Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 mei 2001, 22:48
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Kent iemand dit boek (Palm OS Programming Bible), is het goed, is het z'n geld (f109) waard, is het ook goed voor niet-windows (linux)-gebruikers, die dus met C werken, en is het ook voor mensen die niet heel erg thuis zijn in C
(kortom, moek ut kope ofnie?)

Tijmen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 mei 2001, 22:56
DTJ
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,

Op amazon.com staat een review, misschien heb je er wat aan. Persoonlijk heb ik bij boeken over andere onderwerpen(Javascript) wel wat gehad aan de reviews bij amazon.


http://www.amazon.com/exec/obidos/AS...805122-4988822

regards,
don-the-jeweler
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 mei 2001, 18:33
johanvdb
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Hallo,

Ik vind het boek de moeite waard ... Het behandelt alles vanuit zowel de code-warrior
als de PRC-Tool gebruiker. Maw je vind hier alles in wat je nodig hebt om met de Palm
te gaan developen. Wat je wel niet vind is een bespreking van Linux/Unix synchronisatie software,
zoals bv. ColdSync en Pilot-Link.

Trouwens, als een side-note, ik vind coldsync en/of pilot-link uitermate geschikt voor het maken
van 'corporate' synchronisatie software. Een strategisch geplaatste linux machine met een cradle
voor de palm. Hierop een sync script ontwikkelen gebaseerd op bv. coldsync met Perl en je
kan doen wat je wil met de data die je van je palm binnen krijgt. Hierdoor kan je gigantische
licentie kosten besparen wanneer je bv. een magazijn gaat palm-automatiseren. ( nu
alleen nog maar een klant vinden ***zucht*** )

Johan
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 mei 2001, 23:47
chrgradu
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben momenteel jou voorstel aan het ontwikkelen als bestelhulpmodule voor een supermarkt met Interbase 6 RDBMS. Ik kan bevestigen dat jou ideeen hierover kloppen.

Groet Chris
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 mei 2001, 10:39
johanvdb
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Chris,

Je ontwikkelt dit met Perl? Of gebruik je een tool ala Kylix ( interbase = borland = kylix ;- )?
Trouwens, mag ik je een indiscrete vraag stellen, doe je dit als werknemer of doe je dit
als zelfstandig consultant...

Johan VdB
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 mei 2001, 21:01
chrgradu
Guest
 
Berichten: n/a
Tja,

Ik heb gebruik gemaakt van Delphi. (Uiteraard onder windows) in combinatie met een synchronisatie component. Als je interesse hebt kan ik de naam van deze component wel even opzoeken.

Na wat testen kan ik gaan zoeken naar tools voor linux. Waarom Windows is uiteraard niet stabiel en kost nog centen ook!.

Gezocht naar makkelijke tool onder linux. Werd Perl. Waarom Perl. Makkelijk te leren, diverse modules gevonden die nodig zijn en coldsync werkt ook met Perl.

Ik consultant? Ben het anderhalf jaar geweest (Lotus Notes en ABN AMRO wereldwijd is WAND) maar vrouw vond supermarkt veel leuker. Dus heb nu weer een supermarkt ergens in de achterhoek. Nadeel hard werken en niet zo veel vrije tijd over. Voordeel weinig reistijd en een leuke job. (Ps consultant was ook leuk)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023