Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 juli 2002, 22:40
Zeke Zeke is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bert
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 17 november 2001
Locatie: Drenthe
Berichten: 121
Flitspaal informatie via GPS

Hallo allemaal,

Even terug van weggeweest. Bij m'n nieuwe kluppie trof ik deze informatie http://www.trafcam.com

Hier is een programma te koop dat flitspaallocatie's d.m.v. GPS aan geeft op de palm. Wellicht is dit voor de Palm-OS gebruikers een leuk programma.

Wij PPC-2002ers moeten nog even wachten.
__________________
Mijn dank grenst aan het hondsdolle....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juli 2002, 07:54
Elise-Shop.nl
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Paalinfo..

Goed plan! Als notoire snelheidsmaniakken (euuh... maar dan bochtsnelheid hoor ) zijn we heel erg geinteresseerd in die info.
Vandaar ook dat we aan HekoSoft (van Digi-Map)hebben gevraagd of het mogelijk is als 'extratje' een flitspalen database bij te houden.. Zou erg handig zijn i.c.m. de navigatie.

Overigens bestaat er al wel zoiets. Dat is een ding wat gecombineerd is met een Bel Vector 966i radardetector. (Morpheus) Werkt eigenlijk op de dezelfde manier, kan je alleen niet zelf onderhouden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juli 2003, 15:37
Brain
Guest
 
Berichten: n/a
Sorry dat ik deze topic omhoog schop.

Op mijn site (www.flitspaal.nu) zijn gratis POI bestanden te downloaden met gps coordinaten van flitspalen (is gratis/blijft gratis)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 juli 2003, 09:32
YellowT YellowT is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 maart 2003
Berichten: 84
België

Bestaan een dergelijke DB ook voor België?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 juli 2003, 09:41
Brain
Guest
 
Berichten: n/a
Re: België

Citaat:
Op 15-07-2003, om 10:32 heeft YellowT dit gezegd in bericht #4
Bestaan een dergelijke DB ook voor België?
Niet naar mijn weten, wij zijn nog op zoek naar een persoon in Belgie die hetzelfde wil opzetten als wij maar dan specifiek voor Belgie.

De database ehbben we al, deze aanpassen voor Belgie is een kwestie van een dag.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 juli 2003, 10:12
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Gaan jullie ook een soort synchronisatie systeem implementeren. Ik had even gekeken, maar zo op het eerste gezicht leek het of je een hele berg links moest klikken om alle palen te downloaden. En dat dan iedere keer als je een update wil?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 juli 2003, 10:16
Brain
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 15-07-2003, om 11:12 heeft patrickl dit gezegd in bericht #6
Gaan jullie ook een soort synchronisatie systeem implementeren. Ik had even gekeken, maar zo op het eerste gezicht leek het of je een hele berg links moest klikken om alle palen te downloaden. En dat dan iedere keer als je een update wil?
Daar moet inderdaad nog wat op gevonden worden, ben ik volledig met u eens. Hier wordt aan gewerkt om hier een synchronisatie mee mogelijk te maken.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 juli 2003, 10:57
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ah, ok. Ik dacht dat ik misschien wat gemist had. Je lunt vast zelf ook wel wat verzinnen, maar alles in 1 database vanaf de laatste keer dat je geweest bent werkte vrij aardig bij poihandler. Of misschien kunnen jullie samenwerken met een van de andere POI verspreiders.

Voor de liefhebbers trouwens, op de Palm kun je de flitspalen gebruiken in PathAway als points database. PathAway gaat automatisch piepen als je in de buurt komt. Het let alleen helaas niet op de snelheid.

Trouwens een goed initiatief. Overigens hebben jullie ook wel wat kaartjes op de site met daarop de flitspalen aangegeven. Als je die kaartjes calibreert dan kun je van die palen daarop heel eenvoudig de coordinaten opvragen. Heb je er snel weer een paar bij.

Nou ik je toch aan de "lijn" heb. Het viel me op dat je niet meer kunt zoeken op wegnummer. Dat is wel heel erg onhandig. Als je dan de A9 af rijdt kun je dus niet even alle palen van de A9 ophalen.

Enne ... we gaan hier niet U-en he
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 juli 2003, 11:02
Brain
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 15-07-2003, om 11:57 heeft patrickl dit gezegd in bericht #8
Ah, ok. Ik dacht dat ik misschien wat gemist had. Je lunt vast zelf ook wel wat verzinnen, maar alles in 1 database vanaf de laatste keer dat je geweest bent werkte vrij aardig bij poihandler. Of misschien kunnen jullie samenwerken met een van de andere POI verspreiders.

Voor de liefhebbers trouwens, op de Palm kun je de flitspalen gebruiken in PathAway als points database. PathAway gaat automatisch piepen als je in de buurt komt. Het let alleen helaas niet op de snelheid.

Trouwens een goed initiatief. Overigens hebben jullie ook wel wat kaartjes op de site met daarop de flitspalen aangegeven. Als je die kaartjes calibreert dan kun je van die palen daarop heel eenvoudig de coordinaten opvragen. Heb je er snel weer een paar bij.

