Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 augustus 2005, 14:53
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Wat is leuke gps software?

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat goede en leuke gps software is voor mijn Treo 650, ik bedoel dan natuurlijk geen navigatiesoftware want dat heb ik al.
Ik bedoel zoiets als GPSDash, maar dat is volgens mij alleen voor de PPC.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 augustus 2005, 22:38
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
En wat doet GPSDash?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 augustus 2005, 07:54
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
gpsdash.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 augustus 2005, 09:53
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Laat maar dan...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 augustus 2005, 10:14
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Sheltieman, jij stelt een vraag. Als iemand anders daarop reageert is het gebruikelijk dat de vraagsteller daar een gericht antwoord op geeft, en niet enkel verwijst naar een link. Uiteindelijk ben jij als vraagsteller / topicstarter op zoek naar een antwoord en/of hulp

De manier zoals je nu reageert vind ik - persoonlijk - nogal onbeschoft!

Maar goed, een poging van mijn kant: kijk eens naar Cetus GPS, het zwitserse zakmes voor de GPS-
gebruiker op PalmOS.

Overigens had je deze info met iets meer moeite ook kunnen vinden met onze zoekmachine

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 augustus 2005, 10:32
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sheltieman op 06-08-05, 15:53 in bericht #1
Kan iemand mij vertellen wat goede en leuke gps software is voor mijn Treo 650, ik bedoel dan natuurlijk geen navigatiesoftware want dat heb ik al.
Er bestaan alleen maar een boel leuke aktiviteiten, gebaseerd op orientatie en daarbij kan een GPS programma handig zijn. Dus welke aktiviteiten jij leuk vindt is iets wat je zelf het best kan uitmaken. Daarna kan er nog altijd een GPS programma bij gezocht worden.
Citaat:
Ik bedoel zoiets als GPSDash, maar dat is volgens mij alleen voor de PPC.
Als je verwijzing naar GPSDash bepaald werd door het hoge 'Show-off' gehalte, dan zit je bij Palm aan het verkeerde adres. Meestal staat eenvoudige en makkelijk te bedienen funktionaliteit voorop, waarbij de inhoud primeert op de verpakking. Ik denk dat buiten de 'moving maps' al de meeste funktionaliteit in het freeware Cetus zit.

Edit: Oeps, tweedes.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 augustus 2005, 11:17
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Ghia, bedankt.


Maar nog even wat anders:

Wat is dit toch altijd met dit forum?
Altijd wanneer ik een vraag stel krijg ik gezeik naar mijn hoofd.
Dat ik onbeschoft ben o.i.d.!
Ik stelde een vraag en nu krijg ik het verwijt dat ik eerst moest gaan zoeken, dat heb ik ook gedaan en wanneer ik iets niet kan vinden dan stel ik de vraag hier, omdat ik aannneem dat een forum daarvoor is.
SDan geef ik een antwoord op de vraag naar gpsdash en wel zo kort en bondig mogelijk zonder al te veel geouwehoer en dan is dat dus niet goed.
Misschien had mgmneck ook eerst wel even naar google kunnen gaan, maar nee hoor, Sheltieman heeft het weer gedaan.
Ik heb een beetje het idee dat het hier echt een hecht clubje is en dat ik hier ook niet erg gewenst ben.
Erg jammer voor een forum waar iedereen lid van kan zijn.

Groeten,

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 augustus 2005, 12:04
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Sheltieman, vergeet niet dat het een forum is. Dat je best vragen mag stellen, maar ook zelf moeite mag doen. Als je hard gezocht hebt, mag je dat best laten blijken.
Bij GPSDash, dat voor PPC's is, kun je hier niet verwachten dat iedereen hier weet hoe het werkt. Je geeft dan wel een link, maar die is zelfs niet clickable. Dat nodigt gewoon niet uit. Nu moet iedereen die het wil weten de link kopieren/plakken naar een nieuw venster, terwijl je ook een korte Nederlandse omschrijving had kunnen geven. Omdat het erg veel kan, had je bijvoorbeeld zoiets kunnen zeggen:
Citaat:
GPSDash is software die allerlei GPS-gegevens toont: snelheid, hoogte, tijd, etc, en dat ook in grafieken kan uitzetten tegen de tijd.
Dat zou het stukken duidelijker maken. Lees bijvoorbeeld ook dit stukje over het stellen van vragen. Dat is wel heel strict, maar geeft wel een indicatie.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 augustus 2005, 12:46
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sheltieman
Wat is dit toch altijd met dit forum?
Altijd wanneer ik een vraag stel krijg ik gezeik naar mijn hoofd.
Dat ik onbeschoft ben o.i.d.!
Ik stelde een vraag en nu krijg ik het verwijt dat ik eerst moest gaan zoeken, dat heb ik ook gedaan en wanneer ik iets niet kan vinden dan stel ik de vraag hier, omdat ik aannneem dat een forum daarvoor is.
SDan geef ik een antwoord op de vraag naar gpsdash en wel zo kort en bondig mogelijk zonder al te veel geouwehoer en dan is dat dus niet goed.
Misschien had mgmneck ook eerst wel even naar google kunnen gaan, maar nee hoor, Sheltieman heeft het weer gedaan.
Ik heb een beetje het idee dat het hier echt een hecht clubje is en dat ik hier ook niet erg gewenst ben.
Erg jammer voor een forum waar iedereen lid van kan zijn.
Ik heb hier de voorzet voor gegeven, dus reageer ik ook nu. Sheltieman, het ging me om de manier van reageren. Jij stelt een vraag (waarvan je het antwoord, door gebruik te maken van de zoekmachine ook had kunnen vinden), iemand anders reageert daar op, om jou te helpen. Je 'kort-en-bondige' antwoord was in deze ongepast omdat jij de topicstarter ben en als zodanig voldoende informatie dient aan te bieden zodat anderen hier wat mee kunnen (om je uiteindelijk verder te kunnen helpen). Voor de rest sluit ik me aan bij wat Bram in de vorige post al zegt.

