Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 september 2006, 16:39
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De Treo 750v op de Palm website

Als bevestiging op eerdere geruchten is vandaag de Treo 750v op de Palm Website verschenen. De Treo 750v is voorzien van Windows Mobile 5.2.

De pagina met specificaties meldt het volgende:
- Windows Mobile 5.2
- GSM/GPRS/EDGE/UMTS radio
- GSM golflengten: 850/900/1800/1900
- UMTS golflengten: 850/1900/2100
- 128MB / 60MB permanent flashgeheugen beschikbaar voor de gebruiker
- 300MHz Samsung-processor
- mini SD (dus toch)
- Verwijderbare 1200 mAH Lithium-ion
- Spreektijd: tot 4,5 uur GSM / 2,5 uur UMTS
- Standby-tijd: 10 dagen
- Gegevens worden beschermd door permanent bestandssysteem
- 240 x 240 TFT-aanraakscherm met kleurendisplay, 16-bits kleurenweergave van meer dan 65.000 kleuren
- Bluetooth® 1,2 draadloze technologie, Infrarood (IR), Ondersteuning voor Bluetooth stereoheadsets
- 1,3 megapixel met 2x digitale zoom
- Automatische lichtbalans
- Geintegreerde zelfportretspiegel
- Ondersteuning voor het vastleggen van video's
- 111 mm x 58 mm x 22 mm (dat is aan alle kanten een mm kleiner dan de Treo 650, alleen heeft dit model geen antenne, dus is het apparaat zelf dus ruim een centimer langer geworden)
- 154 gram

De Treo 750v zal 'binnenkort' in de winkel verkrijgbaar zijn.

Bij Treonauts is al een uitgebreide beschrijving te vinden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Treo750vRelease02.jpg‎ (54,0 KB, 87x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bram; 13 september 2006 om 20:01.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 september 2006, 16:42
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Beroerd vertaald.

Citaat:
Ga het web op waar u ook staat met snelle 3G netwerken.
Ik sta op het web?

Citaat:
Gebruik toepassingen van Microsoft® Office Mobile om documenten te bekijken waar u zich ook bevindt.
Oh, bedoelen ze dat.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 september 2006, 17:31
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Beroerd vertaald.

Citaat:
Ga het web op waar u ook staat met snelle 3G netwerken.
Ik sta op het web?
Je moet er nog een paar leestekens bijdenken.

Ga het web op, waar u ook staat, met snelle 3G netwerken.
of
Ga het web op (waar u ook staat) met snelle 3G netwerken.

Komt ook weer rechtstreeks uit BabelFish.
Het origineel is in duidelijker engels.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 september 2006, 21:44
Upke Upke is offline
Senior lid
Voornaam: Martijn
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Locatie: Veldhoven
Berichten: 70
Stuur een bericht via MSN naar Upke
En weer schitterd WiFi door zijn afwezigheid. Ugh, er mist altijd wel iets. Ik word er moe van...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 september 2006, 21:51
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik begrijp niet wat het probleem is. Waarom heb je Wi-Fi nodig als je een onbeperkt data abonnement hebt met een supersnelle UMTS verbinding?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 september 2006, 21:53
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Waarom heb je Wi-Fi nodig als je een onbeperkt data abonnement hebt met een supersnelle UMTS verbinding?
Heb jij gekeken hoe duur die zijn bij Vodafone?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 september 2006, 21:55
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ja, maar als ik naar de doelgroep kijk, dan heeft deze geld genoeg om een onbeperkt data abonnement aan te schaffen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 september 2006, 22:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Ja, maar als ik naar de doelgroep kijk, dan heeft deze geld genoeg om een onbeperkt data abonnement aan te schaffen.
Ja leuk, Palm wordt een corporate-only brand!

Alleen voor mensen met een bedrijf die dat speeltje voor hun koopt, en business-class reizen.

Vergelijk dit ding met de HP Messenger of modellen van HTC, dan is Wifi gewoon een missende feature waar mensen over gaan vallen. Palm is nu niet meer dan een van de tientallen 'aanbieders' van hardware van Windows Mobile, en denkt dat op basis van naam uit het verleden met iets minder goede hardware te kunnen concurreren met de andere merken!

Dat argument ging een jaar of een/twee geleden nog op, maar Wifi is inmiddels bij de concurrent zo standaard geworden dat het missen van Wifi geen 'feature' meer is, maar een beslissing gemaakt onder druk van de providers die zoveel mogelijk willen verdienen aan data.

