Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 750 (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 augustus 2007, 22:43
Pindakaas Pindakaas is offline
Leest vaak
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 30 november 2005
Berichten: 12
Question Treo750 bluetooth

Ben nu 3 maanden in het bezit van een 750 na jaren een 650 te hebben gehad, en ik ben gematigd tevreden. Wel crashed mijn treo vaak, vooral na gebruik in de auto met bluetooth. Telefoon hangt volledig, en alleen een soft reset brengt de telefoon weer tot leven.

Zijn er updates hiervoor, of is het gewooon maar slikken en mee leren leven. Ik wcht eigenlijk wel heel hard op WM6. Collega van mij had exact dezelfde problemen, (Cincgulair) en heeft in de US een update gdaan, en probleem is stukken minder geworden.

Wie kan me helpen.

Ik heb een treo750 simlock vrij no branding

Wilko
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 augustus 2007, 08:44
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Beste Pindakaas,

Dit probleem herken ik helemaal niet. Sterker nog, was hier voor ook in het bezit van een 650 en ondervond regelmatig problemen met BT. Met name werd het toestel om de zoveel tijd niet meer herkend.
Dit is nu helemaal weg. Het moment dat het contact van de auto aangaat heeft carkit de telefoon reeds gekoppeld.
In mijn geval gaat het om een motorola HCB 30 carkit die ik reeds 3 jaar in gebruik heb.

Of WM6 de oplossing in zich heeft? Wie zal het zeggen.

Wel is er via de palm website een patch beschikbaar, zie eerdere nieuwsberichten, hierin zit onder meer een verbeterde BT herkenning. Wellicht dat dat in jouw geval een oplossing is.

Michel.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 augustus 2007, 08:49
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Ik draai een At&T wm6 rom op mijn treo 750v en ik moet zeggen dat dit als een speer werkt. auto herkent mijn telefoon binnen enkele seconden en als ik uitstap wordt de verbinding ook goed verbroken

even geduld nog....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 augustus 2007, 15:11
Pindakaas Pindakaas is offline
Leest vaak
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 30 november 2005
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basvandesande Bekijk bericht
Ik draai een At&T wm6 rom op mijn treo 750v en ik moet zeggen dat dit als een speer werkt. auto herkent mijn telefoon binnen enkele seconden en als ik uitstap wordt de verbinding ook goed verbroken

even geduld nog....
Toevallig die ROM nog ergens staan? Ik wordt echt gillend gek van het gecrash van mijn treo. Bel veel in de auto en is erg lastig.

Stuur anders even een PM.

Dank,

Wilko
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 augustus 2007, 15:21
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Euh, mensen, zullen we niet in ROM's gaan handelen? Niet voor niets is het 'uitgelekt': Palm is er niet blij mee dat ze vrij rondzweven. Natuurlijk is het spannend en leuk om er mee te klooien en erover te praten, maar iemand er actief aan helpen op het forum is geen nette etiquette tegenover Palm en de Palmclub. (hoe goed het ook bedoeld is natuurlijk)

Zie hier voor meer info:

http://www.palmclub.nl/forums/nieuws...ijk-nabij.html

Bedankt alvast voor het begrip.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 augustus 2007, 15:24
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Ben ik eerlijk gezegd met je eens... hij stond op mijn treo toen ik hem overnam van iemand op het collega forum

is er al een concrete datum dat ie uitkomt?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 augustus 2007, 17:17
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Pas op, ik ga je hossen hoor!

Maareh, nee, geen concrete datum. Op de een of andere manier krijgen abonnee's in Australië de update eerst (deze week) en wij moeten weer wachten tot september.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 augustus 2007, 10:38
Pindakaas Pindakaas is offline
Leest vaak
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 30 november 2005
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Euh, mensen, zullen we niet in ROM's gaan handelen?
Ik snap best dat er niet 'gehandeld' mag worden, maar begrijp mijn frustratie.... Je koopt een redelijk duur aparaat, waar een behoorlijk aantal nieuwe features op zitten, maar erg onstabiel is. Palm belooft al maanden een update, maar echt komen doet tie niet. Mijn treo650 werkte prima en daar kwamen ook geregeld updates voor uit, en voor de treo750 niet. Is toch wel jammer.
Ben uit nood maar weer terug gegaan naar mijn treo650.

Vooral als je ziet dat mensen die naar wm6 zijn met de onofficiele versie een stuk stabielere telefoon hebben gekregen. Ik vind het wel een 'missertje' van Palm.

