Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 januari 2003, 09:18
pjotr112
Guest
 
Berichten: n/a
Windows XP en Hotsync

Beste Palmers,

Ik ben de wanhoop nabij, ben fervent M515 gebruiker echter heb een nwe laptop met XP.... Heb de off. Palmsite bezocht en de laatste desktop versie en drivers gedownload echter je raad het al, niks hotsync, XP herkent de (USB) cradle niet updaten van de driver lukt ook niet. De helpdesk van Palm gebeld echter geen suc6. Heb de cradle op normale USB poort aangesloten, verder heb ik PCMIA kaart waar nog eens 2 USB aanlsuitingen zitten (voor muis en ADSL modem). Heb alles meerdere malen gedeinstalleerd (ook de Registry) maar geen suc6. Wie o wie kan mij helpen, maak mij grote zorgen, wil al mijn gegevens in mijn Palm niet kwijtraken...

Bedankt alvast!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 januari 2003, 09:29
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
En als je rechtsklikt op het Hotsync symbool in de systemtray, dan staat daar ook USB aangevinkt?

En met de zoekfunctie van ons forum heb ik ook nog dit gevonden:

Klik

Succes
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 januari 2003, 09:30
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Werkt de USB wel goed met de andere apparaten? Zeker bij laptops staan (sommige) USB poorten nog wel eens uit om energie te sparen.

En heb je kunnen controleren of je cradle werkt door hem op een andere computer te testen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 januari 2003, 09:31
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Pjotr, welkom hier op de forums!

Je probleem klinkt lastig. De nieuwste palmdesktop heb je al begrijp
ik (dat is 4.1).
Even een kort stappenplan.
1. Haal je palm los
2. deinstalleer Palmdesktop
3. herstart PC
4. installeert palmdesktop 4.1 vers
5. plug je craddle in een USB poort die het doet (van je muis ofzo).
6. Herkent PC dan nog niets?
7. probeer het dan op een andere PC (indien voorhanden)
8. dan nog niets, dan is je craddle niet goed en zou ik terug naar
de winkel gaan.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 januari 2003, 09:32
pjotr112
Guest
 
Berichten: n/a
ja is aangevinkt, geen resultaat. Ook via Infrarood doet het niet
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 januari 2003, 09:37
pjotr112
Guest
 
Berichten: n/a
de cradle is ok (immers hij werkt wel op mijn oude laptop (met W2000). verder is de USB poort ook goed, zowel de muis als de adsl modem werken erop
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 januari 2003, 16:22
Werfje's schermafbeelding
Werfje Werfje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 13 februari 2002
Locatie: Veldhoven
Berichten: 119
Stuur een bericht via Yahoo naar Werfje
XP en Palm

Hoi,

Wil je dit even proberen voor mij, dit werkte bij iemand anders ook.

Klik met je rechtermuis knop op de hotsync icon en ga naar setup.
Klik op het tabblad Local.
Hier vind je een lijstje met com poorten. Hij zal waarschijnlijk op com 1 staan. Zet deze even op 2. Zodra je dit gedaan hebt sluit je dit windowtje af en druk je op de hotsync button van je palm.
Je kunt evt nog een andere com gebruiken. Als dit het niet is, geef ik het op.

Sucksex
__________________
Yours Magically,

Werfje
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 januari 2003, 16:26
pjotr112
Guest
 
Berichten: n/a
Geeft com 1 en 3 aan, heb 3 geprobeerd geen resultaat helaas.
thx anyway!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 februari 2003, 20:21
Cloak
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Windows XP Prof.

Heb jammer genoeg geen oplossing omdat ik exact hetzelfde probleem heb. Ik draai onder Windows XP Prof. en krijg de drivers niet geinstalleerd wat ik ook doe. Heb de laatste software versie en de cradle werkt (getest onder Win98). Ook op de off. Palm site geen oplossing gevonden. Bij het indrukken van de Hotsync knop herkent XP wel een nieuwe device maar de drivers installeren gaat gewoonweg niet. Hij blijft met dezelfde foutmelding komen nl.:

"DEZE HARDWARE KAN NIET WORDEN GEINSTALLEERD. Er is een probleem met de installatie van deze hardware. Er is een fout opgetreden bij het installeren van het apparaat. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden."

Om het helemaal compleet te maken; tijdens het zoeken naar de juiste drivers werkt Hotsync goed en het apparaat synchroniseert alles. Maar onthoud de drivers en het apparaat niet.

