Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 april 2006, 18:45
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
versamail kwijt

was onlangs aan het mails aan het downloaden met versamail en kreeg een spontane reset . Daarna weigert versamail dienst, na hotsync kwam er weer wat leven in maar dat eidige dan ook in een sponatne reset voordat versamail inde lucht kwam.
heb het net afgezocht en op palmnone een instructie gevonden waarin aangegeven werd met het programma fileZ alle files gemaakt door asc3 en asc4 er af te gooien (uit intern geheugen lifderive). Je was dan wel je account info ed kwijt maar versamail zou weer moeten werken. Dat weggoien s gelukt, op een file na die stond in ROM en kon je niet verwijderen. Echter mooi niet dat versamail weer werkt, nog erger het is gewoon verdwenen, wordt niet meer weergegeven op appl (home) scherm.


Het leuke is wel dat als je een hotsync doet in logfile Versamail OK wordt aangegeven.
en van de soft resets ben ik ook af

Wat nu ?? hoe krijg ik versamail terug, staat niet op de bijgeleverde CD van palm.

Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 april 2006, 19:15
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Heb je na het verwijderen van de VersaMail-bestanden al terug een soft reset gedaan?
Heb je de link van dat Palmone KB artikel?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 april 2006, 19:55
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
jazeker, een manual soft reset , maar helaas geen versamail

Hier is de link
http://www.palm.com/us/support/accessories/versamail/

kies hier versamail 3.1 (treo 650 TX en lifedrive) "versamail 3.1 FAQ"
en kies dan versamail crashes treo

oftewel
http://kb.palmone.com/SRVS/CGI-BIN/W...tem,CASE=36541
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 april 2006, 20:21
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
kleine toevoeging,

op home venster is versamail niet zichtbaar, maar als je uit "App" drop down menu info kiest staat versamail er wel bij in "version" view zelfs twee keer versie : v.3.1c en v.1.0. Hij lijkt er dus nog te zijn maar hoe start ik hem op ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 april 2006, 22:53
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Hij zit niet in de launcher-category 'unfiled' of 'all'?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 april 2006, 00:37
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
nee daar zit hij niet in

PS als ik op de PC de versamail setup draai en een nieuw account maak of eeen delete en dan een hotsync doe, dan zie ik tijdens hotsync versmail snel voorbij flisten (is normaal langer zichtbaar), in hotsync log staat dan versamail OK.

Heb ook geprobeerd om met doc's to go een document te verzenden, daar kun je versamail kiezen, hij komt dan terug met melding
"Versamail has not been setup. Versamail needs at least one account to be available. To configure an account now, tap setup"

Als je dan setup aantikt komt er even een blank schermpje en dan komt gewoon doc's to go weer op het scherm
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 april 2006, 01:28
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Doe de procedure van Palm nog eens opnieuw.
Wis met Filez alle bestanden op je PalmCard met asc3 en asc4. (stap 3-7)
Daarna tap 'Done' en je komt weer in het beginscherm van Filez.
Kies daar 'View Preferences'
Selekteer in het rechtervakje 'saved'
Loop in het linkervak alle preferences af, door gebruik te maken van de pijltjes in de rechterboven- en rechteronderhoek.
Selekteer iedere preference met asc3 of asc4 en delete hem.
Herhaal met 'unsaved' geselekteerd in het rechtervakje.
Doe nu een soft reset .
Probeer of je Versamail in de launcher vindt.

Indien niet, probeer het volgende:
Steek een SD-kaartje in.
Start Filez opnieuw.
View files op de PalmCard.
Vink onderaan het vakje Rom aan.
Klik op filename om te ordenen op naam.
Zoek multimail. Normaal staan hier twee ikoontjes bij: chip en hangslot.
Kopieer naar external card in de map Palm/launcher.
Ga naar de launcher en selekteer category: Card
Normaal staat ie daar dan tussen.

edit:
Staat Versamail niet onder een button gekonfigureerd?
Zie Prefs - Personal - Buttons.
Kan je hem daar niet toewijzen en/of mee starten?

Alternatief voor de soft reset is de clean soft reset (is er voor de LiveDrive ook nog geen andere (sterkere) reset procedure?)

Doe geen hotsync voor je Versamail weer werkt.

Je hebt alles verder wel al goed gebackupt?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News

Laatst gewijzigd door ghia; 28 april 2006 om 01:43. Reden: hardbutton en reset
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 april 2006, 00:10
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
Gerard, op de eerste plaats hartelijk dank voor de hulp, stel dat zeer op prijs.

