Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 14 april 2005, 08:53
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ludi

Jammer is wel dat, het progje niet onthoudt waar het gebleven is als je tussentijds iets anders op de palm gaat doen.
Beetje lastig doorspoelen als je een uur verder in de film weer wil kijken
Komt nog. De speler is nog in een pril stadium.

Citaat:
Verder heeft hij de film zonder haperen afgespeelt, super!
Kan nu ook op een hogere bitrate/kwaliteit wegschrijven (file wordt natuurlijk ook groter) zodat b.v. ondertiteling en actie scenes haarscherp afgebeeld worden.
Ook dat speelt deze speler op een 144 mhz T|T zonder haperen af.
Ik denk dat de TungstenT hem wel op 200MHz (Multimedia mode) draait want het is toch een redelijke zware toepassing.

AYE.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 16 april 2005, 03:21
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Thumbs up TCPMP Versie 0.63

Zoals altijd nog een niet stabiele versie.
Je kunt nu een bestand selecteren. Er zijn weer wat bugfixes gedaan. Er is een begin gemaakt met de GUI (Graphic User Interface) Plus zijn er een aantal video en audio opties toegevoegd.

Je kunt helpen door commentaar te geven, het rapporteren van bugs en/of suggesties doen HIER en downloaden kan HIER

AYE
Met citaat reageren
  #23  
Oud 18 april 2005, 22:06
rutgerhaas
Guest
 
Berichten: n/a
Inderdaad een hele goed player Heb versie 0.63 geïnstalleerd op me zire72, moet zeggen dat dit mn eerste player is die de filmpjes perfect afspeelt (op die van 640x480 na dan :P ).. mmplayer of kinoma lopen niet lekker.. het beeld en geluid loopt niet gelijk of je krijg foutmeldingen...

Weet iemand hoe je gemakkelijk een film kunt converten naar 320x320 met een mindere geluidskwaliteit?? is 320x320 een goede resolutie of kan ik beter voor 320x240 gaan?? mn scherm is 320x320 dus dat lijkt me t fijnst???

Laatst gewijzigd door rutgerhaas; 18 april 2005 om 22:25.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 18 april 2005, 22:33
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rutgerhaas
Weet iemand hoe je gemakkelijk een film kunt converten naar 320x320 met een mindere geluidskwaliteit?
Virtualdubmod is in ieder geval gratis; de bediening is even wennen. Als je eenmaal goed doorhebt hoe het werkt, is het wel een handig programma.

Citaat:
is 320x320 een goede resolutie of kan ik beter voor 320x240 gaan?? mn scherm is 320x320 dus dat lijkt me t fijnst???
Als de originele resolutie 576x384 is, en je resized naar 320x320, krijg je een verticaal erg uitgerekt beeld. Hoe pak je zoiets aan?
Voor 320x320 is het makkelijker dan voor 320x480. Kijk welk van de twee getallen het grootst is: 576. Die wil je in de lengterichting op 320 krijgen. Welke hoogte hoort daar dan bij? 384 * (320 / 576), komt ongeveer 213 uit. De resolutie wordt dan 320x213 om de afmetingen te behouden.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #25  
Oud 18 april 2005, 23:02
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Virtualdubmod is in ieder geval gratis; de bediening is even wennen. Als je eenmaal goed doorhebt hoe het werkt, is het wel een handig programma.
.....en snel. Zeker op die NX73v van mij.In vergelijk met m'n TungstenT waarvan ik eigenlijk dacht dat ie hem wel zou draaien op 200MHz.


Citaat:
Als de originele resolutie 576x384 is, en je resized naar 320x320, krijg je een verticaal erg uitgerekt beeld. Hoe pak je zoiets aan?
Voor 320x320 is het makkelijker dan voor 320x480. Kijk welk van de twee getallen het grootst is: 576. Die wil je in de lengterichting op 320 krijgen. Welke hoogte hoort daar dan bij? 384 * (320 / 576), komt ongeveer 213 uit. De resolutie wordt dan 320x213 om de afmetingen te behouden.
Resizen kan met Windows Media Encoder, linkje

Henk.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 19 april 2005, 08:23
rutgerhaas
Guest
 
