Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 augustus 2002, 15:53
Shizuku
Guest
 
Berichten: n/a
M515 in reset loop met alleen Fatal Alerts

Sinds vanmiddag na het installeren van Launchem en opstarten van deze launcher is mijn m515 gecrasht en kon ik alleen nog een harde reset doen met verlies van alle data. Ondertussen ben ik al geslaagd om de m515 te hotsyncen. maar na de hotsync moet ik de palm resetten en kom dan in een resetloop terecht, welke ik kan doorbreken door tijdens het resetten de scroll-up button vast te houden en na een paar seconden los te laten. De palm komt dan op de preferencescherm te staan en van daaruit kan ik dan verder de geinstalleerde programma's benaderen en mee werken.
Als ik echter Jackflash opstart of mbv Flaswrite de os4.1 opnieuw wil installeren kom ik weer in de resetloop met de melding:

PalmMemoryUtil.c,
line: 168, Can't find a valid ROMheap

D'r is dus iets niet goed met de Rom. Maar kan ik dit herstellen? Een format of iets dergelijks? Op dit moment ben ik door mijn mogelijkheden heen. Wie kan mij helpen?

mvg,

Ernst
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 augustus 2002, 20:29
Shizuku
Guest
 
Berichten: n/a
mmm, ik zat nog wat rond te klooien op het net en bedacht me ineens dat eerder rom upgrades uitgevoerd konden worden door de upgrade utility van Palm, maar dan heb je een seriele verbinding nodig. Of zijn er tegenwoordig ook mogelijkheden om via usb te flashen?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 augustus 2002, 10:46
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Heb je ook al een Flash-reset geprobeerd? Reset terwijl je de memopadbutton indrukt, zie ook deze tips-pagina .
En na die flash-reset nog een harde reset uitvoeren (tenzij de flash-reset al voldoende is).

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 augustus 2002, 11:04
Shizuku
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb alle vormen van resets ten einde raad al geprobeerd, maar zonder succes. Ik heb altijd gebruik gemaakt van Jackflash en heb ooit met Jacksprat de overbodige talen verwijderd. Ik heb nooit problemen gehad, sinds gisteren dan.
Als ik Jackflash wil opstarten of een flashwrite wil uitvoeren (OS41 installeren) dan krijg ik de ROMheap-foutmelding weer. Dus elk programma wat ik probeer die iets wil met de Rom geeft mij deze melding. Hier kom ik alleen weer uit door resetknop met de scrollupbutton in te drukken, anders blijf ik in de loop zitten.
Als ik via de menu van GUI info opvraag krijg ik de melding "MemoryMgr.c, Line:2059,Not a handle" en moet ik resetten en kom dan wel weer normaal terug.
Ik kan gewoon geen toegang krijgen tot de rom.
Nog iemand suggesties?

mvg,

Ernst
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 augustus 2002, 14:11
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Er conflicteert blijkbaar iets icm het benaderen van je ROM. Ik neem
aan dat jackflash de laatste versie betreft en dat je ROM niet corrupt
is (in dat geval een flash-reset doen). Nu is de enigste methode nog
via trial and error trachten de boosdoener op te sporen. Resetemu
(onlangs geupdated) wil bij mij ook nog wel eens een dader aanwijzen
hoewel in dit geval misschien niet helpt.

Zoek ook eens op "looping reset "

succes,
opa
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 augustus 2002, 19:22
Shizuku
Guest
 
Berichten: n/a
Mijn m515 is weer up and running.

Omdat het met totaal niet lukt om op welke manier dan ook de rom te benaderen heb ik uiteindelijk de m505upgradeutility gebruikt en de rom van de m505 op de m515 gezet: De palm deed het weer.
Maar ik zat 1. met een m505 versie en 2. kon ik met jackflash te rom niet gebruiken (was niet compatible met deze versie).
Ik heb toen diverse m515 romversies geregeld en geprobeerd:
de backupversie van jacksprat lukte niet, wilde immers direct de rom induiken, in eerste instantie lukt het ook niet met de palm in debug mode en de m505upgradeutil (usb). Toen van Brayder (Jacksprat) een utility gekregen (deviceID.prc). Deze laten draaien en kon daarna de rom wel weer met Jackflash benaderen.
Uiteindelijk van Brayder ook een m515 rom file gekregen en deze middels usb met de m505upgradeutil op de palm gezet.En alles werkt weer!!

Ook heb ik contact gehad met de helpdesk van Palm: Palm moest zich de ogen uit de kop schamen met zo'n inferieure helpdesk. Je wordt als een mongool behandeld en ze komen (lezen voor) alleen met de standaard oplossingen. Deze "palm experts" zoals ze op de website van Palm genoemd worden zijn echt je hoop in bange dagen .
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 augustus 2002, 19:49
Palmfanatic's schermafbeelding
Palmfanatic Palmfanatic is offline
Forumbikkel
Voornaam: Steven
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 25 januari 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Weer een tevreden palm klant erbij.... LOL
__________________
-Steven
Palm Tungsten|T, Palm m505, Palm V and a Palm m100
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023