Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 05 februari 2006, 22:05
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Mmmm, ook hier nog geen reden om juichend van mijn stoel af te springen en te gaan bestellen (als dat al kon).

Maar toch even een kleine kanttekening: Het is wel degelijk een verbeterde versie van de 650. Ik heb het idee dat de grootste markt voor de treo 700p toch in de nieuwe gebruikers zit en niet in de vervangers. Ik heb er nooit onderzoek naar gedaan, dus weet dat niet zeker, maar als ik om me heen kijk hoeveel mensen er een smartphone hebben, dan zie ik daar meer groei dan in de vervangingsmarkt.

Voor mij zijn de nieuwe specs geen reden om op dit moment over te stappen, maar als hij kapot zou gaan of ik zou volgend jaar op zoek gaan naar een nieuw model dan zou ik zeker weer voor een treo gaan.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 06 februari 2006, 09:37
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Een nieuwe foto van Merlyn_3D (samen met Shadowmite) is gepost. Zie hier de nieuwe Keyguard en de menuknop die naar de rechter-shiftknop is verplaatst (ben ik persoonlijk niet zo over te spreken)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg palmtreo700p_2_L.jpg‎ (41,1 KB, 69x gelezen)
Met citaat reageren
  #23  
Oud 06 februari 2006, 11:08
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Wat een topic zeg, daar op Treocentral. Ik probeerde hem ook te volgen, maar ben op een gegeven moment afgehaakt. Maar goed, al met al zie ik nog geen redenen om mijn 650 in de etalage te gaan zetten voor een 700p... zó bijzonder verschillend is hij nou ook weer niet.. en de vraag is natuurlijk of deze versie ooit NL gaat bereiken. Affijn, we zien wel
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 06 februari 2006, 11:22
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Volgens de laatste informatie in de thread is het device inmiddels weer in het bezit van Palm, al is het onduidelijk hoe en waarom dit gebeurd is. Er zijn geen legale maatregelen tegen tijdelijk bezitter Merlyn_3d genomen, al lijkt zijn eerdere bewering dat hij er via Craigslist aan is gekomen inmiddels definitief ontkracht.
Opvallend is dat Shadowmite een bestandje/code uit de ROM heeft weten te halen waaruit met zeer grote zekerheid uit valt af te leiden dat het hier om de Lowrider gaat (het middenmodel zoals dat in 2006 op de markt gaat komen). De Hollywood - de pro-versie - zou nog steeds een slank gsm-model zonder antenne zijn die zo ook rond april verwacht wordt.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 06 februari 2006, 11:25
Armydoc's schermafbeelding
Armydoc Armydoc is offline
PalmOne Kenobi
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 december 2005
Locatie: Malden
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Een nieuwe foto van Merlyn_3D (samen met Shadowmite) is gepost. Zie hier de nieuwe Keyguard en de menuknop die naar de rechter-shiftknop is verplaatst (ben ik persoonlijk niet zo over te spreken)
Had Merlyn zijn apparaatje niet doorverkocht (of had íe alleen een aanbieding gehad - ik meen iets van $1800)? En dan toch nog nieuwe foto's? Ze rekken het wel maximaal uit zo, het lijkt wel een uitzending van de commerciële omproep met elke keer nieuwe cliffhangers en lange stiltemomenten tussendoor
Van die nieuwe layout ben ik ook niet zo gecharmeerd - het is duidelijk geent op de WM versie waarbij de knoppen zoals ze geplaatst zijn meer doel hebben. Je zou op een PalmOS apparaat een menuknop verwachten nabij de Apps / Home knop.

Bij TreoCentral ben ik ook afgehaakt na zo'n 900 posts - er zat mij ook iets te veel gezever tussendoor de relevante posts, maar ja, dat is in meer of mindere zin forums eigen.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 06 februari 2006, 12:52
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Wat een sufferds... *geen* WiFi... Ze snappen het niet....
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #27  
Oud 06 februari 2006, 12:57
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remco
Wat een sufferds... *geen* WiFi... Ze snappen het niet....
Met always-on GPRS (of sneller) heb je weinig baat bij WiFi. Misschien wanneer je je constant in de buurt van een hotspot begeeft, maar dan kun je net zo goed een laptop gebruiken die daar al staat.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #28  
Oud 06 februari 2006, 13:46
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Legio mensen hebben een hotspot in huis. Het is wel zo handig om dan even een site te bekijken of email over te halen zonder dat je GPRS data betaalt...

Als ik 's ochtends wakker word, kijk ik op mijn TH55 eerst even op de ANWB sites hoe het met de files is. Erg handig.
Die chip moet er dus toch in (alsjeblieft ).
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #29  
Oud 06 februari 2006, 14:36
Armydoc's schermafbeelding
Armydoc Armydoc is offline
PalmOne Kenobi
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 december 2005
Locatie: Malden
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Met always-on GPRS (of sneller) heb je weinig baat bij WiFi. Misschien wanneer je je constant in de buurt van een hotspot begeeft, maar dan kun je net zo goed een laptop gebruiken die daar al staat.
Maar dan moet je net geen abo bij Vodafone hebben... die vragen echt belachelijk veel geld voor GPRS (€€€ per keer verbinding én per data, of voor €10,- per maand *ahem* slechts *ahem* €5 per MB). Ben ik even blij dat GPRS op het abo van mijn baas gewoon werkt

