Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25 maart 2006, 21:06
schep
Guest
 
Berichten: n/a
Verschil tussen Europese en Amerikaanse Z22?

Hallo

Dit is men eerste post op dit forum, ik hoop dat ik het draadje goed geplaatst heb. Ik vroeg me af, zit er verschil tussen de Europese en de Amerikaanse versie van de Palm Z22 (buiten de stekker natuurlijk)? Kan men de Palm ook via usb opladen?

Ik zou graag ook een beetje orde scheppen in men wanorde en denk dat dit me er wel bij kan helpen. Ik ga eind deze week naar de states en zou me dan daar goedkoper eentje kunnen aanschaffen.

Nog een tweede vraagje, wat zou de beste koop zijn, een nieuwe Z22 of een tweedehandse zire 71 (of dergelijke)?

Bedankt alvast!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2006, 21:17
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het verschil is dat je een andere stekker krijgt, maar meestal is de in Nederland bruikbare variant wel meegeleverd als opzetstuk. Tenminste, dat is het geval bij m'n eveneens Amerikaanse Treo. Echter, je garantie is al een stuk groter probleem. Of ze die hier overnemen weet ik niet, soms niet. Ik weet niet hoe moeilijk Palm daarin is.

Houdt ook rekening met eventuele importheffingen, die de Douane kan heffen. Soms maakt dat het verschil al minder interessant.

Of de Z22 of Zire 71 de betere keus is, weet ik niet. Dat ligt eraan wat je ermee wilt doen. Persoonlijk zou ik voor de Zire71 gaan omdat die wat meer mogelijkheden heeft en gok ik (wilde gok hoor, geen ervaring) dat het scherm van de Zire71 beter zou kunnen zijn. Nogmaals, ik heb geen ervaring met beide modellen, dus alles onder voorbehoud
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 maart 2006, 11:31
schep
Guest
 
Berichten: n/a
thx voor het antwoord, heb idd ook gelezen dat het scherm van zire 71 beter is, maar ik denk niet dat ik het echt voor multimediatoepassingen of zo ga gebruiken, dus denk ik dat ik met de Z22 wel goed zal zitten (hoop ik )
Qua garantie zal ik dan een gokje moeten wagen, en hopen dat er niets aan komt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 maart 2006, 13:23
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Groot verschil toch... de z22 heeft een resolutie van 160x160. De zire72 heeft 320x320.
Als je het toch in Amerika koopt, dan zou ik voor de E2 gaan. Kost wel 199$ maar je zal er veel meer plezier aan hebben.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 maart 2006, 14:48
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926

Off-topic
Als je de pda in de VS koopt, dan zou ik de verpakking en dergelijke daar achter laten en de pda alvast in gebruik nemen. Als je namelijk een pda importeert dan moet je invoerbelasting betalen. Als de douane jou eruit pikt bij de controle en ze zien een nieuwe pda dan betaal je invoerrechten en een boete. Ik zou de pda dan ook gewoon in je handbagage doen of in je jaszak; dan lijkt het net alsof je het al een tijdje in bezit hebt.

__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 maart 2006, 23:08
schep
Guest
 
Berichten: n/a
@metck: thx voor de tip, ga ik zeker doen!

@huplahoi: geeft de verschillende resolutie zo'n groot verschil (dat me? heb gezien dat de E2 als extra nog bluetooth heeft, en de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden voor multimediatoepassingen?
Ik heb echter al een iPod waar ik muziek mee kan luisteren, dus mp3 heb ik al niet meer nodig

Toch wel een moeilijke keuze, heb schrik dat als ik de Z22 koop, dat ik dan enkele weken later toch spijt heb dat ik niet de E2 gekocht heb.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 maart 2006, 09:10
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
In ieder geval is je eerste pda, volgens mij, toch altijd een 'onderkoop'. Hiermee bedoel ik dat je bij het aanschaffen zult zeggen: dat heb ik niet nodig, dat ook niet, dat ook niet. Terwijl je later zal denken, had ik maar...
Ben je er echt van overtuigd dat je het alleen zult gebruiken voor agenda (en alleen dat), dan volstaat een z22.
Twijfel je nu al of nog meer, dan spreek ik nog niet van de TX die alles erop en eraan heeft, met wifi en een scherm van 320x480 pixels...
Enfin veel plezier met je aankoop, en probeer beide toestellen (of alle 3) de toestellen eens te zien voor je ze koopt. Het zou kunnen zijn dat het je keuze sterk beïnvloedt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 maart 2006, 15:52
schep
Guest
 
Berichten: n/a
idd daar zit ik 't meest mee, 't liefst van al zou ik voor de treo gaan, maar dat heb ik er momenteel (nog) niet voor over als student, een alles in 1 apparaat zou 't handigst zijn. Ik ga deze week hier nog eens kijken in de winkel, dan kan ik nog wat verkoopspraatjes in 't nederlands aanhoren
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 maart 2006, 16:00
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Als het je een troost moge wezen... na een lange periode palm, heb ik 4 maanden getwijfeld en uiteindelijk voor een pocket pc gegaan (ipaq hx2790 van 479€) na 2 maanden toch terug overgeschakeld naar een palm TX.
Luisteren naar verkoopspraatjes zal je niet minder doen twijfelen, integendeel.
Maak voor jezelf eerst uit waarom je eentje nodig hebt. Kijk dan welk toestel dit biedt. Je kan ook in google intikken 'review z22" of "review TX", dan krijg je massa's informatie waardoor je nog meer kunt twijfelen...
Anders kun je op ebay een z22 zoeken, of een E2. De prijs zal reuzemeevallen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 maart 2006, 16:16
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
... Je kan ook in google intikken 'review z22" of "review TX", dan krijg je massa's informatie waardoor je nog meer kunt twijfelen
Daarvoor hoef je niet verder te zoeken:

Review Tungsten E2
Review Zire 72

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 maart 2006, 16:21
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik bedoel massa's
die van pdaclub zal er ook wel tussen zitten
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 april 2006, 15:47
schep
Guest
 
Berichten: n/a
allemaal heel hartelijk bedankt voor alle info die jullie me nog gegeven hebben. Ik heb een Z22 gekocht in NY, en die werkt hier zonder problemen en hij is super handig. Er was wel geen europese stekker bijgeleverd, maar dit is niet zo'n probleem, ik gebruik 'm toch meest via usb. Ik begrijp nu echter wel 't voordeel van een treo, je broekzak is toch behoorlijk gevuld met gsm&pda erin
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023