Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 november 2004, 20:36
Apeldoorn Apeldoorn is offline
Senior lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 81
Gek word ik van herinstalleren!

Beste Palmclub-nieuwsgroeplezer,

Nadat mijn Palm m500 heel vreemd begon te doen, ben ik vanmiddag opnieuw begonnen met installeren. In heb een 'hard extended reset gedaan', zodat alles er echt af was. Dat harde resetten weet ik overigens dankzij de voortreffelijke beschrijving op de Palmclub-site.

Vervolgens heb ik mijn directory c:\Palm verwijderd (uiteraard wel een backup gemaakt, op d!). Toen stopte ik de installatie-CD erin en doorliep ik de hele installatie.

Tijdens deze installatie kreeg ik wel de melding: Unhandled Exception. Error Number: 0x80040706. Description: Object reference not sent. Setup will now terminate.

Nu moet ik volgens de handleiding voor de eerste keer op de hotsync knop drukken. Maar daar krijg ik: ‘Hotsync problem. Unable to initiatie Hotsync operation because the port is in use by another application.’

Nu, aan het eind van de avond, ben ik moedeloos. Ik heb echt alles geprobeerd. Uitzetten, aanzetten, CD opnieuw installeren maar ik blijf maar dezelfde melding krijgen. Ik word er helemaal gek van. Terwijl de USB precies hetzelfde is als voorheen.

Wie kan mij op weg helpen?
__________________
Cor Apeldoorn
C.Apeldoorn@12move.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 november 2004, 22:25
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Heb je Palm Desktop wel op de normale wijze gedeïnstalleerd? Wellicht dat dat tot problemen lijdt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 november 2004, 16:12
Apeldoorn Apeldoorn is offline
Senior lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 81
Juist de-installeren?

Dank voor je reactie.

Tja, ik heb alleen de c:\palm-directory weggegooid. In het register staat alles nog zoals het stond. Daar doe ik niets meer aan, sinds mijn machine de laatste keer hierdoor van streek raakte. Ik heb er gewoon niet genoeg verstand van.

Hoe doe je dat dan, het op de juiste manier de-installeren van je Palm-software? Ik bedoel, er zit geen programma om te de-installeren op mijn Palm...

Ik hoop dat je het antwoord even verheldert.
__________________
Cor Apeldoorn
C.Apeldoorn@12move.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 november 2004, 16:17
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Met windows NOOIT uit eigen houtje een programma map verwijderen.

Druk op start - configuratiescherm - add/remove programs of iets in die geest in het nederlands.

Van daaruit kun je programma's op je computer wissen, waarbij ook alle registry verwijzingen gewist worden. Ik ben benieuwd of dat bij jou nog werkt nu.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 november 2004, 11:37
Apeldoorn Apeldoorn is offline
Senior lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 81
Correct gede-installeerd...

Beste nieuwsgroeplezers,

Ik heb mijn Palm-software nu correct gede-installeerd via het Configuratiescherm (onder XP). Vervolgens zette ik de computer uit en laadde is de software opnieuw in via de CD. Hij gaf geen foutmelding meer...

Maar: die eerste hotsync, want daar ging het probleem over. De melding: "Unable to initiate Hotsync operation because the port is in use by another application" bleef helaas aanwezig toen ik enigszins gespannen de hotsync knop indrukte.

Toen haalde ik de stekker maar eens even uit mijn USB-port (die van de Palm naar deze poort). Nogmaals hotsync: en wat bleek, weer dezelfde melding.

Vervolgens deed ik hem voor de grap (zo'n installatie is wel lachen hoor! Grrr) in een andere lege USB poort. Gevolg: weer dezelfde melding.

Ik weet het echt niet meer!
__________________
Cor Apeldoorn
C.Apeldoorn@12move.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 november 2004, 17:11
Apeldoorn Apeldoorn is offline
Senior lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 81
Na keiharde Palm-reset staat Palm op modem...

Beste nieuwsgroeplezers,

Hoewel ik ditmaal niet het goede antwoord via deze nieuwsgroepen ontving, geef ik ditmaal zelf het antwoord.

Iemand bekeek mijn Palm even, rommelde er wat aan en toen hotsyncte hij in een keer weer goed!

Hij bleek een tijdje bij een Palmclub helpdesk te hebben gewerkt bij een bedrijf, waar ook allemaal met Palmpjes werd gewerkt.

De aard van de oplossing was de volgende:

Na de allerhardste reset (ik weet even niet meer hoe die heet), staat de Palm standaard ingesteld op een modem. De oud-helpdesk medewerkter haalde mijn Palmpje van die instelliing af, en toen deed 'ie het weer.

Eind goed, al goed.
__________________
Cor Apeldoorn
C.Apeldoorn@12move.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023