Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 juni 2004, 13:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Unhappy TH55 wil niet op universiteits netwerk inloggen

Ik ben vandaag even naar de afdeling ICTS van de TU Eindhoven gelopen om het MAC adres van mijn TH55 vast te leggen zodat ik, hoopte ik, in kon loggen via WLAN en draadloos internet zou hebben.

Helaas.

Na de registratie lukte het niet. Scannen en detecten lukte wel, maar bij het connecten krijgt hij een timeout. Bij navraag onder verschillende mensen bleek ik een PEAP client (Protected Extensible Authentication Protocol) nodig te hebben op mijn Palm om op het Windows domain netwerk te kunnen van de TU/e .

Op internet heb ik hier weinig over kunnen vinden, dus ik hoop dat er hier mensen zijn met ervaringen die mij kunnen helpen om hier op het netwerk te komen.

Op Cliesource:

Citaat:
PEAP Support Needed for Sony

--------------------------------------------------------------------------------

I think it is absolutely necessary that Sony provide a better driver and app than what they provided. I want OS 5.0 to support better security including PEAP so I can actually use the card I have invested in.

Is there ANY third party software that supports this encryption???

THanks so much! And not VPN!


Zijn er andere mensen die op hun universiteit moeiteloos met WLAN kunnen werken? *kuch Arent kuch*.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 09 juni 2004 om 13:06.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 juni 2004, 20:23
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Kijk ook eens bij de PocketPC club, misschien dat die ook dergelijke problemen hebben met hun speeltjes en er een ideetje voor hebben

Zouden de certificaten geen problemen opleveren trouwens? Daarvan moet je er ook één of meerdere aanvinken in Windows... Met alleen PEAP ondersteuning ben je er nog niet, vrees ik.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 juni 2004, 20:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb net snel eens rondgeneusd bij de PPC club en het schijnt dat PEAP support (ontwikkeld door Cisco en Microsoft) standaard in Windows Mobile 2003 zit.

Ik heb Stack ook al even gemailed (Stack is de computervereniging van de TU, erg leuk, <hier stond een beschrijving>).
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 09 juni 2004 om 21:10.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 juni 2004, 20:57
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Het is me op drie plaatsen gelukt om wifi te gebruiken. Op één plek echter niet, daar werkt de ssid niet gebroadcast. Hoewel ik de ssid wel in het profiel ingevuld heb, lukt het hier tot nu toe niet. misschien ook wel een PEAP-probleem...
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 juni 2004, 21:02
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
(Stack is de computervereniging van de TU, erg leuk, <hier stond een beschrijving>).
Als ze het maar niet lezen, hè?

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 09 juni 2004 om 21:09.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 juni 2004, 21:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 09-06-2004, om 22:02 heeft domo dit gezegd in bericht #5


Als ze het maar niet lezen, hè?
Ik edit het wel even, is idd niet netjes.

Voor zover mij bekend is WPA/PEAP een Microsoft only deal... Voor linux/BSD zijn er dacht ik wel development efforts, maar is er dacht ik ook nog steeds niets helemaal definitiefs. Voor PalmOS is er nog helemaal niets dat ik gehoord heb.

Met vriendelijke groet,

Remko van der Vossen
Communicatiefunctionaris
M.C.G.V. STACK.


Bah. Eindelijk PDA met Wifi en nog niet internetten op de Universiteit. Nuja, de TH55 is zonder WLAN voor mijn gevoel nog steeds beter dan de TT3, maar het zou leuk geweest zijn als het wel kon.

Als iemand toch een oplossing heeft, dan verneem ik het graag.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 juni 2004, 21:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 09-06-2004, om 21:57 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #4
Het is me op drie plaatsen gelukt om wifi te gebruiken. Op één plek echter niet, daar werkt de ssid niet gebroadcast. Hoewel ik de ssid wel in het profiel ingevuld heb, lukt het hier tot nu toe niet. misschien ook wel een PEAP-probleem...
Ik krijg netjes de SSID naam binnen...
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 juni 2004, 16:28
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik heb mijn TH55 afgelopen dinsdag binnengekregen en heb sindsdien pogingen ondernomen om 'm op een bedrijfsnetwerk te krijgen. Ik heb er zelf geen verstand van maar gelukkig had ik professionele hulp. Het resultaat was echter teleurstellend....wel detectie maar geen connectie. Ook op andere locaties kregen wij het niet voor elkaar. Na heel wat uurtjes achter het internet het maar opgegeven. Op 'n thuisnetwerkje (niet bij mij) lukte het nog wel...maar daarvoor had ik de TH55 niet aangeschaft.
Gelukkig heeft de PDAshop een "tevredenheidsgarantie" waar ik gebruik van kon maken en belde men mij al binnen 5 minuten NA het versturen van het mailtje met het verzoek daartoe al terug om e.e.a. te regelen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 juni 2004, 16:34
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Biedt PalmOne meer ondersteuning voor bepaalde protocollen dan Sony?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 juni 2004, 16:36
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Op 10-06-2004, om 17:34 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #9
Biedt PalmOne meer ondersteuning voor bepaalde protocollen dan Sony?
De antwoorden die ik kreeg , waarvan het merendeel volstrekt abrakadabra, beloven niet veel goeds...in die zin dat men het gewoon niet weet. Het is klaarblijkelijk van zoveel factoren afhankelijk dat je gewoon een beetje geluk moet hebben.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 juni 2004, 16:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 10-06-2004, om 17:36 heeft Ce dit gezegd in bericht #10


De antwoorden die ik kreeg , waarvan het merendeel volstrekt abrakadabra, beloven niet veel goeds...in die zin dat men het gewoon niet weet. Het is klaarblijkelijk van zoveel factoren afhankelijk dat je gewoon een beetje geluk moet hebben.