Okee mensen, move on, nothing to see here, tenzij je een baas hebt die een flatfree abonnement bij Vodafone van een paar tientjes per maand voor je wil kopen

Geen andere provider in Nederland heeft het 'normaal internetten via GPRS/UMTS' zo afgesloten gemaakt met speciale Vodafone Live sites en andere proprietaire onzin. Nou, als Palm er maar aan verdient, zou ik zeggen.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 12 september 2006 om 22:09.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 september 2006, 22:15
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Palm is nu niet meer dan een van de tientallen 'aanbieders' van hardware van Windows Mobile, en denkt dat op basis van naam uit het verleden met iets minder goede hardware te kunnen concurreren met de andere merken!
En toch... hoeveel echt goede UMTS toestellen zijn tot nu toe op de Europese markt verschenen? Hoeveel daarvan hebben echt een goede "one handed navigation" en de Palm "ease of use"? Palm heeft heel wat tijd erin gestoken om WM5 gebruiksvriendelijker te maken (iets wat Bill nooit gesnapt heeft) en dit is deels goed gelukt. Hoeveel van de WM5 toestellen hebben "photospeed dial" en "Ignore with SMS"?

Over de Palm Treo 700w werd gezegd dat het een van de betere WM5 toestellen is, door verdwijning van de antenne zie ik hier alleen maar verbetering in.

Daarnaast verwacht ik dat Blackberry Connect binnen niet al te korte tijd ook voor de Treo 750v beschikbaar wordt waardoor het voor Blackberry gebruikers ook gemakkelijk wordt om over te stappen (en hier refereer ik weer op de "enterprise customers" waarvan de baas een flatfree abonnement bij Vodafone van een paar tientjes per maand wil kopen omdat het de communicatie bevordert).

Hoe dan ook ik denk dat dit toestel in Europa (mits slim op de markt wordt gebracht) een knaller kan worden!
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 september 2006, 22:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Hoeveel daarvan hebben echt een goede "one handed navigation" en de Palm "ease of use"?
Eeeeh, een kleine kern van waarheid, voor de rest 100% Palm marketing. Daar ga ik niet voor betalen, voor een tastbare Wifi connectie wel. En de "Palm ease of use" is voor 95% weggespoeld door er geen PalmOS op te zetten. Probeer dat maar eens goed te praten met marketingpraat.

Citaat:
Hoeveel van de WM5 toestellen hebben "photospeed dial" en "Ignore with SMS"?
Alle, met goedkope of zelfs gratis 3rd party software. En nogmaals, wil jij een toestel met voorgeinstalleerde Photospeed Dial en Ignore with SMS of wil je een toestel met Wifi zonder externe kaart of sled? En dat je daarna even wat extra software zoekt en installeert? Kwartet!

Nou, als de corporate corpsballen er maar intrappen. Deze Palm is niet voor de consument bedoeld.

Palm zit in de houtgreep bij mobiele telfonie providers die dreigen Palm minder marketing exposure te geven wanneer ze Wifi erin stoppen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 september 2006, 22:41
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ben deels met je eens maar vergeet niet dat het hier wel om een Treo gaat. Als ik zou moeten kiezen voor een WM5 toestel met een en een Treo met WM5 dan zou ik toch voor de Treo kiezen juist om die "one handed navigation".

Maar goed, ik wacht af tot de Nitro is verschenen, die sluit beter bij mijn wensen aan v.w.b. het OS.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 september 2006, 22:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Het enige wat er klopt aan de Treo750v is de form-factor. Die is wel erg mooi en strak, en imho de meest gebruiksvriendelijke configuratie.

Overigens is een enorme PR-domper om vandaag de Treo750v te presenteren, tegelijk met Apple en haar 3 nieuwe iPods
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 september 2006, 22:55
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Ben deels met je eens maar vergeet niet dat het hier wel om een Treo gaat.
Doet me een beetje denken aan SsangYong die de sticker "powered by Mercedes" hardnekkig op de achterruit blijven plakken
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 september 2006, 22:58
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Overigens is een enorme PR-domper om vandaag de Treo750v te presenteren
In mijn ogen hebben\willen ze geen 4 nieuwe modellen presenteren maar 4 nieuwe modelNUMMERS want van de innovatie en de ruime persbelangstelling van jaren geleden (wie kent nog de threads met honderden posts op diverse fora toen de Tungsten T uitkwam....) kan men nu alleen nog maar dromen.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 12 september 2006, 23:33
Upke Upke is offline
Senior lid
Voornaam: Martijn
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Locatie: Veldhoven
Berichten: 70
Stuur een bericht via MSN naar Upke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Ik begrijp niet wat het probleem is. Waarom heb je Wi-Fi nodig als je een onbeperkt data abonnement hebt met een supersnelle UMTS verbinding?
Ik heb geen supersnelle UMTS verbinding nodig. Ik wil gewoon inloggen op de plaatselijke wifi spots. Op school, of thuis bijvoorbeeld. Ik reis zelden en heb dus ook geen wereldwijde internet toegang nodig. Ik vind het jammer van palm... Ik blijf nog wel even bij m'n LifeDrive of ik upgrade naar een TyTN windows mobile dingetje.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 12 september 2006, 23:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Upke
Ik heb geen supersnelle UMTS verbinding nodig. Ik wil gewoon inloggen op de plaatselijke wifi spots. Op school, of thuis bijvoorbeeld. Ik reis zelden en heb dus ook geen wereldwijde internet toegang nodig. Ik vind het jammer van palm... Ik blijf nog wel even bij m'n LifeDrive of ik upgrade naar een TyTN windows mobile dingetje.
Nou Martijn dan vind ik jou weer het andere uiterste: jou raad ik een Lifedrive met een mooie BT telefoon aan