Kom dus maar op met die WiFi, en dan wel ingebouwd svp
__________________
"When in doubt, change the rules" - cpt. James Tiberius Kirk

Psion 3c -> Psion 5mx -> Palm Vx -> Sony Clie NR70V -> Palm m515 (don't ask...) -> PalmOne Treo 650
Met citaat reageren
  #30  
Oud 06 februari 2006, 14:41
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Armydoc
Maar dan moet je net geen abo bij Vodafone hebben... die vragen echt belachelijk veel geld voor GPRS (€€€ per keer verbinding én per data, of voor €10,- per maand *ahem* slechts *ahem* €5 per MB). Ben ik even blij dat GPRS op het abo van mijn baas gewoon werkt

Kom dus maar op met die WiFi, en dan wel ingebouwd svp

En drie keer raden waar mijn abonnement tot eind van dit jaar loopt
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #31  
Oud 06 februari 2006, 14:48
Armydoc's schermafbeelding
Armydoc Armydoc is offline
PalmOne Kenobi
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 december 2005
Locatie: Malden
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
En drie keer raden waar mijn abonnement tot eind van dit jaar loopt
I feel your pain, my friend... Ik moet zelf nog een jaar door...
__________________
"When in doubt, change the rules" - cpt. James Tiberius Kirk

Psion 3c -> Psion 5mx -> Palm Vx -> Sony Clie NR70V -> Palm m515 (don't ask...) -> PalmOne Treo 650
Met citaat reageren
  #32  
Oud 06 februari 2006, 15:11
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Een nieuwe foto van Merlyn_3D (samen met Shadowmite) is gepost. Zie hier de nieuwe Keyguard en de menuknop die naar de rechter-shiftknop is verplaatst (ben ik persoonlijk niet zo over te spreken)
Ben ik net van die RSI duim af van de Treo 600 die de menu-button ook daar had, loop ik die met de Treo 700p zeker weer op
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #33  
Oud 06 februari 2006, 15:19
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499

Off-topic
Je hoeft niet te wisselen, Gaz

Met citaat reageren
  #34  
Oud 06 februari 2006, 15:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo

Off-topic
Je hoeft niet te wisselen, Gaz

__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #35  
Oud 06 februari 2006, 19:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Voor degenen die smeken om Wifi in deze nieuwe Treo: het gaat hier om een model bestemd voor instappers (vandaar de benaming van lowrider ). Niet vreemd dus dat hier geen wifi inzit. Die zal er heus wel inkomen in de high-end Treo-modellen, zoals die Hollywood.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #36  
Oud 06 februari 2006, 20:37
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Lowrider is het middenmodel Lowrider hoeft niet perse instapper te betekenen, het kan ook een gepimpte auto zijn
Met citaat reageren
  #37  
Oud 06 februari 2006, 21:02
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Oh
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #38  
Oud 06 februari 2006, 21:19
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Cool

Nou Jean Paul, ik d8 namelijk ook dat de Trēo Lowrider een instapmodel was.

Op Palminfocenter is het volgende te lezen:

http://www.palminfocenter.com/view_story.asp?ID=8224

Citaat:
We also learned that PALM will be launching two new products around March 06 codenamed “Hollywood” and “Lowrider”. According to the Morgan Stanley analyst in Asia (covers HTC) the estimate production output will be 200K devices/month.

“Hollywood” will be a fancier 3G/GSM smartphone which will represent PALM first attempt at the European GSM market. We know the phone will have no external antenna and will probably he launched by Cingular in the US.

“Lowrider” will be a sub-$300 devices utilizing previous generation radios and providing PALM with an entry level PDA.
Volgens dit artikel zou Lowrider ook geen EDVO bevatten. Ik zie het meer als volgt:

- Palm Trēo 700p CDMA telefoon met EDVO ontwikkeld speciaal voor Amerika
(en met een externe antenne - om de een of andere reden denken Amerikanen nog steeds dat een externe antenne garant staat voor een betere ontvangst)
- Palm Trēo Hollywood (codenaam naar het succes van Hollywood in de Europese cinema's) ontwikkeld in samenwerking met een grote Europese telecomaanbieder (ik gok nog steeds op Vodafone) om de Europese smartphone markt te veroveren. Specs: UMTS, geen externe antenne, Blackberry Connect, dunner model.
- Palm Lowrider - Instapmodel met prijs onder 300 (de Zire onder de smartphones) voor mensen die net een Trēo leren kennen.

P.S. Volgens mij is het model op deze foto's de Trēo 700p.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #39  
Oud 06 februari 2006, 21:27
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Lees deze (korte) thread op Treocentral even waarom de misvatting dat de Lowrider het instapmodel is onjuist is. In het bijzonder deze twee posts: post 1 en post 2
Met citaat reageren
  #40  
Oud 07 februari 2006, 07:37
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
That also makes sense.

Als de Lowrider betekent dat het om een gepimpte Trēo gaat (net iets sneller dan de Trēo 650, net een snellere vormgeving en meer geheugen) en uitgebracht zal worden onder de naam 700p (om consequent te blijven) dan vraag ik me af wat het derde model is dat dit jaar wordt uitgebracht.

Ben ook erg benieuwd naar de Trēo Hollywood en vraag me af wat het "flagship model" uiteindelijk gaat worden. In ieder geval is de Trēo 700p, (mocht het na een tijdje ook in Europa worden uitgebracht) voor mij nog geen reden om te "upgraden".
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023