Er zal vast wel wat systematiek inzitten maar de antwoorden die ik kreeg hadden zo'n ondertoon van: We ondersteunen geen PDA's dus je mag al blij zijn dat je tegen ons aan het praten bent.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 juni 2004, 16:44
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Op 10-06-2004, om 17:38 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #11

Er zal vast wel wat systematiek inzitten maar de antwoorden die ik kreeg hadden zo'n ondertoon van: We ondersteunen geen PDA's dus je mag al blij zijn dat je tegen ons aan het praten bent.
Die pech had ik niet. Men wilde en wil best pda's ondersteunen. Maar om zo'n ding fatsoenlijk aangemeld te krijgen moet de procedure en de te investeren tijd wel "een beetje bij de weg" blijven, en niet zoals nu uren in beslag nemen zonder resultaat. Men opperde nog wel de aanschaf van wat echter software, maar de investering van nog 'ns bijna 50 euro of zoiets vond ik niet opwegen tegen de uitspraak dat men het ook dan nog niet zeker wist.

Carel
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 november 2004, 09:23
pirke
Guest
 
Berichten: n/a
Is er al iets bekend of er een tooltje is dat zorgt dat je TH55 (of andere PalmOS) PEAP ondersteund?

Of op zijn minst automatisch de WEP-key aangeleverd kan krijgen (ipv handmatig in moeten vullen?)

Hier op het Notebook Service Centrum van de TU/e (waar ik werk) weten ze het niet.

En hoe kan ik mijn MAC-adres uitlezen?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 november 2004, 10:28
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 17-11-2004, om 10:23 heeft pirke dit gezegd in bericht #13
Is er al iets bekend of er een tooltje is dat zorgt dat je TH55 (of andere PalmOS) PEAP ondersteund?

Of op zijn minst automatisch de WEP-key aangeleverd kan krijgen (ipv handmatig in moeten vullen?)
Volgens mij is dit nog steeds niet mogelijk. Indien het wel mogelijk is dan zou Gazpacho het moeten weten .

Citaat:
En hoe kan ik mijn MAC-adres uitlezen?
Ga naar Prefs, Selecteer Wireless LAN service, ga naar Details, Ga in het volgende scherm naar het menu en selecteer Connection Status, et voilà...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 17 november 2004, 10:32
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
PEAP is enkel mogelijk met Microsoft Windows XP. Niets dan dit, dus niets eens Windows 2000 als ik het goed heb PocketPC's doen het dan weer wel geloof ik. Dus ik vrees dat je (net als Gaz) geduld moet hebben totdat er ondersteuning voor is. Ik kan er niets van vinden voor PalmOS6 Cobalt, maar het zou kunnen dat het daar wel in komt.

BTW, net als Gaz zit ik ook in Eindhoven

Laatst gewijzigd door domo; 17 november 2004 om 19:32.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 17 november 2004, 10:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 17-11-2004, om 10:23 heeft pirke dit gezegd in bericht #13
Is er al iets bekend of er een tooltje is dat zorgt dat je TH55 (of andere PalmOS) PEAP ondersteund?

Of op zijn minst automatisch de WEP-key aangeleverd kan krijgen (ipv handmatig in moeten vullen?)

Hier op het Notebook Service Centrum van de TU/e (waar ik werk) weten ze het niet.

En hoe kan ik mijn MAC-adres uitlezen?
*kuch* sinds wanneer weten jullie bij het Notebook Service Centrum wel iets *kuch*

Moet je bij dienst ICTS zijn in het LaPlace gebouw.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #17  
Oud 17 november 2004, 10:54
pirke
Guest
 
Berichten: n/a
Collega met PocketPC heeft er geen problemen mee om op het netwerk te komen. Ik had verwacht dat er wel een tooltje was dat mijn wlan instellingen regelt, maar dat bestaat dus helemaal niet?

Als ik ergens op een wlan wil inloggen met wep, is het ook dan mogelijk om te zeggen dat hij de wepkey automatisch toegewezen krijgt?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 17 november 2004, 10:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Als het er was, had ik dat wel op mijn TH55 gehad en het aan je laten zien. Kan moeiteloos bij de Kennispoort en op het station van Eindhoven op internet komen maar die verdraaide windows netwerk van de TU/e wil niet lukken.

Ik weet niet of jij via via inside informatie mensen zover kunnen krijgen dat je geen dynamische wep-key nodig hebt, maar als het je lukt, laat het me even weten.

Je kunt ook http://www.1src.com in de gaten houden, als er ooit door hobbyisten een tooltje ontwikkeld wordt, dan is het daar.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 17 november 2004 om 11:01.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 17 november 2004, 11:14
pirke
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb eens wat rondgebeld naar verschillende beheerders van het netwerk hier, maar je hebt echt peap nodig om erop te komen. Alleen een wep-key heb je niets aan. Alle accesspoints werken zo, dat is een keuze die ze gemaakt hebben. Misschien dat het in de toekomst veranderd, maar ik denk dat wij dan al lang weg zijn...
Met citaat reageren
  #20  
Oud 17 november 2004, 11:19
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
maar ik denk dat wij dan al lang weg zijn...
Ha, wacht maar af!

(zal mijn tentamen vanmiddag maar eens flink verknallen )
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023