Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 september 2002, 16:24
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Question Dubbel Synchroniseren (zowel Palm als mobieltje)

Ik heb al een eeuwigheid een Palm V die ik naar volle tevredenheid met Outlook synchroniseer via m'n COM poort.

Deze week heb ik een Siemens S45i mobieltje gekregen. Eigenlijk wil ik mijn Outlook address-book en m'n Outlook agenda ook met dit mobieltje syncen.

Echter.... ik heb slechts één COM poort en de Siemens heeft een sync-snoertje dat óók die COM poort opeist. Via infra-rood syncen schijnt ook niet te helpen, want dan schijn je diezelfde poort toch ook op te eisen.

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie?

Alvast bedankt,
Niek
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 september 2002, 01:28
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja ik heb hetzelfde gehad. Ik wisselde steeds stekkers. In mijn SL45i hou ik eigenlijk alleen de contact gegevens bij (na een tijdje werd ik echt knettergek van al de alarmen die af gingen) dus zo vaak sync ik de GSM niet.

In een thread een paar dagen terug suggereerde iemand om de Palm data naar de GSM te beamen. Ik had daar niet helemaal succes mee, maar het werkte deels wel.

Ik heb nu een USB to Serial converter gekocht. Die moet ik alleen nog steeds installeren Dat is wel een redelijk prijzig geintje (goedkoopste wat ik vond was €21, maar meestal zo tegen de €40).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 september 2002, 15:56
RVisser
Guest
 
Berichten: n/a
Suggestie

Voor degenen die nog een Com-2 poort hebben, "vroeger" waren er overzetblokjes voor externe modems, waarmee "geloof" ik alle draadjes van com-2 werder geconverteerd naar 1. Deze dingen kosten toen geen drol. Wellicht nu een idee? Het is alleen de vraag of een van de sync-programma's op een andere seriele bus kan. Ik heb zelf ook een sl45, maar heb het nog nooit geprobeerd.

Mvg,

Robbert
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 oktober 2002, 17:32
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Hé Patrick,

Hoe werkt dat beamen naar de Siemens? Ik heb geen zin om de hele inhoud van DateBk3 te ontvangen, maar wel bijv. de afspraken van de komende maand.

Niek
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 oktober 2002, 22:18
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nou ik heb het alleen met enkele afspraken aan het werk gehad (Maar dat is eigenlijk ook precies wat ik wilde). Er zit in het menu van de agenda en contacten een optie voor beamen in het menu. "Beam appointment" ofzo. En dan mik je het IrDA oog op je GSM IrDA oog ... even wachten ... klaar!

Ik heb wel een SL45i. Ik weet niet of de S45i ook een IrDA poort heeft, maar dat zal toch wel? Anders wordt het lastig beamen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 oktober 2002, 22:56
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Hm, opa synct ook naast de palm met een siemens s45. Nu heb ik wel
2 serial ports maar ik begrijp uit je post dat je ook een IR port
hebt naast je ene serial port. Waarom kan je V niet op com 1 en
mobiel via IR syncen? Zowel onder win 9x met viruele com-ports en
onder 2000/XP moet dat toch mogelijk zijn.

Enne, patrick: jouw sony heeft toch al een USB aansluiting??
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 oktober 2002, 09:08
stamppot
Guest
 
Berichten: n/a
Om nog even op de originele poster te reageren: je COM-poort wordt niet opgeeist, aangezien je irComm verbinding als een 2e, separate compoort wordt opgezet, dus op die manier kan het ook. Echter, wat ik wel gemerkt heb is dat ik op mijn laptop de snelheid van de poort op 115.200 baud moet zetten, anders pakt mijn telefoon de IR-pooort niet.

Wat ik nu doe, is synchroniseren met XtndConnect PC (www.extendedsystems.com). Ik heb namelijk gemerkt dat het gebruik van 2 verschillende synchronisatie programmas in combinatie met Foutlook nu niet echt goed werkt (kwam erachter dat het een soort greatest commom denominator principe gaat worden en dat wilde ik juist niet). Ik gebruik XtndConnect omdat dat het enige pakket is wat mijn T39 ondersteund, dus wellicht moet je even verder kijken wat jouw Siemens ondersteund.

Best regards

Sander
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 oktober 2002, 10:35
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
stamppot,

Als Outlook "last" heeft van de synchronisatie ligt dat aan jouw sync software voor de T39. Dat heeft niets met de werking van Outlook te maken. Een hele hoop van die Sync software is inderdaad knudde. Die verklooien dan de registratie in Outlook. Het zou me niks verbazen als het standaard programma bij die T39 ook zooi is. De software van Siemens is gelukkig wel goed. De troep die mensen op de Microsoft producten loslaten veroorzaakt bijna alle problemen en vervolgens geven ze Microsoft de schuld.

Opa,

Ja, daarom zei ik ook dat ik het probleem ook heb "gehad" (Palm Vx en SL45i). Alleen heb ik nu zo'n lamme smartcard reader voor mijn telebanking en dan nu heb ik dus dezelfde ellende weer terug. Erger nog, ik heb nu 2 smartcardreaders en een serial cradle Er zijn wel USB smartcard readers, maar die leveren ze weer niet!

Maar goed punt van die IR sync ja. Dat zou gewoon moeten werken. Dat heb ik ook wel eens gebruikt. Ik weet wel dat dat toen niet zomaar werkte, maar misschien gaat het met de huidge versies wel eenvoudig.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 oktober 2002, 17:23
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
GSMTool kan er in ieder geval voor zorgen dat al je adressen in je mobiel terecht komen. en andersom. voor de agenda werkt dat niet

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023