Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #241  
Oud 28 december 2006, 11:19
peetcabrio03 peetcabrio03 is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Locatie: Zuid Nederland
Berichten: 98
Stuur een bericht via Skype™ naar peetcabrio03
Dames en heren, Na een uitgebreide vergelijking met de windows mobile OS en Palm OS (een paar collega´s met telefoons op Windows en een paar met Palm) blijkt dat de palm slechts (ongeveer) een keer per 2 weken vastloopt en zichzelf opstart, terwijl windows dat ongeveer elke dag doet. Wie is er nou beter.
Heb net voor mijn vrouw een Tungsten E gekocht (Vond de treo te groot?????) en enthousiast fan van de palm OS. Het werkt altijd, en ik mis geen WiFi, gebruik gprs wel als het nodig is. De rest WiFi ik wel op mijn laptop.
Peter
__________________
So Long and thanks for all the fish
Het blijft een koelkast.....
Met citaat reageren
  #242  
Oud 28 december 2006, 11:46
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peetcabrio03 Bekijk bericht
blijkt dat de palm slechts (ongeveer) een keer per 2 weken vastloopt en zichzelf opstart, terwijl windows dat ongeveer elke dag doet. Wie is er nou beter.
Mijn eigen ervaring (met de Palm T|X) is dat ik regelmatig geconfronteerd werd met een spontane reset
Met mijn WM5-PPC reset ik inderdaad vaker, echter alleen als ik er zelf voor kies.

Verder kun je het WM5 besturingssysteem veel meer dan de Palm volgooien met allerlei "crap" waardoor de interface er misschien wel zo uitziet als Windows XP maar het is nou eenmaal geen (mini)laptop maar een PDA met al zijn beperkingen. Al deze minder-functionele "crap" maken het systeem minder stabiel met meerdere (onnodige) soft-resets als gevolg.
Als je bijvoorbeeld het forum van Pocketinfo.nl volgt, zul je zien dat de meeste problemen en vastlopers terug te voeren zijn op overvolle geheugens en minder goed geschreven third party software.

Mijn S200 is redelijk "schoon" en ik kan hem rustig drie tot vier dagen intensief gebruiken zonder softreset. Langer lukt ook nog wel, maar dan merk ik wel dat hij wat trager begint te worden. Met een zelfgekozen softreset werkt hij vervolgens weer als vanouds. De kans dat de S200 spontaan reset als ik een programma kies is, in mijn geval, te verwaarlozen.

Gebruik het systeem zoals het bedoeld is, dan zul je nog verbaasd staan hoe stabiel WM5 kan zijn.
Met citaat reageren
  #243  
Oud 02 januari 2007, 12:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghia
Bedoel je nu PalmSource? Die leven nog verder als ACCESS Systems Americas Inc. en dat heeft niets met Sony zijn uitstap te maken.
Dus als Palm Inc. in het hypothetische geval geheel wordt overgenomen door Motorola Inc. dan zeg jij ook dat er geen vuiltje aan de lucht is voor Palm en dat Palm "gewoon" verder leeft? Wat een onzin, ga jezelf voor de gek houden met die kulargumenten.

Na het vertrek van Sony en de mislukking van Cobalt was Palmsource bedrijfskundig gezien rijp voor een overname, wat ook is gebeurd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
En wie had ooit gedacht dat ze een licensie op WM zouden nemen, ik niet.
Ik denk dat niemand dat ooit voor mogelijk had gehouden dat ze bij Palm zo diep zouden gaan (zelfs hun ziel verkopen).
Sjongejongejongejonge. We hebben het hier over handhelds, niet over religie.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 02 januari 2007 om 12:44.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023