Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 21 september 2010, 10:47
erland erland is offline
Junior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Die pre plus is toch geen gsm, maar voor het Amerikaans netwerk?

De pre plus is een pre met een plus:
- 16 GB intern geheugen i.p.v. 8 GB
- Touchstone ready.

Waarschijnlijk zitten er nog wel wat plusjes aan, maar dit zijn degene die ze mij afgelopen week in Duitsland bij O2 verteld hebben.

Prijs in Duitsland 360 EUR btw in.

Erland.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 28 september 2010, 10:38
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ter informatie: Ik heb afgelopen week mijn Pré bij de PDAshop gekocht. Ik moest mijn KPN abo toch verlengen en heb het nu verlengd naar Hi (ook van KPN) Online 120 min, inclusief Internet Xtra snel. Kost me € 21,50 per maand en voor het toestel moest ik € 94 neerleggen.
Vooraf heb ik geďnformeerd naar de nukkige slider. Volgens de verkoper was dat inderdaad het geval geweest bij de eerste versies, maar de toestellen die ze nu verkopen hebben er geen last van..Dat is natuurlijk hun versie, maar het kwam wel betrouwbaar over..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #23  
Oud 29 september 2010, 19:23
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
En heb je nu last van die slider? Het oreo effect?

Ik twijfel elke dag of ik dan toch een palm zou kopen... zijn er Belgen hier die ervaringen hebben met een palm pre in België, qua updates en software?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 30 september 2010, 08:42
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hoi,

Ik heb tot nu toe nog geen buitensporige "slippartijen" van de slider bemerkt (Pré is nu een week oud). Als ik de bovenkant echt vastpak en als een soort deksel probeer te draaien -niet echt natuurlijk- is er een heel klein beetje speling, maar dat lijkt me ook niet verwonderlijk, anders zou het teveel kracht kosten om de slider uit te schuiven.
Kortom: geen noemenswaardige problemen tot nu toe (Afkloppen )
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 30 september 2010 om 08:54.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 30 september 2010, 09:10
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de info.
Gaan de updates ook vlot, ook al is hij in Nederland niet officieel ondersteund? Kan je extra software vinden?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 30 september 2010, 10:06
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Ik zag het nog maar in 1 post, maar zijn de Pres bij Smartphone shop reeds geactiveerd in een officieel ondersteund land? Maw kunnen we er paid apps mee kopen in de App Catalog? Of alleen maar de free apps.

Maar, ik denk dat ik toch wel wacht op een nieuw HP/Palm model en vermoed dat die wel officieel ook in NL te koop zal zijn. Ik heb al bijna een jaar lang heel veel plezier van mijn Pre, en binnenkort WebOS 2.0, dus dat zing ik nog wel een paar maandjes uit tot een nieuw speeltje. Maar ik word wel ongeduldig bij al die mensen om me heen met van die mooie Galaxy Sen en HTC Desire HDs.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 30 september 2010, 10:45
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
De desire HD is nog niet te koop....
Je hebt toch zelf een pre? Dan weet je toch als je aan die sotware raakt of niet?
Met citaat reageren
  #28  
Oud 30 september 2010, 11:09
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Beste Spud, zoals ik reeds eerder had gemeld: na een telefoongesprek met Smartphone-/PDAShop.nl heeft uitgewezen dat het hier gaat om Preetjes die uit Engeland komen en daar reeds zijn geactiveerd. Hieruit is op te maken dat je gebruik maakt van de engelse App Catalog (prijzen in Ponden). Verder gaan betalingen voor de aankoop van apps zonder problemen.

Heb er zelf al een paar aangeschaft en draait allemaal perfect. Er zit soms wel rotzooi tussen, maar eerst de reviews lezen alvorens over te gaan tot aankoop is het advies!
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #29  
Oud 30 september 2010, 11:23
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Misschien heeft 'Spud' een gelockte Pre en werkt met een unlockkaartje en dan is het te verklaren dat ie wellicht alleen free apps heeft?
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #30  
Oud 30 september 2010, 12:27
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Ik heb een Duitse sim-lock vrije Pre geactiveerd in NL, dus geen paid apps. En ik zou er daar toch een paar van willen kunnen kopen, het kost nu zoveel moeite om ze te vinden in de krochten van het internet. RHarinck, ik las inderdaad dat jij het had over in UK geactiveerde Pre. Maar ik hoopte op nog wat meer bevestigingen van anderen

Als het nou een Pre Plus was zou ik nog gaan twijfelen voor die prijs. Maar ik hoop het nog even even uit te zingen tot een nieuw device
Met citaat reageren
  #31  
Oud 30 september 2010, 12:49
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Voor zover ik heb op mogen maken uit de reacties van Lex (apeka), dan schat ik zo in dat hij recent een exemplaar heeft aangeschaft bij PDAShop/Smartphoneshop. Wellicht kan hij het ook nog bevestigen.