Nou ik je toch aan de "lijn" heb. Het viel me op dat je niet meer kunt zoeken op wegnummer. Dat is wel heel erg onhandig. Als je dan de A9 af rijdt kun je dus niet even alle palen van de A9 ophalen.

Enne ... we gaan hier niet U-en he
Whoops, die bug met zoeken op A9 is opgelost.. foutje in m'n javascript..
Met citaat reageren
  #10  
Oud 20 juli 2003, 11:15
Michiel's schermafbeelding
Michiel Michiel is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 60
Question Flitspalen

Is er ergens een database op te halen waar (bijna) alle NL flitspalen incl. coordinaten in opgenomen zijn ?
http://www.flitspaal.nu/ heeft bijv. helaas de palen welke op de A9 staan (nog) niet opgenomen. Dit terwijl ik dagelijks deze route neem.

Overigens werkt PathAway inderdaad erg goed m.b.t. de flitspalen POI !

Ben benieuwd of eriemand mij aan het gevraagde bestand(en) helpen kan.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 20 juli 2003, 11:26
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
www.poihandler.com

Helaas moet je daar sinds een paar weken wel voor betalen (een bescheiden bedrag overigens)
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 juli 2003, 18:22
Michiel's schermafbeelding
Michiel Michiel is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 60
Angry

Aan betalen voor dit soort info heb ik een broertje dood, zelfs al is het maar U$ 12.
Via de POI site van TomTom ondertussen meerdere POI bestanden met speedcamera's gevonden.
http://www.tomtom.com/support/overlays/submitted.php
Met citaat reageren
  #13  
Oud 20 juli 2003, 22:26
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja, maar dan heb je dus maar een fractie van de palen. Ik moet zeggen dat ik ook geen abon genomen heb. Ik had de palen al een keer gedownload voor dat je ervoor moest betalen.

Gratis flitspalenlocaties kun je overigens ook vinden opPOIPlace? Daar hebben ze inmiddels al 450 palen. Dat schiet toch ook al redelijk op. De laatste die ik van POIHandler heb had er 1284 in staan.

Laatst gewijzigd door patrickl; 20 juli 2003 om 22:57.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 21 juli 2003, 08:47
Michiel's schermafbeelding
Michiel Michiel is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 60
Lightbulb

Patrick, kun je mij a.u.b. jouw meest recente bestand met flitspalen mailen ? Zou ik in ieder geval voor dit moment enorm meer geholpen zijn !

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 21 juli 2003, 10:09
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ehm ... dat zou illegaal zijn. Het verbaast me eigenlijk dat jouw verzoek niet al verwijderd is.

Laatst gewijzigd door patrickl; 21 juli 2003 om 10:42.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 21 juli 2003, 10:37
Michiel's schermafbeelding
Michiel Michiel is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 60
Illegaal ?? Een bestand dat voor iedereen gratis te downloaden is/was ? Nee, dat is zeker niet illegaal; er kunnen (mogen) immers geen rechten aan ontleend worden !

Iemand anders die het wel durft ?????
Met citaat reageren
  #17  
Oud 21 juli 2003, 10:42
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat het gratis te downloaden was wil nog niet zeggen dat je het verder mag verspreiden. POIHandler claimt het copyright op de data in die bestanden. Ik geef toe dat is nogal ziek als je ziet dat de informatie volledig door de gebruikers is aangeleverd. Maar goed, dat is niet het punt.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 21 juli 2003, 10:54
Michiel's schermafbeelding
Michiel Michiel is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 60
Citaat:
Op 21-07-2003, om 11:42 heeft patrickl dit gezegd in bericht #17
Dat het gratis te downloaden was wil nog niet zeggen dat je het verder mag verspreiden. POIHandler claimt het copyright op de data in die bestanden. Ik geef toe dat is nogal ziek als je ziet dat de informatie volledig door de gebruikers is aangeleverd. Maar goed, dat is niet het punt.
Onzin, ze kunnen inderdaad het eigendomsrecht van de betreffende info claimen (kan iedereen, zeker in US), maar het doorsturen van de ongewijzigde info in orginele vorm (bestand) is in dit geval NIET illegaal. Het wordt pas illegaal als betreffende info bijv. ingezet wordt in een andere (commerciele) applicatie zonder hiervoor toestemming verkregen te hebben bij POIHandeler. Ook het edit'en en vervolgens verspreiden van de info zonder toestemming is niet toegestaan. Hiervan is in dit geval zeer zeker geen sprake.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 21 juli 2003, 11:18
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat verzin je gewoon. De betekenis van "Copyright" is dat alleen zij het recht hebben om copieen te maken. Maar goed, ik ben geen advocaat.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 21 juli 2003, 11:21
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Het mag dus niet, zoals duidelijk aangegeven in de Algemene Voorwaarden:
Citaat:
Non-Transferability
Subscriber's account and right to use POIHandler.com's services and system is not transferable without POIHandler.com's consent. Subscriber agrees to protect its password and account and to keep them secure from unauthorized users and use.
Het gaat met name om het deel 'POIHandlers.com's services'.

Kortom: geen verdere vragen meer naar het door andere gebruikers ter beschikking stellen van de betaalde databases van POIHandler.com. Dit is een enige en laatste waarschuwing.

- jp
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023