Berichten: n/a
Vind virtual dub niet echt gebruiksvriendelijk... het duurt ook erg lang om een speelfilm te converteren... maar dat zal met iedere converter wel zo zijn.. er zitten ook teveel opties in, al die filters enzo... is lastig om een juiste keuze te maken als je daar nooit mee bezig bent Zal het eerst eens met die Windows Media Encoder proberen...
Met citaat reageren
  #27  
Oud 19 april 2005, 13:42
Ludi's schermafbeelding
Ludi Ludi is offline
Senior lid
Voornaam: Ludi
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Locatie: Eindhoven
Berichten: 73
Citaat:
Vind virtual dub niet echt gebruiksvriendelijk... het duurt ook erg lang om een speelfilm te converteren... maar dat zal met iedere converter wel zo zijn.. er zitten ook teveel opties in, al die filters enzo... is lastig om een juiste keuze te maken als je daar nooit mee bezig bent
Mischien onderstaande een optie?

http://www.weethet.nl/dutch/video_sources.php

Is veel te halen m.b.t. video/films omzetten naar div. andere formaten.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 19 april 2005, 21:15
rutgerhaas
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AYE
.....en snel. Zeker op die NX73v van mij.In vergelijk met m'n TungstenT waarvan ik eigenlijk dacht dat ie hem wel zou draaien op 200MHz.




Resizen kan met Windows Media Encoder, linkje

Henk.
Tis daarmee niet gelukt... kon van een avi alleen een wmv maken en wmv wordt niet ondersteund door die Core player...
Met citaat reageren
  #29  
Oud 20 april 2005, 22:48
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Nog een vraagje. Ik kan met 'pocket dvd studio for palm' wel een Bestand met Windows Media-audio/video encoderen. Maar met het hier eerder genoemde programma niet. Zijn er andere gratis programma's waarmee het wel kan.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 20 april 2005, 23:02
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan
Nog een vraagje. Ik kan met 'pocket dvd studio for palm' wel een Bestand met Windows Media-audio/video encoderen. Maar met het hier eerder genoemde programma niet. Zijn er andere gratis programma's waarmee het wel kan.
Volgens mij vind je het antwoord op deze link

Henk.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 21 april 2005, 01:28
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
Het programma dat ik gebruik voor het omzetten van mijn DVD's naar mijn palmtoppies is Unlogic. Deze heeft zelfs ondersteuning voor VOB files.

Maar het is in weze een schil om de eerder genoemde Virtual Dub heen.
Je hoeft dan niet iedere keer al die vervelende instellingen te veranderen.

Hierrrr te verkrijgen, owjah voordat ik het vergeet tis gratis...

Er zijn zelfs een standaard aantal profiles beschikbaar, dus per device de meest optimale settings (resolutie, bitrater etc..) Maar met de TCPMP moet dat allemaal geen probleem meer zijn !

Succes!

Gr Jelmer
__________________
Palm
Palm M105 -> Tungsten E -> Tungsten T3 -> Treo 600 -> Treo 650 + Lifedrive -> Treo 750 + Palm TX -> Treo Pro
Met citaat reageren
  #32  
Oud 21 april 2005, 17:26
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Wel vind ik het persoonlijk om de grooste files wat te verkleinen voor m'n Palm. Anders heb ik een besatnd van 700 MB bij me, met de kwaliteit die je toch niet merkt. Maar het is ideaal voor leuke filmpjes van het internet... helaas zijn de meeste hiervan in .WMV formaat...
__________________
Met citaat reageren
  #33  
Oud 21 april 2005, 20:22
rutgerhaas
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jempen
Het programma dat ik gebruik voor het omzetten van mijn DVD's naar mijn palmtoppies is Unlogic. Deze heeft zelfs ondersteuning voor VOB files.

Maar het is in weze een schil om de eerder genoemde Virtual Dub heen.
Je hoeft dan niet iedere keer al die vervelende instellingen te veranderen.

Hierrrr te verkrijgen, owjah voordat ik het vergeet tis gratis...

Er zijn zelfs een standaard aantal profiles beschikbaar, dus per device de meest optimale settings (resolutie, bitrater etc..) Maar met de TCPMP moet dat allemaal geen probleem meer zijn !

Succes!

