei tekens.

Kortom: bestand gevonden, niet terug te plaatsen, maar via WordPad wel te lezen.

Voor zover de topic hiermee teneinde loopt iedereen bedankt, en anders alvast bedankt voor de rest van de antwoorden.

Blijft staan: hoe zit het met die takke -driver van de TypeAway ?

Tot de volgende post,

Marc.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 04 mei 2004, 19:57
juralaan's schermafbeelding
juralaan juralaan is offline
MaRkM
Voornaam: Mark
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 59
Het is bekend dat de logitech driver wrakhout is. Op meerdere internationale forums wordt hierover geklaagd. Ook ik ben de gelukkige bezitter van het TypeAway keyboard in combinatie met een T|T.

Er gaan emails naar Logitech om te vragen om de sourcecode van de driver om het probleem op te lossen. Ik geloof dat logitech in overweging heeft aangezien de support op het keyboard gestopt is.

Helaas.......

Mark
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023