Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 februari 2004, 15:05
sander-utreg
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow Zire 71!!!

Hallo,

Ik wil een Zire 71 gaan aanschaffen!. Maar als ik op kieskeurig.nl lees, dan staat er dat als de batterij leeg is dat de palm een hard reset krijgt.
Mijn vraag is, KLOPT DAT? en is daar wat tegen te doen (dus, kan ik er een uitbreiding SD kaart in doen en dat ik ALLES zoals agenda, telefoonnummers etc. alles op dat kaartje opslaat zodat er niks te reseten is?)?

En een hele domme vraag: Er zit toch een normale agenda functie op?

Bedankt voor je reactie..

Sander
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 februari 2004, 15:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik zou niet zo op de mensen van kieskeurig.nl vertrouwen. In theorie zou je een batterij tot 0% kunnen laten gaan als je hem eerst helemaal opgebruikt en daarna nog 2 weken laat liggen. Dit komt bij normaal gebruik dus niet voor. Gisteren heb ik mijn Tungsten tot 6% gebruikt en toen sloeg ie vanzelf af, en ging niet meer aan: thuis aan de lader gezet en alles werkte weer als een zonnetje.

Je kunt ook backupman of backupbuddyVFS gebruiken om elke nacht bijvoorbeeld een backup te maken van je PDA.

En wat betreft de laatste vraag.... http://www.palmone.com - een beetje zelf zoeken kan geen kwaad.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 februari 2004, 20:56
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Uit ervaring kan ik zeggen, dat ik heel erg te spreken over de batterij eigenschappen van de Zire71. Ikzelf kan met 1 batterij de hele schooldag doorkomen. Nu zul je denken; '1 dag maar?'Maar vergis je niet. Dit betekent voor mij: 1 uur op de fiets mp3's afspelen, in veel lesuren vertalingen typen en huiswerk opschrijven/opzoeken en rooster opvragen. In de pauzes maak ik vrij veel foto's en speel wel eens een veeleisend spelletje. En dan ook weer een uur naar huis op de fiets met mp3's op. Ik denk dat ik in totaal op een 4.5 uur aan gebruikstijd kom. Bedenk ook dat mp3's spelen en gamen enzo, iets meer vermogen nodig heeft dat simeplweg wat tekst schrijven of snel iets opzoeken. M.a.w. ik gebruik dat ding echt reteveel en heb nog nooit echt te klagen gehad. 's Nachts staat 'ie op de oplader en kan 'ie de volgende dag er gewoon weer tegenaan.

Succes en Greetz,

Peter Drake.
__________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 februari 2004, 21:20
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Bedenk ook dat mp3's spelen en gamen enzo, iets meer vermogen nodig heeft dat simeplweg wat tekst schrijven of snel iets opzoeken.
Even voor de duidelijkheid: het afspelen van mp3 belast de processor inderdaad zwaarder dan even iets opzoeken in de agenda. Maar als je een x-aantal seconden niks doet tijdens het afspelen van mp3 gaat het scherm geheel uit. En het scherm is ook een behoorlijke energievreter dus als dat uit is scheelt het aanmerkelijk in verbruik.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 februari 2004, 10:40
sander-utreg
Guest
 
Berichten: n/a
dus dat ziet er goed uit!!!

Maar als je batt. op is krijg jij dan ook een 'harde reset '?

Gr,

Sander
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 februari 2004, 10:57
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Strikt genomen: ja. Maar zoals gezegd: voordat de batterij op is, blokkeert je Palm zichzelf zodat je hem niet meer kunt aanzetten (geniale vondst). En daarbij: je batterij is heus niet zomaar leeg. Ik heb de mijne nu sinds mei 2003 en nog nooit is mijn batterij leeg gegaan. Dus:
  • Je laadt hem gewoon weer op als-ie nog 80%, 70% of 60% vol is. Dat is mijn geval om de 2 a 3 dagen.
  • Of bij het HotSyncen laat je hem nog even 15-30 minuten langer op de lader staan. Is-ie meteen weer een stuk voller.
  • Of je koopt een adapter waardoor de AA-batterijen voor je Palm kunt gebruiken (voor noodgevallen).
  • Of je koopt een extra Sync- & laadkabel voor op je werk, op school of in de auto.

Kortom: misschien lijkt het een probleem, maar als je hem eenmaal gebruikt, dan blijkt het geen probleem. Veel plezier met je Zire 71!!
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 februari 2004, 15:04
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
En een harde reset is helemaal niet zo erg, zoals Gazpacho al zei.
Citaat:
Je kunt ook backupman of backupbuddyVFS gebruiken om elke nacht bijvoorbeeld een backup te maken van je PDA.
Hiermee heb je na een hard reset alles in een paar minuten weer teruggezet.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 februari 2004, 15:43
sander-utreg
Guest
 
Berichten: n/a
bedankt...

maar hoe kom ik aan dat programma en is dat gratis of hoeveel kost het!!!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 februari 2004, 15:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
nou, dan ga je naar www.google.nl en dan typ je die namen in, en dan klik je op een link he.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023