Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 augustus 2006, 22:03
San-the-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Question Wi-Fi verbinding met KPN Experia-box

Beste mensen,

Sinds kort gebruik ik de experiabox van KNP (Siemens Gigaset SX551 met Siemens Gigaset 108-adaptor) voor Surfen en Bellen van Het Net. Ik krijg geen draadloze verbinding met mijn Lifedrive met dit modem, hij pikt het netwerk niet eens op. Heeft iemand hetzelfde probleem? En vooral, heeft iemand tips om het probleem op te lossen?

Alvast mijn dank!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 augustus 2006, 03:21
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Helaas moet ik je vertellen dat die Box alleen kpntoestelen toe laat en niks anders.
Ik kom dat wekelijks tegen mensen die met de experiabox op andere wifiapp. willen surfen en tot nu toe was het niet mogelijk (kpn zei ook dat de experiabox dat zelden toelaat. "die mogelijkheid wordt door ons niet geleverd")

Je zal dus andere manieren moeten bedenken. (al kan ik niets bedenken dat je wel verder helpt - experiabox is gewoon slecht product is mijn ervaring -)

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 augustus 2006, 09:59
thvdbosch
Guest
 
Berichten: n/a
Deze Experiabox staat standaard op het hoogste beveiligingsnivo (WPA2). Mijn TH-55 ondersteunt dit niet, vandaar dat ik nu de WEP-encryptie gebruik. Nu kan ik wel verbinding maken met de Experia-box. Welke encrypties ondersteunt de LifeDrive? Wordt het SSID van de box wel uitgezonden?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 augustus 2006, 22:48
Mr.D
Guest
 
Berichten: n/a
LifeDrive ondersteunt zowel WEP als WPA. Persoonlijke ervaring leert dat verbinding maken makkelijker gaat met WEP (echter minder goede beveiliging).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 oktober 2006, 22:13
mcmoor
Guest
 
Berichten: n/a
KNP experia box

Lees net op dit forrums precies de problemen die ik ook heb met mijn Livedrive heb namelijk het niet draadloos aan de experia box kunnen koppelen. Volgens specificaties zou het allemaal moeten lukken, maar nada.
Probleem bij KNP neergelegd en hun zouden mij in 4 weken terug bellen, maar nog niets gehoord. Daarna siemens gebeld, zij konnen mij ook geen antwoord geven, maar gaven de opmerking dat het misschien aan WPA2 of WPA kon liggen.
Nu zit ik ziek thuis en om de verveling te voorkomen nog van alles geprobeerd, maar het zetten van de beveiliging naar WEP deed wonderen en alles werk.

Wat je ook doet, verwacht niet dat KPN jouw probleem wil begrijpen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 oktober 2006, 11:32
Mienien
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door San-the-Man
Beste mensen,

Sinds kort gebruik ik de experiabox van KNP (Siemens Gigaset SX551 met Siemens Gigaset 108-adaptor) voor Surfen en Bellen van Het Net. Ik krijg geen draadloze verbinding met mijn Lifedrive met dit modem, hij pikt het netwerk niet eens op. Heeft iemand hetzelfde probleem? En vooral, heeft iemand tips om het probleem op te lossen?

Alvast mijn dank!
Mij is het ook nooit gelukt om deze verbinding tot stand te brengen, met de hoogste beveiliging (WPA-etc). Als je WEP als beveiliging instelt lukt het wel. Je moet dan wel de originele 26 karakter sleutel invoeren, als beveiligingscode
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 november 2006, 20:51
kcir1990's schermafbeelding
kcir1990 kcir1990 is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 augustus 2006
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar kcir1990 Stuur een bericht via Skype™ naar kcir1990
Over een paar dagen heb ik m'n Tx, heb ook een experia box..

dan kan ik m'n lol nog op.. fijn...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 november 2006, 18:41
kcir1990's schermafbeelding
kcir1990 kcir1990 is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 augustus 2006
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar kcir1990 Stuur een bericht via Skype™ naar kcir1990
snap egt helemaal nix van dat wep gebeuren... k heb mn experia box geinstalleerd toen moet ik een wpa-psk sleutel invoeren en toen deed t internet het.. ik maak dus geen gebruik van de siemens adapter die je er bij krijgt.. maar hoe kan je nu de beveiliging van wpa-psk omzetten naar wep?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 november 2006, 20:55
kcir1990's schermafbeelding
kcir1990 kcir1990 is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 augustus 2006
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar kcir1990 Stuur een bericht via Skype™ naar kcir1990
Oplossing...

Inmiddels mijn oplossing gevonden: In m'n browser http://192.162.2.1 ingetoetst. Vervolgens kom ik op het inlogscherm van mijn KPN Experia box.. Het wachtwoord is voor iedereen admin... Vergeet deze na het inloggen niet te veranderen.. (Advanced Settings > Administration > User password) Vervolgens ben ik naar 'Wireless Network gegaan' > 'Encryption & Authentication' daar m'n security ingesteld op WEP.. ok en vervolgens uitloggen.. Experia box heeft paar minuten de tijd nodig om opnieuw op te starten en daarna werkt alles weer als vanouds..

Of het nou werkt voor m'n Tx weet ik nog niet, nog 5 dagen wachten.. maar na wat ik hier gelezen heb, zal ie 't vast wel doen...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023