Smartphones zijn voor mensen die data-centrisch en always-online willen zijn, maar tegenwoordig, vergeleken met twee jaar geleden, is Wifi zo gemeengoed geworden zowel op locaties als in hardware van de concurrerende toestellen, dat het jammer is dat Palm het niet kan of wil toevoegen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #17  
Oud 12 september 2006, 23:46
Upke Upke is offline
Senior lid
Voornaam: Martijn
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Locatie: Veldhoven
Berichten: 70
Stuur een bericht via MSN naar Upke
Maar als ik het goed begrijp dan moet ik die telefoon ook steeds synchroniseren met m'n PDA. Ik weet dat ik direct kan bellen van uit de Lifedrive maar kan de Lifedrive ook calls ontvangen? Snap ik de mix BT PDA + BT Phone goed?


Citaat:
Als je hierover verder wil praten, zoek dan met de zoekfunctie naar een relevante thread, en zet daar de discussie voort. Of open een nieuwe thread met je vragen en wensen, dan kunnen we het in deze thread bij de nieuwe Treo 750v houden

Prima

Laatst gewijzigd door Upke; 13 september 2006 om 00:02.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 12 september 2006, 23:53
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Upke
Maar als ik het goed begrijp dan moet ik die telefoon ook steeds synchroniseren met m'n PDA. Ik weet dat ik direct kan bellen van uit de Lifedrive maar kan de Lifedrive ook calls ontvangen? Snap ik de mix BT PDA + BT Phone goed?
Waarom wil je de telefoon syncen met je PDA? Waarom wil je met je Lifedrive bellen? Je contacten sync je gewoon met je lifedrive, en van daaruit kun je je telefoon laten bellen. Eventueel kun je zowel telefoon als PDA met Outlook laten syncen om info gelijk te houden.

PDA + GSM combi voor mensen die nadruk willen op dingen die je met een PDA offline kunt doen, en daarbij data-activiteiten zoals mail, messenger en surfen niet als prioriteit hebben.

Smartphone voor mensen die data-activiteiten als hoogste of een van hoogste prioriteiten hebben.

Je moet wel kiezen natuurlijk

Als je hierover verder wil praten, zoek dan met de zoekfunctie naar een relevante thread, en zet daar de discussie voort. Of open een nieuwe thread met je vragen en wensen, dan kunnen we het in deze thread bij de nieuwe Treo 750v houden
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #19  
Oud 12 september 2006, 23:57
Upke Upke is offline
Senior lid
Voornaam: Martijn
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Locatie: Veldhoven
Berichten: 70
Stuur een bericht via MSN naar Upke
Maar 1 device bij houden is toch veel makkelijker? Daarnaast heb ik een contact toch net zo snel uit de contacts lijst van de telefoon geselecteerd en gebeld? Anders moet ik eerst in m'n Lifedrive gaan porren en die het contact met BT laten activeren, dan de telefoon laten bellen etc.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 13 september 2006, 06:16
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Ik heb net als de meeste zakelijke gebruiker een flat-free umts abo, maar kan me voorstellen een situatie/locatie waarbij die niet werkt. (Ned is niet 100% umts dekkend)
Dan is Wi-Fi een handig alternatief.
Dat is de reden waarom ik ook zeker een nwe treo zal aanschaffen indien deze Wi-Fi heeft.
Het grote geheugen zal ook de meeste zeer aanspreken, al zal de gem. zakelijke gebruiker dat niet zo zeer een noodzaak vinden. (alles nu op Treo en nog steeds 10.4 mb over)

Ik hoop wel dat het OS verandert wordt in Palm.
Kan me nl niet voorstellen dat Winzooi de stabiliteit van Palm evenaard.

We blijven hopen op beterschap van Palm.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023