Gr Jelmer
Lijkt me een fijn programma maar t werkt niet echt bij mij :S Ik krijg de volgende foutmelidng wanneer ik een avi wil converten:
VideoSourceAVI: uncompressed frame 0 is short (expected 522240 bytes, got 1134) ?????
Met citaat reageren
  #34  
Oud 21 april 2005, 21:43
rutgerhaas
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rutgerhaas
Lijkt me een fijn programma maar t werkt niet echt bij mij :S Ik krijg de volgende foutmelidng wanneer ik een avi wil converten:
VideoSourceAVI: uncompressed frame 0 is short (expected 522240 bytes, got 1134) ?????
Probleem opgelost!!! Na het installeren van divx3.11 alpha kan ik wel converten
Met citaat reageren
  #35  
Oud 22 april 2005, 13:16
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Wanneer ik een filmpje converteer met VirtualDub (Divx 5.0.2, MPEG3, 320x240) dan speelt mijn palm alleen de eerste paar seconden af, ook met benckmark. Daarna hangt hij. Ik heb hetzelfde probleem als ik poketdivxencoder gebruik.
Als ik echter de matrix trailer donwload van die site die hierboven staat (die med. qual. 320x176) dan speelt ie hem prima af.
Ik gebruik versie 0.63 en ik heb een Tungsten T2,
heeft iemand nog tips wat ik kan doen, heeft iemand misschien dé instellingen voor het converteren?

Bij voorbaat dank!

Grtz, MOs

*EDIT* Ik heb net versie 0,64c gedownload, die werkt prima, *EDIT*

Laatst gewijzigd door Mosthated; 22 april 2005 om 13:28.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 22 april 2005, 15:34
CarlaZ
Guest
 
Berichten: n/a
Smile Gelukt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosthated
heeft iemand nog tips wat ik kan doen, heeft iemand misschien dé instellingen voor het converteren?
Ik weet niet of het dé instellingen zijn, maar ik heb vanmiddag wat zitten spelen en het is me op deze manier gelukt:

Ik heb eerst een dvd van 3,5 uur op mijn harde schijf gezet met DVD Decryptor. Ik heb daarbij de aanwijzingen gevolgd op http://unlogic.no-ip.biz/umc/docs/DVDDecrypter.html maar omdat ik alleen maar een kaartje van 128 MB heb, heb ik de film in chapters gesplit.

Daarna heb ik, na een paar programma's te hebben uitgeprobeerd, PocketDivXEncoder gebruikt om naar avi om te zetten. Ik heb de volgende instellingen gebruikt:

video quality: 12
audio quality: 1
output dimensions: 320 x 240
use 2-pass encoding ingeschakeld
XviD ingeschakeld
create an AVI file ingeschakeld

De compressieverhouding kwam hiermee uit op 1 : 23,5. Ik heb geen idee of dit hoog of laag is, maar de film loopt in ieder geval zonder problemen, de beeldkwaliteit is prima en het geluid redelijk.

Ik ben wel benieuwd naar de instellingen die anderen gebruiken. Waarschijnlijk kun je veel efficiënter te werk gaan dan ik nu heb gedaan, want ik heb alles eigenlijk gewoon met de natte vinger ingesteld
Met citaat reageren
  #37  
Oud 22 april 2005, 16:20
rutgerhaas
Guest
 
Berichten: n/a
Wat is het verschil tussen 1-pass en 2-pass encoding??
Met citaat reageren
  #38  
Oud 22 april 2005, 16:24
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rutgerhaas
Wat is het verschil tussen 1-pass en 2-pass encoding??
Rutger, we zijn nog steeds op het forum van de Palmclub. Met google kun je ongetwijfels allerlei informatie vinden over 1-pass en 2-pass. Laten we proberen om ons hier te beperken tot PalmOS.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #39  
Oud 23 april 2005, 14:12
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Ik heb geen DVD's op mijn palmpje gezet maar bestaande avi's
De gebruikte instellingenvoor POcketDivXEncoder3.05:
Vid.q: 10
Au.q: 1
Voor de rest heb ik geen opties aangevinkt of instellingen veranderd. Het loopt allemaal soepel. Hierbij moet ik wel zeggen dat het om southpark afleveringen gaat. Dit zijn natuurlijk animatie filmpjes en waarschijnlijk ziet er dat biuj een lagere kwaliteit nog steeds goed uit. Zodra ik een film heb geencodeerd zal ik het erbij zetten.

Grtz. Mos.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 23 april 2005, 15:03
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Rutger, we zijn nog steeds op het forum van de Palmclub. Met google kun je ongetwijfels allerlei informatie vinden over 1-pass en 2-pass. Laten we proberen om ons hier te beperken tot PalmOS.
Mij lijkt het juist interessant, omdat je die filmpjes toch op je PalmOS handheld gaat bekijken. Hier staat het mooi uitgelegd. 2-pass ziet er beter uit (met zelfde bestandsgrootte), maar converteren duurt ook langer.

Hier staat trouwens een mooie guide voor het converteren van een DVD naar TCPMP speelbaar formaat.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023