Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 december 2011, 14:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
[Nieuws] Pre2 krijgt update naar 2.2.4

Een beperkt deel van de Palm Pre2 heeft een update kregen naar webOS versie 2.2.4. Naar verwachting wordt de update later beschikbaar voor alle Pre2 toestellen. Deze update voor het toestel dat anderhalf jaar geleden in Frankrijk debuteerde trekt de Pre2 qua functionaliteit gelijk met de Pre3. Een overzicht van de veranderingen / toevoegingen:
  • Via Skype bellen en berichten versturen
  • Uitwisseling van SMS en telefonie met TouchPad
  • Betere mogelijkheden tot encryptie van data
  • Kleine aanpassingen aan Google en Yahoo! synchronisatie

Andere zaken die de Pre3 voor heeft op de Pre2, zoals Touch-to-share waarmee weblinks uitgewisseld kunnen worden met een TouchPad, zijn niet beschikbaar simpelweg omdat de hardware het niet mogelijk maakt. Het is niet bekend wanneer deze update voor iedereen beschikbaar komt, maar als er geen problemen opduiken zal dat zeer binnenkort zijn.

Bron: http://twitter.com/#!/webosinternals...86789982502912
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5835-wo7xciooyj.jpg‎ (104,6 KB, 1x gelezen)
Bestandstype: png 5836-f7mxkehrbf.png‎ (41,8 KB, 1x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 december 2011, 14:45
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Ik hem 'm draaien, 2.2.4! Prachtig, Skype op mijn Pre2. Chatten en bellen dus oIP. Video zou 't wel moeten doen, maar hoe dat werkt zonder frontfacing camera weet ik niet, heb ik nog niet kunnen uitproberen.

Overigens liggen alle patches eruit. Da's voor zover nodig dus even wachten op de nodige updates.
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 december 2011, 15:30
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Hopelijk is de media indexer ook gefixt
En het vergeetachtige van de Pre2
Ook meteen een update naar ENYO neem ik aan.

Voor de rest was ik eigenlijk best tevreden
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 december 2011, 21:15
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
can't wait voor de pre van mij vrouwtje!
laat die Skype maar komen...
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 december 2011, 11:34
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Etzel Bekijk bericht
Overigens liggen alle patches eruit. Da's voor zover nodig dus even wachten op de nodige updates.
Is het aangeradern al je patches eerst zelf te de-installeren vooraleer je de 2.2.4 update laat lopen? Of doet het er niet toe? Worden ze vanzelf gede-installeerd door de update?

En wat gaat er gebeuren met mijn beta-NDrive (11.02.01)? Gaat die nog werken, of wordt het wachten op een nieuwe aangepaste versie?
__________________
Palm III - TX - Centro - Pre2
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 december 2011, 14:42
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik zou heel even wachten met updaten. Waarschijnlijk zijn de meeste patches vrij snel aangepast (ofwel geen aanpassing nodig ofwel een Pre3 patch werkt). Maar voorlopig hebben alleen mensen in Europa deze update gekregen omdat we hier niet zo strak aan de leiband van providers zitten. Velen die patches onderhouden kunnen niets testen zonder zelf over de update te beschikken. Omdat de webOS Doctor er nog niet is kan je ook niet zomaar de boel herstellen mocht er iets misgaan.

Over NDrive zou ik informeren bij de makers ervan. Vermoedelijk blijft alles wel werken als het ook op een Pre3 werkt (dat toestel ligt er het dichtste bij).
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 december 2011, 14:58
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Ben net even bezig met de patches. Heb ze allemaal verwijderd, behalve UberCalendar. Daar krijg ik een foutmelding en kan ik de patch er niet af krijgen.

Achteraf denk ik dat het beter was ze allemaal te verwijderen en dus 'schoon' aan de installatie te beginnen. Daarbij kan ik per patch bepalen of ie nog wel nodig is.

Jammer natuurlijk dat ze aan de overkant van de grote plas nog niet zover zijn, want het is zoals domo zegt van invloed op de snelheid waarmee patches worden aangepast.
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 december 2011, 21:08
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
hier gn update.. Pfft!
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 december 2011, 21:33
jacobb93 jacobb93 is offline
Lid
Model: Palm Pre Plus
 
Geregistreerd: 17 oktober 2011
Berichten: 15
Pre 2 WebOS 2.2.4

Ik las net op precentral (Onee webosnation) dat voor geunlockedte Pre 2's in Europa update 2.2.4 beschikbaar is. In het topic erover op die site lees ik wisselende resultaten, en bij mij is de update gewoon helemaal niet beschikbaar onder System Updates. Vooral het Skype-gedeelte zie ik wel zitten, makkelijk over internet smsen en bellen ook tussen verschillende OS's... Is het al iemand gelukt of is er een manier om de update wel op mijn Pre 2 te laten verschijnen?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 december 2011, 22:31
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacobb93 Bekijk bericht
Ik las net op precentral (Onee webosnation) dat voor geunlockedte Pre 2's in Europa update 2.2.4 beschikbaar is. In het topic erover op die site lees ik wisselende resultaten, en bij mij is de update gewoon helemaal niet beschikbaar onder System Updates. Vooral het Skype-gedeelte zie ik wel zitten, makkelijk over internet smsen en bellen ook tussen verschillende OS's... Is het al iemand gelukt of is er een manier om de update wel op mijn Pre 2 te laten verschijnen?
Ik heb je discussie even samengevoegd, anders wordt het wat minder overzichtelijk.

De update zal vast wel komen hoor, tot nu toe heeft maar een klein deel de update ontvangen. Ik vermoed dat HP dit in fases uitvoert, dus als er niet al te veel problemen opduiken kan het komende week wel komen. Ze hebben bij het webOS team nogal wat nieuws te verwerken gok ik
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 december 2011, 23:47
jacobb93 jacobb93 is offline
Lid
Model: Palm Pre Plus
 
Geregistreerd: 17 oktober 2011
Berichten: 15
Ja prima! Had wel dit nieuwsbericht gelezen maar even over het hofd gezien dat eronder ruimte was tot reageren... Ik hou de discussie in de gaten !
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 december 2011, 10:06
zowie zowie is offline
Lid
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 10 juni 2008
Berichten: 14
Wauw, vanochtend was mij Pre 2 begonnen aan de (automatische gestart.... Wauw) update naar 2.2.4 WebOs still alive !!!!!!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023