Zit mijn tijd ook nog wel ff uit met mijn UK Pre, maar ben geneigd om bij PDAShop/Smartphoneshop nog een 'reserve' Pre te kopen. Schat zo in dat het nog wel ff zal duren voordat er in Nederland een nieuw HP/Palm smartphone zal uitkomen. En de voorhanden Pre's zullen niet onbeperkt leverbaar blijven. Geen denken aan om terug te moeten vallen op mijn Treo 680 of nog erger een Androidtelefoon of nog veel erger een 'Appel Eifoon'

Groet
Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #32  
Oud 30 september 2010, 13:31
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spud Bekijk bericht
Ik heb een Duitse sim-lock vrije Pre geactiveerd in NL, dus geen paid apps. En ik zou er daar toch een paar van willen kunnen kopen, het kost nu zoveel moeite om ze te vinden in de krochten van het internet. RHarinck, ik las inderdaad dat jij het had over in UK geactiveerde Pre. Maar ik hoopte op nog wat meer bevestigingen van anderen

Als het nou een Pre Plus was zou ik nog gaan twijfelen voor die prijs. Maar ik hoop het nog even even uit te zingen tot een nieuw device
Hoe bedoel je moeilijk om te vinden. Moet je even op de Duitse eBay (of amazon.de) kijken want daar worden ze met de bosjes aangeboden voor rond de 120 euro. In DE geactiveerd. Voor een Plus zit je al gauw boven de 250 euro, die zijn nogal gewild.
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #33  
Oud 30 september 2010, 14:39
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
En heb je nu last van die slider? Het oreo effect?

Ik twijfel elke dag of ik dan toch een palm zou kopen... zijn er Belgen hier die ervaringen hebben met een palm pre in België, qua updates en software?
ben al aan mijn tweede toe ondertussen
pre & pre plus werken perfect!
updates geen probleem!


tip: aankopen via duitsland (zeeer goedkoop op ebay!) en dan effe een dagje duitsland. Sim kaart kopen met internet van O2 en activeren!
werkt perfect en je kan nu putten uit de duitse app catalog.

werkt zeer goed, geen enkel probleem ==> koop die pre!!!!!
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #34  
Oud 30 september 2010, 15:22
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Ik heb mijn Pré een week geleden aangeschaft bij de Smartphoneshop en tegelijk hier mijn SIM-only abonnement verlengd.
Na ontvangst en de eerste keer opstarten van de Pré moest ik eerst een profiel aanmaken bij Palm. In Mijn App Catalog staan alleen gratis apps, dus geen betaalde software. Maar met dat probleem heb ik dit forum al genoeg vervuild

@huplahoi: De updates gaan redelijk snel. De update naar Palm webos 1.4.5 staond er in 4 minuten op (Heb wel Hi internet Xtrasnel)
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #35  
Oud 30 september 2010, 18:49
Leanbackevan Leanbackevan is offline
Lid
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 30 september 2010
Berichten: 10
Via Expansys heb ik de unlocked palm pre besteld. (Sinds vandaag heeft pdashop trouwens de pre met 2 tientjes verlaagd)
Deze komt morgen binnen, maar ik was onder de veronderstelling dat deze toestellen net zoals pdashop zou zijn geregistreerd. Maar na verder onderzoek blijkt het niet het geval te zijn. Dus ik vrees dat ik morgen een pre in huis krijg die niet zal werken. Nu rest mij de vraag, desondanks dat mijn pre afkomstig is van de laatste shipment, neem ik aan dat ik laatste updates heb van webos. Geldt het dan ook voor mij dat ik naar duitsland moet rijden om mijn pre te activeren? Ik heb daar zwaar geen zin in, maar ik wil wel een volledig functionele telefoon hebben.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 30 september 2010, 19:56
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Activeren en ingebruik nemen (palmprofile aanmaken) zijn 2 verschillende zaken! Uit afgelopen reactie maak ik op dat b.v. Lex (apeka) alleen zijn palmprofile diende aan te maken voor gebruik. En als de Pre dan werkt, dan is de Pre dus reeds geactiveerd. Bij het aanmaken van de palmprofile wordt tijdens deze setup gevraagd naar een locatie/land. Hier hoor je Engeland op te geven en dus niet Nederland wanneer je een engelse qwerty-Pre in gebruik neemt. Dat zou misschien verklaren waarom Lex alleen free apps heeft?

Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #37  
Oud 30 september 2010, 20:37
Leanbackevan Leanbackevan is offline
Lid
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 30 september 2010
Berichten: 10
rharinck:

Waarschijnlijk zijn de Palm Pre's van Expansys niet geactiveerd. Als ik DHL tracking moet geloven komen ze uit Frankrijk. (maar is gewoon een UK/EU model neem ik aan.) Heb ik dan ook het "APN probleem"?
Met citaat reageren
  #38  
Oud 30 september 2010, 20:54
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Een UK model uit Frankrijk? Zouden ze dan het azerty-toestenbord hebben vervangen door een qwerty-toetsenbord? Ik snap het niet meer.....

Ik hoop dat je een Pre krijgt die aan jouw verwachting voldoet.
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #39  
Oud 30 september 2010, 21:13
Leanbackevan Leanbackevan is offline
Lid
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 30 september 2010
Berichten: 10
Rharinck:

Expansys verscheepte het vanuit Frankrijk. Maar de model is gewoon EU/UK met Qwerty. Dat terzijde. Ik kom er morgen wel achter.

i.i.g. bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
  #40  
Oud 30 september 2010, 21:18
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Heb ook ff gekeken op Expansys en constateerde ook een qwerty. Ga er even van uit dat je ook een qwerty krijgt. Ben benieuwd of je paid apps hebt als je 'm in gebruik hebt.
Laat je even weten of de Pre naar behoren werkt?

Gr. Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023