Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 april 2006, 12:20
Erik86
Guest
 
Berichten: n/a
Update kaarten (palm one zire 31)

Ik heb sinds een half jaar een palm allemaal leuk en aardig
maar de kaart van dat ding stamt uit 1910 ofzo want er staat zowat
niks bruikbaars op
De amsterdam arena bijvoorbeeld. *staat niet op de kaart*
Nou heb ik al verschillende files van de michelin site af
maar ook die werken niet ?
Dus heb je een tip
Reageer

Groeten erik

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 18 april 2006 om 12:40. Reden: e-mail uit spam voorzorg weggehaald
  #2  
Oud 18 april 2006, 12:31
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus

Hallo Erik86 en welkom op het forum!



De kaarten voor Perfect Passenger (want daar heb je het toch over?) zijn niet van ViaMichellin, maar worden geleverd door een ander bedrijf, meestal TeleAtlas. Zolang zij geen nieuwe kaarten uitbrengen zijn deze niet te downloaden. Zowieso is nieuw kaartmateriaal negen van de tien keer geen onderdeel van een update, omdat er meestal goed betaald moet worden voor nieuwe kaarten.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #3  
Oud 18 april 2006, 14:17
Erik86
Guest
 
Berichten: n/a
Reactie

Dit is een mapsonic versie..

ik heb verder ook geen verstand waar de kaarten te verkrijgen zijn
ik ben niet echt thuis in dat spul.
het leek me zo handig maar uiteindelijk heb ik hem nog nooit echt gebruikt

dus please

Het zou zo mooi zijn als ie het eens goed deed

Alvast bedankt
  #4  
Oud 18 april 2006, 14:37
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik durf er een lief ding voor te verwedden dat de kaarten wel up to date zijn, maar dat je wellicht de POI's niet goed hebt ingesteld. Je geeft er ook geen informatie over hoe ze ingesteld staan.

Mapsonic heeft een zeer goede handleiding, in het Nederlands zelfs, heb je die al doorgelezen hoe je POI's moet laten tonen op de kaart? Staat de Arena Boulevard of De Entree op de kaart?

Kaartupdates zijn te verkrijgen bij www.viamichelin.com , had je kunnen vinden door in www.google.nl "viamichelin" of "mapsonic" in te tikken, daar is geen kennis van het product voor nodig.
__________________
FoleoCentral.com
  #5  
Oud 18 april 2006, 14:53
Erik86
Guest
 
Berichten: n/a
geen

Bedankt voor je reactie

ik heb inderdaad de poi's nog niet ingesteld.
maar ook de entree en de boulevard had ik al op gezocht.
niet te vinden

En uiteraard heb ik die dingen die jij net noemt
op de site van michelin enzovoorts al gedownload en geinstalleerd.
maar helaas geen vooruitgang

dus zegt u het maar wat is het probleem

groetjes
  #6  
Oud 18 april 2006, 15:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik86
dus zegt u het maar wat is het probleem

groetjes
Het probleem? Ik denk dat het probleem is dat je de handleiding nog niet hebt gelezen.

Beantwoord deze vraag eerlijk: heb je de handleiding gelezen en heb je stap voor stap de instructies gevolgd over hoe je een POI moet opzoeken? Als je de POI's niet ingesteld hebt, vind je het gek dat je de Arena niet kunt vinden? Je moet de handleiding er even bijpakken (in .pdf formaat op de Mapsonic CD) en daar zelf opzoeken hoe je een route moet plannen of een straat zoeken. Dat wordt daar in detail, in het Nederlands, heel uitgebreid beschreven.

Als je gaat zoeken, moet je wel in de goede subcategorie zoeken. Dus Nederland >> Noord Holland >> Amsterdam etc.

Je zegt wel dat je er niet veel van snapt en je vraagt wel of wij "kunnen zeggen wat het probleem is", maar zondert gekheid, de handleiding zegt dat veel duidelijker dan wij hier kunnen doen, en persoonlijk voel ik er niet zoveel voor om de handleiding voor je over te gaan typen als ik weet dat jij de handleiding nog niet gelezen hebt, snap je? Dus wellicht is dat wel een goed beginpunt.

Heb je de handleiding eenmaal wel gelezen en de instructies gevogd, zeg dan ook bij WELKE letterlijke instructie je vastloopt, wat de foutmeldingen zijn, etc. Alleen dan kunnen andere mensen je helpen.

Citaat:
op de site van michelin enzovoorts al gedownload en geinstalleerd.
maar helaas geen vooruitgang
En verder, nieuwe kaarten kun je niet 'zomaar downloaden'. Je moet *lezen*, en niet zomaar dingen downloaden en denken dat je dan opeens nieuwe kaarten krijgt. Dat had dan wel in de beschrijving gestaan. Het klinkt misschien een beetje bot zoals ik dat nu schrijf, maar je kunt jezelf alleen helpen als je de juiste dingen doet: handleiding raadplegen, daadwerkelijk lezen wat je downloadt etc.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 18 april 2006 om 15:06.
  #7  
Oud 18 april 2006, 15:05
Erik86
Guest
 
Berichten: n/a
je hebt gelijk dat heb ik nog niet doorgelezen.
maar dat komt omdat ik dacht dat je alleen de software behoefte te instaleren
(fout gedacht natuurlijk )
maargoed ik ga hem doorlezen
bedankt voor de tip he
groeten erik
  #8  
Oud 18 april 2006, 15:09
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dit forum is bedoeld om mensen te helpen met problemen waar ze zonder de handleiding niet uitkomen. Er wordt van je verwacht dat je zelf ook wat onderzoek doet, want immers, waarom zouden wij je helpen als je geen moeite neemt om jezelf te helpen?

Deze thread gaat dicht, en als je nog vragen hebt, klik hier om te lezen hoe je het beste een vraag kunt stellen op internetfora zoals de Palmclub.

//slotje
__________________
FoleoCentral.com
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023