Heb je suggestie gevolgd de KB procedure geeft alleen nog multimail als as3, die kun je echter niet verwijderen (rom). Heb vervolgens de "save" en "unsaved" lijst bewerk volgens jouw instructie. Helaas geen resultaat, versamail komt niet in de launcher

Toen de truuk om de Palm/launcher dir te gebruiken.
Kan maar 1 multimail file vinden (rom), multimail.prc, en twee versamail prc's, versamail.prc en versamail_enUS.prc. Deze naar die dir gekopieerd, maar nog steeds is versamail niet zichtbaar in de launcher, ook niet na soft reset

Daarna de button pref gecheckt, kan versamail niet toewijzen omdat hij niet in de lijst voorkomt

Toen de drie files gekopieerd naar de PC en met quick install geinstalleerd, eerst naar handheld geheugen, geeft fout melding īnstall synschronisation failed" toen naar expansion card, install OK. Echter geen versamail in de launcher, ook niet naar sof reset , lijkt erop dat er een paar files ontbreken
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 april 2006, 00:31
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Staan er misschien andere bestanden met hetzelfde creatorID in het RAM geheugen die de boel verpesten?
Mocht je er helemaal niet uitkomen, kun je altijd een grote schoonmaak proberen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 april 2006, 00:44
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
thanks Bram maar grote schoonmaak is niet mijn favoriete keus.
ga toch nog even door

Heb gezien dat in fileZ je ook details van de file kunt bekijken, bij versamail staat er diverse vinkjes, ook eentje bij hidden. Haal je dat weg dan komt er een versamail icoontje in de launcher, echter zwart/wit, click je erop dan krijg je een wit scherm en even daarna komt hij weer terug in met laucher scherm. Kennlijk mist versamail een paar files (database ?). Kan iemand eens kijken welke vinkjes bij attr van versamail aan moeten staan ?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 april 2006, 02:46
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Staan er misschien andere bestanden met hetzelfde creatorID in het RAM geheugen die de boel verpesten?
Dat zou normaal niet meer het geval mogen zijn, daar de procedure juist beoogt deze allemaal te wissen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jippiejajee
Kan iemand eens kijken welke vinkjes bij attr van versamail aan moeten staan ?
Multimail:
Type: appl
Attribute aangevinkt:
Read Only - Backup - Reset after Ins - Copy Protect - Resource DB
Attribute uitgevinkt:
Stream - Hidden - Open - OK install New - App info dirty - launchable
Als je de details bekijkt als hij op de SD staat, is er alleen maar Archive aan en Hidden - Read Only - Link - System zijn uit.

Bij komt wel een ikoon in kleur met de naam Versamail te voorschijn in de launcher category Card als ik MultiMail in de PALM\LAUNCER map plaats. En deze start ook gewoon op.

Maar mijn versie 2.5.2 is wel wat ouder. Iemand met een LiveDrive kan deze settings misschien bevestigen?

Had je de clean soft reset (met de up button) al geprobeerd? Normaal (zie bij system (warm) reset ) geeft dit ook geen dataverlies.

Versamail gebruikt een hele serie bestanden (MultiMail*.*, MM*.*, Versa*.*). Je hebt er een aantal gekopieerd naar de launcher map. Had je meerdere ikoontjes? Had je de wisprocedure na iedere starttest herhaald?

Is je Livedrive uptodate?

Nog een andere manier om Versamail te starten is door gebruik te maken van een launcher, zoals Screen Button.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 april 2006, 16:16
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Bij komt wel een ikoon in kleur met de naam Versamail te voorschijn in de launcher category Card als ik MultiMail in de PALM\LAUNCER map plaats. En deze start ook gewoon op.

Maar mijn versie 2.5.2 is wel wat ouder. Iemand met een LiveDrive kan deze settings misschien bevestigen?

Had je de clean soft reset (met de up button) al geprobeerd? Normaal (zie bij system (warm) reset ) geeft dit ook geen dataverlies.

Versamail gebruikt een hele serie bestanden (MultiMail*.*, MM*.*, Versa*.*). Je hebt er een aantal gekopieerd naar de launcher map. Had je meerdere ikoontjes? Had je de wisprocedure na iedere starttest herhaald?

Is je Livedrive uptodate?

