Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 maart 2009, 09:21
IrmaG's schermafbeelding
IrmaG IrmaG is offline
Senior lid
Voornaam: Irma
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 oktober 2005
Locatie: een idioot gat in Limburg
Berichten: 87
spreadsheet met dropdown-mogelijkheid

Mijn hubby heeft zijn nieuwe T|x inmiddels ontvangen en ik ben enthousiast begonnen met het maken van de urenregistratie voor hem in excel. De bedoeling was dit met dropdownvelden te doen, zodat hij gewoon de goede gegevens aan kan klikken (werknummer, aanvangstijd, eindtijd, tariefcode etc.)
En dan blijkt helaas dat DocsToGo geen dropdowns ondersteunt....
Weet iemand een spreadsheet dat wel dropdowns ondersteunt?
Ik ben nu begonnen in Hours voor hem, maar ik ben bang dat hij dat toch nog te bewerkelijk gaat vinden, en ook daarna is het nog best bewerkelijk voor mij, het zou makkelijk zijn als het dirct in access waar de rest van de administratie zit in te lezen is. Nu moet ik toch nog wat extra bewerkingen doen.
Gaarne advies dus.
groetjes,
Irma
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 maart 2009, 13:55
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
SmartListtogo werkt welk met dropdown velden. Is wel geen excel maar database. Misschien even een trialversie downloaden? Er worden dan gelijk 50 vbn meegeleverd, zodat je een zicht krijgt op de mogelijkheden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 maart 2009, 17:16
IrmaG's schermafbeelding
IrmaG IrmaG is offline
Senior lid
Voornaam: Irma
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 oktober 2005
Locatie: een idioot gat in Limburg
Berichten: 87
Heee, dat is een goeie tip, ik wist niet eens dat dat er ook was. Heb jij het programma zelf? Is het één op één syncbaar met access? Ik ga het straks eens even in de groep gooien, en dan inderdaad de trialversie eens downloaden. Moet ik alleen nog even kijken of het hier in Nederland ergens te koop is want ik heb nog steeds geen creditcard...
Bedankt!
groetjes,
Irma
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 maart 2009, 19:47
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IrmaG Bekijk bericht
Heee, dat is een goeie tip, ik wist niet eens dat dat er ook was. Heb jij het programma zelf? Is het één op één syncbaar met access? Ik ga het straks eens even in de groep gooien, en dan inderdaad de trialversie eens downloaden. Moet ik alleen nog even kijken of het hier in Nederland ergens te koop is want ik heb nog steeds geen creditcard...
Bedankt!
groetjes,
Irma
Ja het synchroniseert met access, de laatste versie nu met access 2007. Je kunt zonder creditcard gewoon een trialversie downloaden.
maar voor de definitieve versie te kopen, zal je toch een creditcard moeten hebben vrees ik....
DataViz Web Store Payment Methods

Credit/Debit Cards:
DataViz accepts MasterCard, VISA, and American Express


Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 maart 2009, 20:29
IrmaG's schermafbeelding
IrmaG IrmaG is offline
Senior lid
Voornaam: Irma
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 oktober 2005
Locatie: een idioot gat in Limburg
Berichten: 87
Ik zag het ook al bij pdassi staan en ik begreep dat je daar gewoon een bankoverschrijving kan doen. En als ik het goed zag dan is dat toch dezelfde versie...
Toch?
Palm Software - pdassi.nl SmartList To Go voor Palm, Treo, Tungsten, TX, Zire: Relationele database: mobiele lijsten met PC-synchronisatie
groetjes,
Irma
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 maart 2009, 22:20
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
blijkbaar is het ook de 3.05
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 maart 2009, 14:45
herman dekker herman dekker is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 juli 2006
Berichten: 8
Volgens mij kan je niet rekenen binnen SmartListsTogo. Bijv. Totalen en gemiddeldes van bepaalde invoervelden berkeken. Daarom ben ik destijds maar naar excel (Doc'sToGo) gegaan, ook kopieeren van velden en weer invullen in een ander veld gaat veel makkelijker in Excel.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 maart 2009, 18:59
IrmaG's schermafbeelding
IrmaG IrmaG is offline
Senior lid
Voornaam: Irma
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 oktober 2005
Locatie: een idioot gat in Limburg
Berichten: 87
Post

