Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 januari 2005, 10:12
Antroplasm
Guest
 
Berichten: n/a
Palm kan niet synchroniseren

Op mijn stage plek heeft iemand een Palm handheld voot het werrk aangeschaft. Het is de bedoeling dat de palm met de werk pc synchroniseert. Het probleem is echter dat door de beveiliging van ons netwerk, de palm niet kan synchroniseren mbv de bijgeleverde software.

Gewone gebruikers mogen namelijk niks instaleren, en als ik als administrator de palm installeer mag alleen de admin instaleren. Ik wil graag deze palm aan de praat krijgen, maar ik heb helaas geen toestemming gekregen om de rechten aan te passen.

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier een oplossing voor dit probleem ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 januari 2005, 10:42
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Palm kan niet synchroniseren

Citaat:
Op 14-01-2005, om 10:12 heeft Antroplasm dit gezegd in bericht #1
Op mijn stage plek heeft iemand een Palm handheld voot het werrk aangeschaft. Het is de bedoeling dat de palm met de werk pc synchroniseert. Het probleem is echter dat door de beveiliging van ons netwerk, de palm niet kan synchroniseren mbv de bijgeleverde software.

Gewone gebruikers mogen namelijk niks instaleren, en als ik als administrator de palm installeer mag alleen de admin instaleren. Ik wil graag deze palm aan de praat krijgen, maar ik heb helaas geen toestemming gekregen om de rechten aan te passen.

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier een oplossing voor dit probleem ?
JE wilt dus eigenlijk weten op welke manier je toegang kunt verkrijgen tot de pc. Als het al niet illegaal is dan is het een offtopic vraag. Of vergis ik me?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 januari 2005, 11:07
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
en als ik als administrator de palm installeer mag alleen de admin instaleren.
Ben je nou admin / heb je nou admin rechten?

Zo niet, dan moet je de systeembeheerder lief aankijken, en als die niet lief terugkijkt, dan ben ik bang dat je je Palm niet kan syncen op je stageplek. Er zijn GEEN workarounds om de adminrechten heen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 januari 2005, 12:16
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Er zijn GEEN workarounds om de adminrechten heen.
Daar zijn ze ook voor he

Denk er ook aan dat er soms nog allerlei extra software bijkomt voor synchroniseren voor bv. met Outlook.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 januari 2005, 12:49
Antroplasm
Guest
 
Berichten: n/a
Mijn welgemeende excuses voor mij wel heel best wel vage taalgebruik :P

Ik ben Stagiaire Ict beheerder en heb dus de admin rechten. Ik moet de pda voor een gewone gebruiker instaleren, maar dat kan alleen als administrator en voor zover bij mij (en palm helpdesk) bekent kan je alleen synchroniseren via de account waar je de software geinstalleerd heb
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 januari 2005, 13:03
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Heb je al geprobeerd om Palm Desktop en dergelijke te installeren als Admin en vervolgens de Gebruiker te laten inloggen en te laten synchroniseren?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 januari 2005, 16:36
Antroplasm
Guest
 
Berichten: n/a
Jup, maar dat is dus niet gelukt. Dan krijg je de gil dat hij de pda naam al kent en dat je een andere moet verzinnen. Dus dacht ik, dan geef ik een andere naam aan de pda en is alles weer goed, want dat werkt bij Active synch van microsoft wel. Alleen helass denkt de palm software daar anders over.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 januari 2005, 17:21
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, als je nog geen naam opgeeft als je als admin bent ingelogd? En dan inloggen als normale gebruiker; dan zou de Palm Desktop nog geen username moeten kennen.

Je kan nu alle usernames eens wissen en dat proberen. Als je Palm namelijk al een naam heeft kan je die niet wijzigen (normaliter) en synchroniseer je, dan linkt Palm Desktop die naam aan die Palm. En misschien dat die username en je windows account op de één of andere vage manier gelinkt zijn? Tenminste, dat was mijn gedachtegang tijdens het typen van deze post.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023