Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26 januari 2007, 07:42
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX Bekijk bericht
Je meting is per definitie niet valide, omdat je meerdere factoren hebt veranderd. Je bent bijv. begonnen met een ander start percentage en je neemt voor het gemak aan dat die %-indicatie een lineair verloop heeft. Misschien is het niet-lineair, dan klopt je conclusie totaal niet. Misschien is het wel lineair voor het grootste deel, maar alleen voor de top paar % niet (dat was bij de Treo 650 heel sterk bij mij, die bleef heel lang >90% zitten en daarna ging het harder naar beneden. Als je de meting nou overdoet en in alle gevallen start vanaf vol-opgeladen, dan kan je conclusies trekken.
Het was ook geen meting, meer een constatering Vandaar ook mijn opmerking hierover. Maar zoals ik hierboven al gemeld heb, ik wacht eerst mijn nieuwe 680 af, als het dan nog ruzie is met de accu, dan zal ik de meting overnieuw doen, en dan met dezelfde startpercentages.

Wat lineair 'verbruik' betreft, dat was bij mij na de patch wel redelijk het geval, terwijl het op mijn Treo 650 niet echt lineair was; vandaar dat het mij was opgevallen.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #22  
Oud 29 januari 2007, 20:59
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Daarnaast is mij opgevallen dat de verlichting, en misschien wel vooral die onder de toetsen, af en toe knippert, als een TL-buis met startproblemen.

Iemand die één van beide verschijnselen kent of in verband durft te brengen met het hoge energieverbruik?
Ik heb de patch geinstalleerd en de recalibratie van de batterij gedaan (valt me op dat ik weinig hoor over dat laatste, terwijl juist dat bij mij het grote verschil heeft gemaakt) en ik ben tevreden over de batterij. Maar... het flikkeren van de toetsenbordverlichting is er nog steeds. Een verband met het energieverbruik? Ik zou het niet weten, maar zou het niet zo zijn dat, als de batterij random pieken produceert (waardoor de verlichting flikkert), dat ook een (negatieve) invloed zou moeten hebben op het hele functioneren? En dat is (bij mij tenminste) niet het geval.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023