Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 april 2001, 15:02
Reij
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Sinds kort ben ik trotse bezitter van de palm Vx.
Gisteren tijdens het invoeren gebeurde er iets waar ik reeds bang voor was. Mijn Palm liep vast, dus dacht ik reset knop maar gebruiken helaas werd het een harde reset met alsgevolg mijn palm doet helemaal niks meer.
Wie o wie kan mij uit de brandt helpen. Reeds getracht via het meegeleverd boek eruit te komen maar door mijn zeer gebrekkig Engels bak ik er niks van.
Dus als er iemand is die mij kan helpen graag uitvoerig omschrijven wat ik precies moet doen. Mijn dank zal groot zijn.
een wanhopige Palm bezitter wacht op antwoord.
bij voorbaat dank

van Rey
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 april 2001, 16:28
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Het antwoord vind je hopenlijk op
http://www.palmclub.nl/tips/reset.shtml
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 april 2001, 16:37
FrUitSkI
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

uhmm het is een hardreset geworden en hij doet niks meer?
mkay, hardreset kan ik volgen, ken gebeuren, dan ben je gewoon al je data kwijt, maar hij DOET het nog wel in de zin dat hij gewoon werkt zoals hij uit de doos kwam.
maare hard reset is dus: power knop in, reset pen erin, en dan zeggen dat je alles weg wil gooien, is dat wat je gedaan hebt?
maargoed vanuitgaande dat dit is wat je gedaan hebt is de vraag start hij niet meer op? gaat hij nog aan? of wat doet hij precies niet?
als hij nog wel aan gaat, moet je je palm opnieuw hotsyncen om je agenda etc weer in je palm te laden. dan doet hij het weer.

als je iets duidelijker uitlegt wat er precies gebeurd is en wat hij doet dan kan ik je beter vertellen hoe je het oplost
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 april 2001, 16:50
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Als alle pogingen verstek laten gaan, zou je het OS3.5 opnieuw kunnen installeren. Gaat heel simpel. Volg de aanwijzingen op:
http://www.palm.com/support/35upgrad...x_upgrade.html
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 april 2001, 22:39
Rey
Guest
 
Berichten: n/a
lukt mij niet

Beste Henk Vrieselaar, bedankt voor je tip maar zodra ik gedownload heb (6,9 MB) lukt het mij niet om de link te leggen naar de palm.
weet jij nog een ander oplossing ?
bvb dank
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 april 2001, 22:45
Rey
Guest
 
Berichten: n/a
palm probleem aan FrUitskl

Beste frUitskl, mijn palm doet echt helemaal niks meer, dus ik denk dat ik de harde reset heb uitgevoerd. de aan en uitknop reageerd niet en op de diplay staat alleen de strepen met zwarte pinten er doorheen en eronder de Palm Computing Platform.
Ik heb inmiddels gebrobeerd de tip van Henk Vrieselaar maar het dowloaden via internet lukt wel maar zodra ik die gegevns wil overhevelen naar de palm gebeurd er niks.
Ik hoop dat jij een oplossing voor me hebt.

b.v.b dank

Lou van Reij
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 april 2001, 11:11
Reij
Guest
 
Berichten: n/a
Henk Vrieselaan en FrUitshl

Beste heren, mijn twijfel is nu groot namelijk heb ik nu een harde reset uitgevoerd of niet ? ik weet het niet meer. Mijn twijfel komt tot stand doordat ik na het downloaden gisteravond waarvan ik dacht het werkt niet, ik hedenochtend tot mijn verbasing op mijn palm scherm het intro beeld zag (namelijk tekst met het draaiende palmpje)toen ik op het icoontje druktezag ik voor mij het bekende beeld namelijk een sterretje met tekst ( als je hierop drukt versprinkt hij op het scherm van boven midden en onderkant.
Dit beeld was maar op een manier te verwijderen namelijk lichtjes op de reset ( achterkant kleine gaatje)drukken, voorgaande keren lukte dit en kwam ik in het hoofdmenu.
Dus ik blij en dacht deze handeling doe ik weer, maar tot mijn verbasing kreeg ik weer in het scherm zwarte streepjes met zwarte punten met daaronder de tekst" PALM COMPUTING PLATFORM" .
Nou al met al weer een stukje verder bij mijn probleem.

Graag jullie reactie wat te doen ?
Met vriendelijke groeten,
Lou van Reij
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 april 2001, 11:53
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Als je een harde reset doet, dus de aan/uit-knop ingedrukt houden terwijl je aan de achterzijde in het gaatje van je Palm 'prikt', zie je vervolgens een leeg scherm met de keuze ja/nee (wel of niet je gegevens wissen). Als je de keuze ja neemt, zou je het oorspronkelijke startscherm moeten krijgen, zoals je je Palm voor het eerst in handen kreeg.
Wil dit niet, herhaal het dan een paar keer.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023