Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17 mei 2004, 11:51
jubereva
Guest
 
Berichten: n/a
2 versies AvantGo

Mijn man en ik hebben allebei een Palm. Hij de M105 en ik de Tungsten E. We willen allebei AvantGo, maar omdat we allebei een andere versie nodig hebben gaat dat blijkbaar niet op dezelfde computer. Hoe kan ik dat zo regelen dat we allebei onze eigen versie kunnen gebruiken?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 mei 2004, 11:53
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
//kickje richting software forum
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 mei 2004, 11:54
jubereva
Guest
 
Berichten: n/a
Sorry. Hoe kan ik dit goedmaken?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 mei 2004, 12:26
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Sorry. Hoe kan ik dit goedmaken?
Excuses zijn niet nodig hoor, een welkom van onze kant bij deze wel.

Dan nu je vraag: lastig! Dit is volgens mij nog niet eerder aan de orde geweest. Lukt het ook niet door op de PC twee gebruikersomgevingen aan te maken (kan in ieder geval onder XP) en/of Avantgo in verschillende folders te installeren?

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 mei 2004, 12:44
jubereva
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb al 2 gebruikersomgevingen, maar in een andere map lukt niet, omdat ik niet de mogelijkheid krijg om zelf een map te kiezen. Overigens heb ik dat bij de Hot sync-software wel zo gedaan.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 mei 2004, 12:48
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Citaat:
Op 17-05-2004, om 12:44 heeft jubereva dit gezegd in bericht #5
Ik heb al 2 gebruikersomgevingen, maar in een andere map lukt niet, omdat ik niet de mogelijkheid krijg om zelf een map te kiezen. Overigens heb ik dat bij de Hot sync-software wel zo gedaan.
Ik ken het probleem, ik heb een tijd op 2pc moeten synchroniseren. De ene was geinstalleerd voor een m505 en de andere voor mijn destijdse PDA een NX70v. Alles kon ik moeiteloos syncen alleen avantgo en docstogo ging niet goed. Bij docstogo was het niet een heel groot probleem want hij update de software op de PDA en dat werkte prima! Misschien zou je in een setup file de installatie folder kunnen aanpassen. Maar een soepele oplossing is er volgens mij nog niet
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 mei 2004, 14:27
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Ik synchroniseer meerdere Palm's zonder problemen met AvantGo op 1 PC.

Ik neem aan dat de 'gewone' synchronisatie van beide Palm's wel goed gaat (met PalmDesktop of Outlook oid).

Je moet voor de Palm met de hoogste PalmOS versie AvantGo op de PC installeren (in jullie geval de Tungsten). Je installeert dus de PalmOS5 versie van AvantGo.

Als die synchronisatie met de Tungsten goed werkt, haal je de kale Palm-files (.prc en .pdb) van AvantGo voor de andere Palm op. Deze zijn oa. op de AvantGo site te vinden (My Account, Software downloads, onder 'Palm Executables'). Let op dat je de juiste download: voor de m105 moet je volgens mij de "AvantGo Palm OS 3.x - 4.x Client" hebben. De zip-file die je daar download pak je uit, en met de Install-tool installeer je de files avantgo.prc, libmal.prc en MobileLink.prc op de m105. Synchroniseer de m105 om AvantGo er op te zetten. Start vervolgens AvantGo op de m105. Negeer waarschuwingen. Kies Options, Server Preferences uit het menu en druk op Settings. Vul bij Server Addr sync.avantgo.com in. Vul de username en het wachtwoord van de AvantGo-account voor de m105* in. Verlaat de instellingen via Ok. Nu moet je AvantGo kunnen synchroniseren.

* als je nog geen tweede AvantGo account voor de m105 hebt, maak die dan aan via de AvantGo site (klik rechtsboven op Sign-out, en vervolgens op 'Get an account'). Installeer de AvantGo software NIET opnieuw!

Laatst gewijzigd door fjodor; 17 mei 2004 om 14:32.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023