Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 september 2004, 20:51
nielsbothof nielsbothof is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Berichten: 66
TH55 - Hotsync/Memmorystick probleem.

Hoe lang duurt het normaal gesproken om een bestand van 6 Mb op een memory stick te zetten?
Ik ben nu al meer dan 30 minuten aan het hotsyncen, en hij geeft geen kik. Het is me al gelukt om een paar bestandjes er op te zetten (20mb JPG's) en dat duurde anderhalf uur. De filemanager geeft aan dat het bestand 4800K is na een half uur (dus incompleet)... :|
Hotsync loopt zoiezo 90% van de tijd vast, maar soms komen de bestanden toch goed over.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 september 2004, 21:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
De Sony Clie's hebben dit probleem standaard omzeild middels het programma Data Import of MS Import - Sony's equivalent van Softick Cardexport die van je Palm/Clie een cardreader maakt.

Klik op het memorystick icoontje, en dan PC Link. Zorg ervoor dat de Clie in de cradle staat. Als het goed is moet je wat drivers installeren die op de installatie CD van je TH 55 staan. Daarna verschijnt je memorystick als drive in Windows Verkenner.

Ik ben op dit moment een backup van 200 Mb aan het terugzetten op mijn memorystick (die ik leeg voor mijn vakantie heb gebruikt, ben net een uurtje terug) en dat duurt zo'n 10 minuten met een snelheid van 300-400 kb/s, veel sneller dan hotsync.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 september 2004, 22:19
nielsbothof nielsbothof is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Berichten: 66
Bedankt voor je antwoord, Gazpacho!

Ik had net de dataImport-functie ontdekt. Maar ik weet nog niet welke directories ik moet aanmaken voor welk file type: documenten, films, muziek, proggies. Maar daar kom ik wel achter via FAQs.

In dit geval betrof het een programma van www.skyscape.nl die een automatische updatefunctie heeft, en daarom alleen via hotsync geinstalleerd kan worden (naar mijn weten).

Het is inmiddels gelukt na een aantal rests. De totaal 8 Mb duurde dik een half uur, maar gelukkig zijn vervolg update-hotsyncs sneller.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023