Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 oktober 2005, 15:51
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Tomtom 5 icm Treo 650: geheugen probleem

Ok, ik heb gezocht, dus heb ik er overheen gelezen, niet meteen slaan.

In elk geval, ik heb dus Tomtom 5 geinstalleerd staan op mijn Treo 650 en daarbij ontstaan toch een aantal problemen. De meldingen in het Hotsync log ben ik inmiddels aan gewend, het hernoemen van de backup directory biedt geen soelaas helaas. Dat vind ik ook niet zo heel erg, valt best mee te leven.

Wat ik veel irritanter vind is het volgende: Als ik Tomtom laten we zeggen een dag niet heb gebruikt, en ik druk dan weer op het icoontje krijg ik de melding 'not enough memory allocated' of iets dergelijks. Er is 10 Mb vrij en verder werkt alles uitstekend. Oplossing is ook wel voorhanden, een softreset. Ergens knaagt er alleen iets, en zegt dat dit niet normaal is. Ik hoef toch niet iedere keer een softreset te gaan doen voordat ik Tomtom gebruik? Voor de volledigheid, ik heb Tomtom versie 5.12 en de laatste officieele firmware van de Treo er op staan.

Help?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 oktober 2005, 15:57
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Helaas, ook ik heb het probleem en volgens mij is er geen andere oplossing dan een soft reset .
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 oktober 2005, 19:47
RichardR RichardR is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 januari 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 38
En als jullie nu eens via 'verlaat applicatie' TomTom afsluiten?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 oktober 2005, 19:57
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RichardR
En als jullie nu eens via 'verlaat applicatie' TomTom afsluiten?
Ik dacht ook eerst dat dat het probleem was, maar volgens mij heb ik meerdere keren gehad dat ik de melding kreeg terwijl ik altijd via het scherm Tomtom heb verlaten.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 oktober 2005, 21:16
MarVe
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb geen meldingen in de HotSync log meer sinds ik de TT upgrade van aug 2005 (5.12) heb geinstalleerd. Wel heb ik ook af en toe een spontane reset als ik TomTom start. Niet zo heel erg omdat het maar af en toe gebeurd, maar toch niet netjes...

Ik heb wel nog een ander probleem. Omdat de treo geen twee bluetooth verbindingen aankan en ik een bluetooth headset in de auto gebruik heb ik een Holux GR-213 Wired GPS ontvanger gekocht. Die lijkt het alleen te doen als er minimaal 14Mb vrij is??? Met minder verliest hij steeds 'contact'. Toch wel vreemd, want de TomTom Bluetooth receiver heeft dit probleem niet (maar dan kan ik dus niet bellen en navigeren tegelijk).
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 oktober 2005, 21:41
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Ik dacht ook eerst dat dat het probleem was, maar volgens mij heb ik meerdere keren gehad dat ik de melding kreeg terwijl ik altijd via het scherm Tomtom heb verlaten.

Zoals Gazpacho al aangeeft, maar ook dat heb ik geprobeerd, en het helpt niet. 's ochtends (als voorbeeld) gebruik ik Tomtom, dan gaat het de hele dag goed, wil ik het de volgende dag weer dan moet ik eerst een softreset doen. Heb het zowel met 5.00 ervaren als met 5.12 overigens. Dus ik twijfel waar ik het probleem moet zoeken, ligt het aan het NVFS geheugen van de Treo, of ligt het toch aan Tomtom?

Tomtom is het enige programma waar ik het mee ervaar, maar tegelijk ook volgens mij het ' zwaarste' programma wat ik gebruik. Lastig dus.

Problemen met de GPS zijn mij overigens vreemd, ik heb zo'n 10 a 11 Mb over en altijd een goed contact met de muis. die muis verliest zelf wel eens zijn 'fix', maar doet dat ook in andere GPS applicaties, dus dat ligt dan niet aan de muis.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023