Wie weet de oplossing??

Alvast dank.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 februari 2003, 23:18
michielvd michielvd is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 oktober 2002
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 64
Een hele domme vraag:
Heb je wel administrator rechten onder XP? Als je die niet hebt, kun je ook niets installeren.

En probeer de ingebouwde firewall in XP eens uit te schakelen. Misschien dat die op bepaalde punten te restrictief is (overigens is ie voor de rest zo lek als een mandje). Geen idee of dat effect kan hebben op een hotsync, maar het is het proberen waard.

Ikzelf heb geen enkel probleem onder XP. Het gebeurt af en toe wel dat de hotsyncmanager crasht; dat via de taskmanager eruit gooien en opnieuw opstarten lost dat probleem dan weer op. Check dus ook even of de hotsync manager actief is en draait.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 11 februari 2003, 16:51
pjotr112
Guest
 
Berichten: n/a
Michielvd

Hoe is het jou wel gelukt? Welke stappen heb je ondernomen (welke versie van Palm Desktop etc gebruik je?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 februari 2003, 22:24
michielvd michielvd is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 oktober 2002
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 64
Geen enkel probleem gehad. Gewoon Palm Desktop geinstalleerd onder XP. Heb overigens versie 4.0.1 (standaard meegeleverd op CD bij Palm m500).

Weet zo niet wat bij jou het probleem is, dus ...

Heb je al geprobeerd om ALLEEN de cradle te installeren? (en dus de muis & ADSL modem tijdelijk te deinstalleren)? Het kan best zijn dat die ruzie met elkaar hebben! Mijn PC heeft bijvoorbeeld last van spontane lock-ups als ik het ADSL modem via USB aansluit. Via ethernet geen centje pijn.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 februari 2003, 10:12
pjotr112
Guest
 
Berichten: n/a
ga ik proberen, heb ook een aantal USB slots in gebruik (ADSL, draadloze muis en de hotsync)
Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 maart 2003, 13:45
pjotr112
Guest
 
Berichten: n/a
Hotsync consultants

Is er iemand die een professional kent die tegen betaling synchronisatie problemen met windows xp en Outlook en Notes ter plekke in Amsterdam kan oplossen?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 maart 2003, 14:05
compute_this
Guest
 
Berichten: n/a
Als je de craddle voor het eerst aansluit zit je palm er dan in of niet. Misschien maakt dit nog uit?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 maart 2003, 20:42
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Misschien helpt dit . Ik had ook een probleem met m'n usb cradle en heb 'm weg gebracht en toen zag dit berichtje op de palm site.

Succes
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 mei 2003, 11:54
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Bij mij werkte hotsync aanvankelijk goed, na enkele dagen echter kreeg ik dezelfde problemen. De hiervoor genoemde oplossing werkt in ieder geval.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 januari 2004, 14:42
Lemon
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 27-03-2003, om 21:42 heeft RHarinck dit gezegd in bericht #16
Misschien helpt dit . Ik had ook een probleem met m'n usb cradle en heb 'm weg gebracht en toen zag dit berichtje op de palm site.

Succes
Helaas werkt de hyperlink niet meer. Ik heb hetzelfde probleem met XP, om moedeloos van te worden. Heeft iemand al een oplossing gevonden? Het gekke is dat hij eerst wel werkte, daarna niet. Na 5x herinstalleren wel en vervolgens nadat ik anderhalve week m'n laptop niet heb gebruikt ivm met vakantie weer niet. Heb inmiddels alles weer 5x opnieuw geinstalleerd, maar het werkt nog steeds niet. Help dus...

CU, Lemon
Met citaat reageren
  #19  
Oud 06 januari 2004, 09:46
kanuter
Guest
 
Berichten: n/a
wat soms helpt is om het programma te de-installeren en dan in het register van windows alles wat met palm te maken heeft weg te halen en dan weer opnieuw te installeren. Zo heb ik laatst ook een labelprinter aan de praat gekregen die aanvankelijk ook niet geinstalleerd wilde worden.

bij het register kom je via Start ---> uitvoeren en dan daar regedit in typen en dan op enter.. vervolgens kan je daar in zoeken op het woord palm.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 06 januari 2004, 10:25
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Maar wees wel erg voorzichtig met Regedit!!! Een fout en je kunt een hoop problemen verwachten. Maak daarom eerst een backup! Overigens, in de tipssectie, staat ook een tip over de grote schoonmaak van pc en palm. Succes!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023