Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 december 2007, 08:59
sampie sampie is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 17 juni 2005
Berichten: 40
weigering hotsync bij nieuweTreo 680

Gisteren nieuwe Treo 680 gekocht, ik had al Treo 650. Nieuwe CD geinstalleerd en hotsync ging goed tot laatste moment maar toen weigerde hij het af te ronden. Inmiddels volgens handleiding installatie verwijderd en opnieuw geprobeerd maar hotsync wordt geweigerd. Bij indrukken gaat-ie resetten . Telefoon doet het wel.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 december 2007, 13:27
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik denk dat je de oude instellingen en programma's van je Treo 650 op je nieuwe Treo 680 hebt gezet. En dat kan voor problemen zorgen. Ik denk dus niet dat het aan je desktop cq. installatie ligt.

Wat je nu het beste kunt doen, is je Treo 680 een harde reset geven en dan opnieuw hotsyncen maar dan met een nieuwe gebruikersnaam. Je kunt ook je oude gebruikersnaam blijven gebruiken maar dan moet je je oude Gebruikersmap even verplaatsen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 december 2007, 16:55
sampie sampie is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 17 juni 2005
Berichten: 40
Palm geeft andere aanpak

Hartelijk dank voor advies maar ik had er niet bijgezegd dat ik Vista als besturingssysteem heb. Ik heb met veel moeite contact met Palm gekregen die mij het volgende hebben geadviseerd: Eerst volgens normale manier nieuwe installatie deinstalleren, na backup register. Dan een cleane de-install van 4.02 van de Treo 680. Daarvoor heb ik een nauwkeurige lijst gekregen hoe te handelen. Computer opnieuw opstarten. Daarna download en installatie van de Palm Desktop versie 6.2 beta. Vervolgens opnieuw installeren van de nieuwe CD.
Wat betreft resetten en harde reset : bij de Treo 680 gaat dat dus op een andere manier dan beschreven op de reset pagina, voorzover ik kan bekijken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 december 2007, 09:05
sampie sampie is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 17 juni 2005
Berichten: 40
nog steeds geen hotsync!

Langzamerhand word ik helemaal gek van dit nieuwe apparaat. Alles gedaan wat Palm voorschreef maar toen wilde hij mijn oude naam niet hotsyncen. Toen nieuwe conduit andere naam gegeven maar toen werd het helemaal onduidelijk met wat ik moest doen. Vervolgens de 680 een harde reset gegeven. Die is tenminste weer terug op fabriekswaarden maar verder geen hotsync. Telefoon werkt wel maar de 680 kan geen sms van de Postbank ontvangen. Tot nutoe nog nooit met een apparaat dergelijke problemen gehad. Wie helpt?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 december 2007, 14:12
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sampie Bekijk bericht
Langzamerhand word ik helemaal gek van dit nieuwe apparaat. Alles gedaan wat Palm voorschreef maar toen wilde hij mijn oude naam niet hotsyncen. Toen nieuwe conduit andere naam gegeven maar toen werd het helemaal onduidelijk met wat ik moest doen. Vervolgens de 680 een harde reset gegeven. Die is tenminste weer terug op fabriekswaarden maar verder geen hotsync. Telefoon werkt wel maar de 680 kan geen sms van de Postbank ontvangen. Tot nutoe nog nooit met een apparaat dergelijke problemen gehad. Wie helpt?
Hai,
FF de zoekmachine ter hand genomen en dan had je de volgende items gevonden.

Hotsync met Vista

SMS van Postbank

Doe dus het volgende:
Backup de adressen e.d. (plaats de user map op andere locatie pc)
Grote schoonmaak doen.
Herinstall indien nodig Palm Desktop. (na verwijderen en install de herstart van de pc niet vergeten!)
Plaats nu de map terug van de user.
Maak de oude useraccount aan.
Controleer die of alles er in zit.
Kijk of bij hotsync alle connecties die je gebruik aangevinkt staan. (hotsync en dan rechtermuis)

Alle problemen opgelost.

Veel plezier.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 december 2007, 20:29
sampie sampie is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 17 juni 2005
Berichten: 40
backup is leeg!

