Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 augustus 2002, 13:39
flighter
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Levensduur batterij Sony Clie NR70

Ik heb ergens gelezen dat een Lit-Ion batterij (deze zit in de nr70) meer dan 500 maal kan worden opgeladen. Kijk... en dan word ik zenuwachtig. Betekent dit:

1. Dat kan dus ook best 15.000 keer
of
2. Na 500 maal wordt het minder en bij 800 keer is de batterij op.

Ik gok zelf het laatste. Dus... hoelang is nu die spreekwoordelijke chinees? Ik ben de laatste tijd veel bezig met software te installeren en dat betekent... huppeke Clie op de slee en syncen maar, niet realiserende dat dit elke keer opladen is en dus dat ik erg snel door mijn 500 heen ben.

Heeft iemand hier iets over te melden? Biedt Sony een nieuwe batterij aan als tie de geest geeft en wat kost dat (niet).

Slaap zacht,

Erik
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 augustus 2002, 18:49
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De batterij is (afgaand op een interieur foto van een Vx) net zo groot als van een gsm, even grofweg genomen, maar de inbouw is veel moeilijker dus duurder. Reken dan maar snel op een prijs van richting de € 100,- als je ´m moet laten vervangen....

Maar 500 keer, daar bedoelen ze 500 maal ontladen en weer vol. Dus even in de ´slee´ telt niet als 1 keertje. Gemiddeld zou zo´n batterij na 500 keer echt versleten zijn, maar je kan waarschijnlijk een week op een volle batterij vooruit als je ´m tussentijds niet zou opladen en 500 weken is ruim zat Overigens loopt de opslagcapaciteit wel terug naar verloop van tijd, maar ga er maar vanuit dat je lithium-ion batterijtje de economische levensduur wel doorkomt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 augustus 2002, 20:58
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
maar ga er maar vanuit dat je lithium-ion batterijtje de economische levensduur wel doorkomt.
Daar sluit ik me helemaal bij aan, anders zou mijn Clié N-770 nu denk ik al wel een kapotte accu moeten hebben, en mijn Palm V van bijna drie jaar oud al helemaal een kapotte accu... Nee, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 augustus 2002, 08:39
flighter
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt, ik kan weer slapen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023