Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 april 2001, 10:20
nicksnels
Guest
 
Berichten: n/a
Wel, voorlopig nog niets. Ben nog bezig om al de API's te bekijken. Ik denk dat ik eerst met wat simpele kleinere toepassingen ga starten. Ik had al gedacht aan een soort van shoppinglist en ook aan een verjaardagskalender die je zou verwittigen zogauw er iemand van je vrienden verjaart. Gewoon om eens te proberen en om te zien hoe ver ik kom. Daarna zou ik graag wat meer geavanceerdere toepassingen willen programmeren, iets met een database en me ook bezighouden met het schrijven van conduits voor mijn programma's, schijnt het moeilijkste te zijn. Ik zit dus nog volledig in het leerproces.

Ik heb trouwens reeds twee database programma's gevonden op het net. Namelijk Oracle8i Lite en IBM DB2 Everyplace. Ik heb beide programma's eens bekeken en ik vind dat DB2 de beste UI heeft. Ik weet niet of iemand reeds deze programma's gebruikt heeft of misschien betere programma's weet. Tips zijn altijd welkom.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 april 2001, 10:36
chrgradu
Guest
 
Berichten: n/a
makkelijke conduits

Īn delhpi is conduits schrijven een eitje. Ben alleen even kwijt welke 2 websites dat zijn.
Als je verstand van linux hebt, zou je coldsync kunnen probereren. (http://www.ooblick.com). Ben momenteel bezig met een bestelhulpprogramma die synct met een interbaseserver. Heb zelf veel geexperimenteerd met die db2. Vond het heel leuk, werkte ook goed, maar syncserver van IBM is heel veel centjes!!! Lijkt me voor een schoolproject niet zo interessant.

Succes met je ontdekkingspad. Kost wel heel veel tijd. P.S. codewarrior staat ergens wel illegaal op het web, maar falch.net is veel stabieler en vlugger en kleiner en enz.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023