Wat mij betreft is deze discussie daarmee ten einde. Eventuele verdere reacties gaarne via PM, dan houden we deze thread netjes ontopic.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 augustus 2005, 18:10
bklooster
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Als je van geocaching houdt (Schatzoeken voor gevordenden, zie http://www.geocaching.nl) dan zou je CacheMate kunnen proberen.

Citaat:
CacheMate™ is a database for tracking GPS cache hunts. You can store information about caches or benchmarks, decode hints, and transfer data between CacheMate and the MemoPad application. Registered users can import LOC and GPX formatted XML files, which are available from Geocaching.com.
Meer info: http://www.smittyware.com/palm/cachemate/

Ik moest hier aan denken toen ik je vraag las. Maar ik heb het zelf nog niet gebruikt. (ik ben een treo 650 aan het overwegen en nieuw op dit forum)

GPSdash ziet er trouwens erg gelikt uit. Mocht ik de HP hw6515 (http://www.mobile-review.com/pda/rev...w6515-en.shtml) nemen dan dank ik je voor je tip.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 augustus 2005, 18:30
Sheltieman Sheltieman is offline
Forumbikkel
Voornaam: Andries.
Model: Geen
 
Geregistreerd: 29 augustus 2002
Locatie: Terschelling
Berichten: 182
Oke bedankt Bklooster, ik zal er eens even naar kijken.
Jammer dat er niet zo'n programaatje is als gpsdash voor Palm.
Die HP zier er trouwens ook goed uit, hij is mij echter wat te groot.
Ik heb een Treo 180 gehad en daarna een Asus BT 620 BT (pocketpc) , maar ik ben toch het meest tevreden met mijn Treo 650, ik heb nooit last van vastlopers en daarna soft resets en TomTom Navigator draait ook perfect op mijn Treo.

Groeten,

Sheltieman.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 08 augustus 2005, 23:27
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Voor wandelen, tracks, hiking, moving maps is PathAway een aanrader. Je kan papieren en andere (raster) mappen gebruiken na kalibratie met de Map Conversion Tools.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 augustus 2005, 22:54
The Rocker's schermafbeelding
The Rocker The Rocker is offline
Persona non grata
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Voor wandelen, tracks, hiking, moving maps is PathAway een aanrader. Je kan papieren en andere (raster) mappen gebruiken na kalibratie met de Map Conversion Tools.
Ik zou daar toch graag eerst wat voorbeelden van willen zien of gebruikerservaringen lezen voordat ik $50 ga uitgeven. Zoals ik al schreef gebruik ik op dit moment alleen nog Citymaps, maar da's meer een stratengids mbv GPS. Voor te fietsen is het geloof ik niet echt geschikt?

The Rocker.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 augustus 2005, 01:40
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Rocker op 24-08-05, 23:54 in bericht #13
Ik zou daar toch graag eerst wat voorbeelden van willen zien of gebruikerservaringen lezen voordat ik $50 ga uitgeven.
Ik ben er blij mee en met de lage dollar was het net geen 40 euro. Gewoon downloaden en je kan het 14 dagen proberen.
Citaat:
Zoals ik al schreef gebruik ik op dit moment alleen nog Citymaps, maar da's meer een stratengids mbv GPS. Voor te fietsen is het geloof ik niet echt geschikt?
Dat hangt er vanaf waar je gaat fietsen. Alle autonavigatie pakketen zijn bedoeld voor de wagen. Als er al een fiets- of wandelmodus opzit, dan is het enige wat er gebeurt een vrijschakeling van wegen waar je met de auto niet door mag (wandelstraten, eenrichting, ...). Maar kleinere wegjes (veldwegen en paadjes) staan gewoon niet in de kaart.
Dus als je op deze wegjes wilt navigeren, val je terug op bewegende kaart programma's zoals PathAway. Je kan er een route mee volgen, maar die moet je wel helemaal zelf uitstippelen of gebruik maken van bestaande tracks.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #15  
Oud 25 augustus 2005, 08:58
The Rocker's schermafbeelding
The Rocker The Rocker is offline
Persona non grata
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Ik ben er blij mee en met de lage dollar was het net geen 40 euro. Gewoon downloaden en je kan het 14 dagen proberen. Dat hangt er vanaf waar je gaat fietsen. Alle autonavigatie pakketen zijn bedoeld voor de wagen. Als er al een fiets- of wandelmodus opzit, dan is het enige wat er gebeurt een vrijschakeling van wegen waar je met de auto niet door mag (wandelstraten, eenrichting, ...). Maar kleinere wegjes (veldwegen en paadjes) staan gewoon niet in de kaart.
Dus als je op deze wegjes wilt navigeren, val je terug op bewegende kaart programma's zoals PathAway. Je kan er een route mee volgen, maar die moet je wel helemaal zelf uitstippelen of gebruik maken van bestaande tracks.
Ok bedankt voor de info,niettemin is Citymaps ook wel geschikt als je in de stad loopt. Er zit een optie "ter voet" in.

Maar Pathaway is dus "je van het" maar wel zelf kaarten maken.Daarover vond ik Hier een handige tip.

The Rocker
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023