Maar we oefenen nog maar wat gedult uit....
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 augustus 2007, 17:16
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Mijn Treo 750 werkt ook als een trein i.c.m. bluetooth. Nooit geen problemen.
Heb je al geprobeerd om te kijken of het probleem mogelijk veroorzaakt wordt door een derde applicatie die op de achtergrond draait ?
Ik zou een goede backup maken en vervolgens een harde reset uitvoeren.
Gewoon met een schone lei beginnen.
Dat zou toch e.e.a. moeten oplossen.
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 augustus 2007, 19:28
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindakaas Bekijk bericht
Ik snap best dat er niet 'gehandeld' mag worden, maar begrijp mijn frustratie.... Je koopt een redelijk duur aparaat, waar een behoorlijk aantal nieuwe features op zitten, maar erg onstabiel is. Palm belooft al maanden een update, maar echt komen doet tie niet. Mijn treo650 werkte prima en daar kwamen ook geregeld updates voor uit, en voor de treo750 niet. Is toch wel jammer.
Ben uit nood maar weer terug gegaan naar mijn treo650.

Vooral als je ziet dat mensen die naar wm6 zijn met de onofficiele versie een stuk stabielere telefoon hebben gekregen. Ik vind het wel een 'missertje' van Palm.

Maar we oefenen nog maar wat gedult uit....
Ik heb net 3 inkomende gesprekken gemist omdat de Treo geen geluid gaf - terwijl de volume toch echt op 60% stond en de schuif niet op 'mute' stond, dus ja geloof me, ik wil die update naar Windows Mobile 6 ook wel.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 augustus 2007, 13:57
Pindakaas Pindakaas is offline
Leest vaak
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 30 november 2005
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanstra Bekijk bericht
Mijn Treo 750 werkt ook als een trein i.c.m. bluetooth. Nooit geen problemen.
Heb je al geprobeerd om te kijken of het probleem mogelijk veroorzaakt wordt door een derde applicatie die op de achtergrond draait ?
Ik zou een goede backup maken en vervolgens een harde reset uitvoeren.
Gewoon met een schone lei beginnen.
Dat zou toch e.e.a. moeten oplossen.
Ik heb geen andere applics draaien, treo is volledig default. Hard reset ook gedaan, geen probleem. Bij de dealer geweest voor het controlleren van de carkit in de auto (Toyota met ingebouwde carkit fabrieksaf) en deze hebben de software er opnieuw ingezet. Allemaal geen oplossing. Treo650, nokia N95, Moterola Razr werken wel goed zonder problemen.

Zoals ik al zei, ben maar weer terug gegaan naar de Treo650 en zit er hard aan te denken om een andere telefoon te gaan kopen, en de treo750 te verkopen. Jammer.... want het design staat me aan, alleen ik heb de telefoon hard nodig in de auto.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 augustus 2007, 15:42
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Toevallig een Toyota Prius Pairing Treo 750 with Toyota Prius - Palm - Wireless Forums from AT&T ?
Misschien toch even wachten op WM6.....
Kan je mogelijk wat centjes besparen.
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.

Laatst gewijzigd door Vanstra; 16 augustus 2007 om 15:48.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 augustus 2007, 16:58
Pindakaas Pindakaas is offline
Leest vaak
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 30 november 2005
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanstra Bekijk bericht
Toevallig een Toyota Prius Pairing Treo 750 with Toyota Prius - Palm - Wireless Forums from AT&T ?
Misschien toch even wachten op WM6.....
Kan je mogelijk wat centjes besparen.
Nee het is een avansis, al ze wel hetzelfde systeem hebben, maar het zelfde probeem heb ik ook in de mini van mijn vriendin waar een motorola bt carkit inzit..... En crashed mijn telefoon ook zonder dat hij gepaird heeft met een BT carkit. Zet ik daarentegen BT uit blijft hij goed draaien..... Zit denk ik dus toch in het OS.

We wachten maar even af.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 26 oktober 2007, 14:55
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Ik probeer mijn Treo 750 te koppelen aan een Nokia CK-7W Advanced Carkit. Nog niet gelukt, terwijl mijn Nokia 6021 binnen 1 minuut gepaard was en werkt. Iemand een idee?

Ter aanvulling: Bij de partnership settings staat de Carkit 112 als gepaard. Maar bij de services staat niets, ook niet na een Refresh. Bij de Nokia hoef je niets te kiezen, die paart gewoon en werkt zoals het hoort.
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #15  
Oud 06 november 2007, 19:52
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Misschien kunnen diegene die wel succes met het paren hebben gehad reageren. Het gaat niet om een automerkgeboden BT carkit, maar om een Nokia. Volgens de handleiding van Nokia is ie nogal eenkennig. Volgens Palm is BT van de Treo ook eenkennig. Op basis van die info zouden ze niet met elkaar overweg moeten kunnen. Maar misschien is er een omweg, of weet er iemand dat het gewoon wel kan en hoe!
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)

Laatst gewijzigd door Etzel; 12 november 2007 om 08:08.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023