Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 maart 2002, 17:22
fer's schermafbeelding
fer fer is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 07 mei 2001
Berichten: 113
Stuur een bericht via ICQ naar fer
Clie 770 mp3 encrypted

een vraagje over de Clie 770 mp3 funktie :

Van verschillende mensen hoor ik dat je niet "gewone" (van web, zelfgemaakt, etc) mp3 bestanden kunt gebruiken bij een blauwe(?) memorystick, en dat je alleen bestanden via het bijgeleverde programma OpenMG op je Clie kunt zetten. Dit door een bepaalde soort copyright beveiliging.

Zelf vindt ik dit nogal onwaarschijnlijk klinken en zou hier graag wat meer duidelijkheid over willen hebben.
Ook het verhaal van blauwe,witte memorysticks (zijn er ook nog andere en wat zijn de verschillen dan ?) is nog vaag bij mij

Wie wil hier mij enige duidelijk over verschaffen
__________________
Greetings,
Fer
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 maart 2002, 19:01
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Wat een onzin!

Ik 'sleep' elk mp3tje wat ik wil van mijn pc zo naar mijn Clié. En wel op de volgende manier: Ik zet MS Import op de Clié aan, hierdoor wordt hij door Windows gezien als een USB Memorystick reader, en komt zodoende ook in de Windows verkenner als schijf te staan. Vervolgens kies ik de mp3's die ik op mijn Clié wil hebben, en kopieer ze naar de memorystick.

Het enige waar je rekening mee moet houden, is dat je ze in de juiste directory plaatst (/PALM/PROGRAMS/MSAUDIO). Maar als je deze stappen volgt, dan moet het zeker lukken, en kan je heerlijk van alle mp3's genieten!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 maart 2002, 08:32
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Nou, onzin is het niet echt.
Er word veel over de verschillende types memorystick gesproken.
Het verschil heb ik al eens aangegeven in een andere thread, hieronder nogmaals de inhoud.

Verschil Atrac en MP3 (bericht #9)

Atrac:

Via Sony programma op je pc van je eigen CD's Atrac's maken en op je Clie zetten. Deze bestanden zijn tot 50% kleiner als mp3, maar draaien alleen op jouw Clie! Dit i.v.m. Copyright. Je kunt ze dus niet verspreiden. Op internet zijn legale muziektitels te downloaden en deze spelen dan ook alleen op je Clié!

MP3:

Via Internet, RIP-programma (van eigen CD's mp3 maken) e.t.c. mp3's downloaden en direct op je clie afspelen.

Sony heeft 2 soorten memory sticks, (witte) atrac memory stick heb je nodig als je atrac wilt gebruiken, mp3 kan vanaf de gewone (goedkopere)blauwe memory sticks.

Mijn keus: blauwe memory stick! OK, de bestanden zijn iets groter, maar ik kan mijn eigen mp3's luisteren en de 'gevonden' mp3's.
Bij atrac heb ik iets teveel het big-brother gevoel.

Natuurlijk kun je op de blauwe en witte ook programma's zetten!

Update:

Op www.cliesource.com staat te lezen hoe iemand het voor elkaar heeft gekregen ATRAC vanaf een gewone blauwe memorystick af te kunnen spelen. Dit is gedaan door het ATRAC bestand naar een Gmovie formaat te converteren.

(Scheelt toch per mp3 bijna 40% ruimte!)
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 maart 2002, 09:20
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
De vraag was:
Citaat:
Van verschillende mensen hoor ik dat je niet "gewone" (van web, zelfgemaakt, etc) mp3 bestanden kunt gebruiken bij een blauwe(?) memorystick,
En daar gaf ik antwoord op, wat hier wordt gezegd is wel degelijk onzin, dat was dus ook hetgeen waarop ik reageerde.

Verder geef ik je helemaal gelijk, wat betreft Atrac formaat!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 maart 2002, 11:31
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Je hebt gelijk, ik heb het woord blauw niet eens gezien!

Zal eens zorvuldiger lezen...

Trouwens, ik gebruik Msimport tevens voor het installeren van mp3 en proggies. Dit gaat echt vele, vele malen sneller dan het installeren via een Hotsync!



__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!

Laatst gewijzigd door emielkokkelink; 20 maart 2002 om 11:33.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 maart 2002, 18:06
fer's schermafbeelding
fer fer is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 07 mei 2001
Berichten: 113
Stuur een bericht via ICQ naar fer
Heren,

bedant voor jullie antwoord.
Gelukkig is het dus wel mogelijk om huis-tuin-en-keuken mp3s te gebruiken.
__________________
Greetings,
Fer
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 juni 2002, 12:09
wqaq
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Wat een onzin!

De mp3tjes kan je inderdaad naar je memorystick kopieren zodat audioplayer ze herkent.

Maar hoe zit het met filmpjes van Gmovie.. ik heb al verschillende manieren geprobeert. Ik zet de filmpjes in de goede dir. (/palm/PROGRAMS/gMovie) maar als ik dan naar gmovie ga ziet hij de filmpjes niet staan. Wat moet ik doen.
Kan een van jullie mij helpen.
Ik heb hem net aangeschaft en nog nooit een pda gehad dus ik moet even wennen


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Ik 'sleep' elk mp3tje wat ik wil van mijn pc zo naar mijn Clié. En wel op de volgende manier: Ik zet MS Import op de Clié aan, hierdoor wordt hij door Windows gezien als een USB Memorystick reader, en komt zodoende ook in de Windows verkenner als schijf te staan. Vervolgens kies ik de mp3's die ik op mijn Clié wil hebben, en kopieer ze naar de memorystick.

Het enige waar je rekening mee moet houden, is dat je ze in de juiste directory plaatst (/PALM/PROGRAMS/MSAUDIO). Maar als je deze stappen volgt, dan moet het zeker lukken, en kan je heerlijk van alle mp3's genieten!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 juni 2002, 13:31
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Om filmpjes op je Clié te kunnen afspelen, zal je ze eerst moeten converteren naar pdb formaat, dat werkt dus niet door ze er rechtstreeks erheen te kopieren. Op de CliéCD vind je het programma PictureGear, en daarmee kan de filmpjes converteren.

Wat je doet, is in dit programma het betreffende filmpje aanklikken, en dan in het filemenu zeggen Send to MemoryStick of iets dergelijks. Daarna zal het programma het filmpje converteren en op je Clié (MemoryStick) zetten.

Succes!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 juni 2002, 14:35
wqaq
Guest
 
Berichten: n/a
Dat is juist het probleem.
Het zijn al pdb`s.
En als ik PictureGear open en ik open het mapje waar de bestanden in staan ziet PictureGear geen Pdb`s staan.
????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Om filmpjes op je Clié te kunnen afspelen, zal je ze eerst moeten converteren naar pdb formaat, dat werkt dus niet door ze er rechtstreeks erheen te kopieren. Op de CliéCD vind je het programma PictureGear, en daarmee kan de filmpjes converteren.

Wat je doet, is in dit programma het betreffende filmpje aanklikken, en dan in het filemenu zeggen Send to MemoryStick of iets dergelijks. Daarna zal het programma het filmpje converteren en op je Clié (MemoryStick) zetten.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023