Nog een andere manier om Versamail te starten is door gebruik te maken van een launcher, zoals Screen Button.
Thks Gerard, voor de attr settings, helaas kan ik ze niet aanpassen omdat multimail in rom staat bij mij. Kennelijk heb jij geen aparte versamail files op je TX of wel ?
De clean soft reset , bracht ook geen oplossing
Ik had geen meerder icoontjes toen il de drie files naar de launcher had verplaatst
Ja de wis procedure had ik herhaald
De lifedrive is up to date (2.0 update gedraaid een paar maanden geleden)

Het enigiste wat ik voor elkaar krijg is een zwart/wit icoontje in de launcher te krijgen indien ik attr hidden uit zet voor versamail (via fileZ). Daar op klikken lvert echter niet veel meer op. Heb no geprobeerd uit Doc's to go een bestand te versturen via versamail, je kunt daar die optie kieze. Dan komt ie terug met de opmerking dat versamail niet ge-steup is, en kun je kiezen om setup te doen. Fan zie je heel snel een venstertje met text (waarschijnlijk foutmelding) maar onmiddelijk daarna keert ie terug in doc's to go, kan dat schermpje dus niet gelezen krijgen. Is er wellicht ergens een logfile die uitgespit kan worden ? Begint hopeloos te lijken
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 april 2006, 01:47
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
nou toch maar hard reset gedaan en versamail is weer terug

maar bij ophalen e-mail wederom een spontane soft reset .
hij wil 99 berichten ophalen (alhoewel ik hem verteld heb slechts die van afgelopen week op te halen, en dat zijn er geen 99)

Na soft reset komt melding reset caused while running versamail
MemoryMgr.c, line:3752, null handle

wat is hier aan te doen ?

Laatst gewijzigd door jippiejajee; 30 april 2006 om 12:03.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 april 2006, 10:46
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Hai,

Probeer eens dit:
haal eerst laatste dag op..
dan laatste 3 dagen..
enz..
Dat lukt meestal beter.
Vink ook uit dat je bijlage wil binnen halen..
Schilt ook problemen..

En anders alleen headers.
Kan je zien welke grote files er in zitten.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 april 2006, 11:56
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
Peter, dank voor de tip zal dat eens proberen, maar een e-mail programma hoort toch de e-mails te kunnen halen dat is tenslotte de kern van de zaak, aan alleen headers heb ik niks als je begrijpt wat ik bedoel

VERSAMAIL
Met citaat reageren
  #16  
Oud 30 april 2006, 13:29
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
na de soft reset was telkens het account waarvan op dat moment de mail werd binnegehaald verdwenen en moets je dat opnieuw instellen
Dat deed ik altijd op de PC en dan met een hotsync overfluiten.
Nu heb ik dat maar eens op de lifedrive gedaan en geen hotsync voor de test om de mails op te halen met de lifedrive. Nou dat werkte nu een zonder soft reset Heb meteen de krant gebeld !

Nu heb ik in de hotsync conduit by versamail maar eens "do nothing" als default gezet. Een hotsync van mailboxes heeft sowieso weinig zin omdat je de mail ook via PC van de server kunt ophalen. Misschien is dat wel het probleem. Ik gebruik outlook express en gooi regelmatig e-mails weg uit mijn inbox. Omdat andere ook van dit e-mail adres gebruik maken laat ik het op de server staan. Mijn inbox op de PC wijkt dus af van die op de server, misschien gaat het daarom fout als je na een hotsync opnieuw e-mail ophaalt met de LD van de sever.

Nou eens zien hoe lang het goed gaat


PS als je hotsync for versamail als do nothing hebt staan, maakt hij toch wel backups van de versamail bestanden op de lifedrive ? of niet ?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 30 april 2006, 14:21
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
PS als je hotsync for versamail als do nothing hebt staan, maakt hij toch wel backups van de versamail bestanden op de lifedrive ? of niet ?
Ja, backups gaan via een andere conduit. Let wel op dat de backup-bit aanstaat voor die bestanden. Dat kan met een programma als FileZ.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #18  
Oud 13 mei 2006, 16:11
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
hier even een rapportje van hoe het nu gaat na een paar weken, zolang je maar niet synschroniseert met je PC heb ik geen problemen meer met soft resets bij versamail (na herinstallatie), ziet er naar uit dat die hotsync van versamail de bestanden op de lifedrive verprutst.
Dus gewoon in hotsync de setting voor versamail in "do nothing"veranderen (en instellen als default).
Bij de lifedrive heeft weinig zin om je bestanden te synchroniseren in versamail als je tenminste een wifi connectie hebt. Je download en upload je mail gewoon rechtstreeks naar de server.

misschien een tip voor anderen die problemen hebben met versamail
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023