De tip over sms Postbank is natuurlijk goud waard. De 680 en Vista had ik natuurlijk al gedaan. De beta is geinstalleerd. Daarna dus die harde reset van de nieuwe 680 en dus fabriekswaarden weer terug. Hotsyncen doet-ie inmiddels wel. Maar hij kan mijn data niet vinden. De backupmap is leeg! Vraag me niet hoe dat gekomen is maar dat is zo. Dit speelt zich allemaal af op mijn desktop. Op mijn laptop met XP zijn alle data ook gebackupt van de 650. En daar is alles goed maar ik heb de 680 niet geinstalleerd want wilde die eerst werkend hebben op de pc. Dus: grote schoonmaak is op het nieuwe apparaat niet meer aan de orde omdat de harde reset alle 'slechte' data heeft verwijderd. Backup weg- en weer terugzetten lijkt dus niet aan de orde maar wat dan wel?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 december 2007, 20:52
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Backupmap is niet de map met de userdata.
Je zoekt de map van de oude 650 op.
Deze ziet er meestal zo uit:
\Program Files\palmOne\Athrop (map naam<< en usernaam is athropos)
Doe dat dus.
Plaats die usermap van de oude 650 in de nieuwe locatie terug.
Maak dan de useraccount aan die je bij de 650 ook had.
Dan heb je de data terug.

Veel plezier.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 december 2007, 11:27
sampie sampie is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 17 juni 2005
Berichten: 40
user account aanmaken?

Helaas ben ik een sukkel en moet duidelijker richtlijnen hebben. Ik knip of kopieer mijn user account ( ja, ik weet hoe die eruit ziet en waar die zit). Plak die op bureaublad. En dan. Hoe maak ik een nieuwe user account aan? En waar?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 december 2007, 17:13
sampie sampie is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 17 juni 2005
Berichten: 40
corrupt user account

De lijdensweg is nog lang niet ten einde. Ik heb alles gedaan wat hierboven aangeraden is en dat is ook allemaal gelukt. De 680 synchroniseerde ook weer. Maar, te vroeg gejuicht. Nu bleek dat de 680 het user account van de 650 niet kan lezen. Geen data dus. Gelukkig had ik een backup van de 650 op mijn laptop met XP en kan ik daar steeds mee synchroniseren. Gisteren heb ik een uur gechat met een analyst van Palm. We hebben van alles gedaan, nieuwe user accounts gemaakt, gecopyd en gepast. Niets helpt. Zijn conclusie was dat met al dat deinstalleren van de 4.2 en herinstalleren van de beta 6.2 het user account corrupt is geraakt. Over het volgende wil ik nog graag een second opinion.
Tenslotte heb ik gesuggereerd om de 4.2 CD van de 680 te installeren op de XP laptop, dan te hotsyncen. Naar alle waarschijnlijkheid zal dat normaal verlopen want geen Vista. Dan werkt dus de 650 niet meer. Is dat juist?
Dan ga ik de download van Singapore erop zetten opdat ik ook weer met de Postbank digitaal kan bankieren. Juist?
Dan ga ik proberen de 680 te hotsyncen met de 6.2. beta op mijn desktop. De analyst dacht dat dan alle problemen opgelost zouden zijn. Zou dit juist zijn?
Als dit allemaal mislukt en ik zou terug moeten naar de 650 waarvan ik natuurlijk een backup heb gemaakt, zou ik daar dan weer mee kunnen verdergaan nadat ik de Treo 650 heb geinstalleerd?
De risico's van 2 apparaten die niet meer werken, wil ik niet nemen en ik wil ook niet het risico dat ik niet meer kan internetbankieren.
Kortom, wat is wijsheid?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 december 2007, 23:31
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Waar je bij het gebruiken van de 650 data op stuk loopt, is waarschijnlijk de backupmap in de usermap.
Deze kun je het beste hernoemen en/of verwijderen voor je hotsync.
Dan kies je bij hotsync alleen de info en data.
Geen install of quickinstall doen.
Dat zal de storing opleveren denk ik..
Gebruik voor de 680 desktop installeren of de cd van de 680 of die van de 650.
Kan beide.
Ik heb nu op de pc de cd van 680 en op de FLybook de cd van de 680.
Werkt beide prima op XP.

Veel plezier.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #11  
Oud 20 december 2007, 15:25
sampie sampie is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 17 juni 2005
Berichten: 40
Gelukt!

Het is niet te geloven maar de 680 werkt! Alle data zijn terug. Iedereen reuze bedankt voor alle hulp en steun. Eerlijkheidshalve is het toch allemaal anders gegaan dan ik hierboven beschreven heb. Wie dat echt wil weten, moet maar reageren en dan zal ik het uitleggen. De hulp van Palm was ook bijzonder waardevol en tegelijk ook desastreus omdat hun eerste advies niet goed was en zo is een deel van de ellende begonnen maar ook weer door hen opgelost.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023