Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 november 2004, 21:30
mars
Guest
 
Berichten: n/a
koppeling adressenlijst Palm met Word

Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om vanuit Word op simpele wijze een link te leggen met het adressenbestand van mijn Palm ? En dan bedoel ik een iets elegantere oplossing dan copy-paste zoals ik dat nu wel eens doe. Binnenkort moet ik een heleboel brieven gaan versturen en het zou handig zijn als ik m.b.v. het adressenbestand van mijn Palm de etiketten zou kunnen maken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 november 2004, 21:58
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Een directe link tussen Word en Palm Desktop is niet mogelijk omdat Palm Desktop geen ODBC-connecties ondersteund.
Wat wel kan is de adressen die je nodig hebt exporteren naar een .CSV-bestand (Comma Separated Values) en die linken met het Word-bestand.

Exporteren gaat vanuit het menu 'File' en dan kiezen voor 'Export'. Kies in de dialoogbox die verschijnt voor 'Comma Separated (*.csv, *.txt)' en kies een bestandsnaam.

Succes ermee!

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 november 2004, 22:03
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, ik denk dat je dan vooral moet kijken hoe Word hiermee om kan gaan, met andere woorden wat accepteert Word wel en niet? In principe kan Palm Desktop exporteren naar een aantal formaten. Daarmee moet iets te doen zijn.

Misschien moet het via een omweggetje via Excel, wat ongetwijfeld de geëxporteerde data van Palm Desktop kan inlezen. Ik neem aan dat Word wel gebruik kan maken van Excel als een soort database.

// Bah... net te laat
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 november 2004, 20:17
mars
Guest
 
Berichten: n/a
ODBC klinkt erg ingewikkeld, het zegt mij niets. Is het zo dat ook de nieuwste versie van het Palm-OS dit niet ondersteunt ? En waar ik ook aan dacht is dat er ergens mischien een slimmerd is die een conversieprogrammatje geschreven heeft ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 november 2004, 20:25
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 14-11-2004, om 21:17 heeft mars dit gezegd in bericht #4
ODBC klinkt erg ingewikkeld, het zegt mij niets. Is het zo dat ook de nieuwste versie van het Palm-OS dit niet ondersteunt?
ODBC is iets voor op je computer, en heeft niets met het PalmOS te maken. Wel met de Palm Desktop. Er is geen versie van de Palm Desktop die dit ondersteunt.
Waarom wil je de etiketten trouwens zo graag met MS Word printen?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 november 2004, 20:31
mars
Guest
 
Berichten: n/a
Het is niet alleen het printen van etiketten. Ik wil vooral graag een adressenbestand hebben waaruit ik gemakkelijk een adres kan halen als ik een brief naar iemand schrijf. Mijn palm heb ik (bijna) altijd bij me en de adressen die daar in staan zijn goed up-to-date. Ik heb het ook een tijdje met Outlook geprobeerd maar ik heb blijkbaar te weinig dicipline om dit bij te houden. Bij mijn Palm gaat dat perfect.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 november 2004, 20:50
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Je kunt natuurlijk ook alles met Outlook syncen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 november 2004, 09:13
Ronald van Esch's schermafbeelding
Ronald van Esch Ronald van Esch is offline
Nolite timere, ego sum
Voornaam: Ronald
Model: Symbian
 
Geregistreerd: 27 november 2001
Locatie: Apeldoorn, Netherlands
Berichten: 114
een ander leuke omweggetje is met een Dymo labelprinter.
Deze heeft software die vanuit je palm desktop rechtstreeks etiketten pront met adressen uit je palm.
__________________
Cogito ergo doleo

Per 20-07-2005:
Life Drive + Tom-Tom5 Bluetooth + Piel frama leder case
PER 01-12-2006 Nokia E61 + Piel Frama Vachetta(mooiiii) Case en TomTom 6
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 november 2004, 19:58
mars
Guest
 
Berichten: n/a
Dat is een goede tip. Ik heb al vaker overwogen of zo'n printer iets voor me is. Heb jij daar persoonlijk ervaring mee ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 november 2004, 06:49
Ronald van Esch's schermafbeelding
Ronald van Esch Ronald van Esch is offline
Nolite timere, ego sum
Voornaam: Ronald
Model: Symbian
 
Geregistreerd: 27 november 2001
Locatie: Apeldoorn, Netherlands
Berichten: 114
Ik gebruik de Dymo 320 al een tijdje voor een aantal zaken:

Postzegels drukken met Easy Stamp, in dit programma kun je ook je adressen importeren en meteen een adres sticker , een postzegel sticker en als je wilt een afzender sticker printen. ( Het kan ook allemaal via een gewone printer op een enveloppe). Het fijne is dat je nooit postzegels tekort komt, online op kunt laden etc.

Ik gebruik hem dus ook om rechtstreeks vanuit mijn Palm desktop een adressticker te drukken. De dymo installeert een plug-in in de desktop.

Succes, Ronald
__________________
Cogito ergo doleo

Per 20-07-2005:
Life Drive + Tom-Tom5 Bluetooth + Piel frama leder case
PER 01-12-2006 Nokia E61 + Piel Frama Vachetta(mooiiii) Case en TomTom 6
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023