Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24 mei 2003, 16:36
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Question Palm Bluetooth GPS kit

Zijn er onder jullie die ervaring heeft met Palm Bluetooth GPS kit, welke bij PDA-schop wordt aangeboden. (de link naar deze artikel heb ik staat onderaan deze bericht)

Ik vind ingebouwde GPS systemen voor mezelf veel te duur (daarvoor zou ik te weinig gebruiken). Is dit alternatief werkbaar, of is traditionele wegenkaart makkelijker (nadeel is dan wel dat ik auto aan de kant moet zetten en dat kan niet overal ).

Ik lees in de forum dat die kaarten veel geheugen vraagd. Past die kaarten niet op SD-card van 512 MB? (ik noem maar wat) zodat je onderweg van kaart kunt wisselen als je van bestemming verandert?

Ja, ben groentje op dit gebied en moet me even in het materie duiken.

http://www.pdashop.nl/product/2158
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 mei 2003, 17:25
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
geheugen

Als ik het goed heb, kan ik voor Nederland met 256 MB SD card van Dane Elec (misschien 128 MB ook wel) prima uit de voeten. (beetje doorzoeken in dit uitgebreide Forum............dan sprokkel je vanzelf info samen.

Overigens, heel erg jammer dat ik niet op Palm-bijeenkomst kon komen. Daar had ik veel info kunnen inwinnen. Het liefst zie ik een demonstratie van hoe die systeem werkt. Misschien dat iemand, die beetje in mijn buurt woont, voor mij kan demonstreren.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 mei 2003, 18:07
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Hier kun je de (Powerpoint-)presentaties die gegeven zijn op de Workshopbijeenkomst downloaden. Hierbij zit ook een GPS-presentatie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 juni 2003, 20:41
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


De complete detail en overzichtskaarten van de benelux passen bij mij op zo'n 70MB (naar schatting), dus 256 MB is zeker voldoende.

Waar je wel op voor moet passen is de HR Richter PDA houder die erbij zit. Ik sta nu op het punt om te proberen mijn geld hiervoor terug te krijgen. De PDA houder knijpt de PDA aan de zijkant vast waardoor hij er vooruit uit kan vallen, en dit is dus ook 2 maal gebeurd.

Op een gegeven moment heb ik met klitteband en dubbelzijdig plakband ervoor gezorgd dat de PDA er niet meer zo makkelijk uit kan vallen. Echter, sinds vandaag knijpt de houder de PDA helemaal niet meer vast aan de zijkant waardoor het alsnog gevaarlijk wordt voor mijn PDA.

De Emtac Bluetooth GPS muis is echt geweldig. Supergoeie ontvangst. Wel direct onder de voorruit monteren (dubbelzijdig plakband en klitteband) (op sommige nieuwere typen auto's zijn de ruiten bewerkt met een soort metaal (of zo) waardoor de ontvangst niet goed is). In zo'n geval moet je dus een active antenne erbij kopen.

Digimap is ook best goed al zijn er veel kleine dingen die verbeterd kunnen worden, maar Hekosoft stelt zich hier gelukkig erg goed op. Digimap heeft me vandaag naar een of ander adres in Woerden gebracht en Zoetermeer (de test!) was ook geen probleem.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 juni 2003, 20:48
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Als we het toch over GPS-sen hebben:

Iemand ervaring met de Fortuna GPSmart? Voor € 289,- een draadloze (bluetooth) ontvanger die je ook standalone kan gebruiken dmv het ingebouwde display.

Ben wat engelse reviews tegengekomen, die waren allen positief. Maar een ervaring van een nederlandse palmgebruiker zou helemaal ideaal zijn!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023