Nee, maar dat hoeft ook helemaal niet, althans niet nu, pas later, in access zelf. Nu zoek ik een gemakkelijke manier om de urenregistratie in te voeren dus, zonder te typen maar een keuze maken uit een dropdownmenu. (werknummer, aanvangstijd, eindtijd, activiteit, tarief, etc.). En de dropdowns zitten dus niet in excel van DocsToGo heb ik ontdekt, anders was ik daarmee verder gegaan.
Ik ga komend weekend, als ik even rustig de tijd heb me verdiepen in die trialversie, nu is het nog even te druk hiervoor. Gelukkig is er een trialversie zodat ik kan bekijken of het inderdaad voor ons gaat werken.
Tenzij jij een andere manier zou weten om dit binnen DocsToGo klaar te krijgen natuurlijk....
groetjes,
Irma
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 maart 2009, 18:39
herman dekker herman dekker is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 juli 2006
Berichten: 8
Wat ik binnen Docs'to go doe om regelmatig terugkerende gegevens in the voeren is een keuzelijst maken in een extra blad in excel. Het gewenste veld uit dat blad kopieeren, terug naar oorspronkelijke werkblad en daar het gekopieerde veld plakken. Een beetje omslachtig, maar het werkt. Ik voer veel in met het onscreen toetsenbord met de stylus, ik zoek nog steeds een methode om dit toetsenbord met één toetsaanslag naar voren te halen, nu moet dit nog met menu + k toets.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 maart 2009, 10:37
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herman dekker Bekijk bericht
Volgens mij kan je niet rekenen binnen SmartListsTogo. Bijv. Totalen en gemiddeldes van bepaalde invoervelden berkeken. Daarom ben ik destijds maar naar excel (Doc'sToGo) gegaan, ook kopieeren van velden en weer invullen in een ander veld gaat veel makkelijker in Excel.
Je kan zeker rekenen binnen smartlistTogo, Totalen en gemiddelden, zelfs complexere berekeningen zijn geen enkel probleem hoor.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 maart 2009, 17:13
IrmaG's schermafbeelding
IrmaG IrmaG is offline
Senior lid
Voornaam: Irma
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 oktober 2005
Locatie: een idioot gat in Limburg
Berichten: 87
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herman dekker Bekijk bericht
Wat ik binnen Docs'to go doe om regelmatig terugkerende gegevens in the voeren is een keuzelijst maken in een extra blad in excel. Het gewenste veld uit dat blad kopieeren, terug naar oorspronkelijke werkblad en daar het gekopieerde veld plakken. Een beetje omslachtig, maar het werkt. Ik voer veel in met het onscreen toetsenbord met de stylus, ik zoek nog steeds een methode om dit toetsenbord met één toetsaanslag naar voren te halen, nu moet dit nog met menu + k toets.
oh maar dit is veel te omslachtig voor mijn man, zoveel heeft hij nog niet gedaan met computers, dat krijgt hij nooit onthouden. Het programmaatje Hours begint nu te lopen, en dat is best simpel, maar ook dat was wennen in het begin.
Bovendien is het ook te tijdrovend, zeker straks als het goed en wel voorjaar is en hij soms op 10 of meer plaatsen per dag komt...
Hij moet gewoon simpel aan kunnen klikken, werknummer, aanvangstijd, eindtijd, activiteit, zodat hem dat niet teveel tijd kost. De rest regel ik dan hier wel weer.
groetjes,
Irma - gaat vanavond de trialversie maar eens downloaden om te experimendingesen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023