Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 juni 2005, 19:36
jovno
Guest
 
Berichten: n/a
Leadtek 9553 + tomtom4.4 --> geen connectie

hallo,

zijn er hier al meer mensen die problemen hebben met de Leadtek 9553 bluetooth gps in combinatie met tomtom ? En belangrijker: is er al een oplossing ?

Ikzelf heb een Zire72 en tt4.4 en het lukt niet om een verbinding tot stand te brengen (in andere forums zag ik al wel een paar meldingen: T3 + TT5 / T5 + TT5 / Treo650 + TT5 ... werkt allemaal niet)

Groeten, John
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 juni 2005, 01:46
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Vertel eens wat meer, wat zijn je handelingen en waar gaat het fout? Je moet wel de juiste informatie verschaffen om bij ons tot inzicht te komen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 juni 2005, 09:32
jovno
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,

ja, ik was wat "kort door de bocht" ... welnu ... het "hele" verhaal:

Ik ben begonnen met de bluetooth configuratie: de gps wordt gevonden en ik heb 'm nu in mijn "trusted devices" lijstje staan.

Vervolgens start ik tomtom en probeer de gps te vinden, maar tomtom meldt mij dan dat hij "geen GPS apparaat" kan vinden. (niet als "tomtom draadloze gps" en ook niet als "andere draadloze gps") .... wel gaat de blauwe led van knipperen over in continue aan: er is dus wel bleutooth contact ?

Bij de gps werd ook software meegeleverd, deze heb ik geinstalleerd ... en jawel: werkt zonder problemen (wat mij aangeeft dat de bluetooth verbinding op zich wel werkt) Ook andere programma's als "compass" http://www.gpspilot.com/products/compass.shtml werken prima.

Nu heb ik al een mogelijke oplossing gevonden: met de meegeleverde software kun je diverse NMEA instellingen wijzigen. Ik heb het volgende gedaan:
GGA=1
GLL=0
GSA=0 (was 5)
GSV=0 (was 5)
RMC=0 (was 1)
VTG=1
MSS=0

waarmee ik volgens mij de detail informatie die de gps kan geven over alle zichtbare satallieten uitzet .... dan ziet tomtom ineens wel de gps en ik kan navigeren (helaas zie ik dan nu dus niet meer met hoeveel satallieten er een fix is en ook het staafdiagram blijft leeg)

Ik heb dus het gevoel dat tomtom "zich verslikt" in de uitgebreide satalliet informatie
Wellicht geeft de gps informatie af die niet geheel volgens de NMEA standaard is ... of tomtom is niet helemaal NMEA compatibel... wie het weet mag nu opstaan ...

Ook heb ik nog geen meldingen van ppc gebruikers gezien ... misschien is het alleen een probleem van de palm versie van tomtom?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 juli 2005, 19:38
jovno
Guest
 
Berichten: n/a
Is hier nu helemaal niemand die een leadtek 9553 gps heeft ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 juli 2005, 19:52
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Volgens deze pagina gaat GSV over de satellites in view. Misschien kun je iets daaraan proberen te veranderen zodat hij dat wel doorgeeft.
Het gaat wel om een 20 kanaals ontvanger, en misschien heeft TomTom daar problemen mee. Heb je het probleem al voorgelegd aan de helpdesk van TomTom?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 november 2005, 13:33
lpfdpc83
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi, ik heb sinds vandaag mijn T|X icm de Leadtek 9553 en Tomtom5 aan de praat gekregen. Dankzij jouw tips werkt het nu. ik kreeg eerst ook altijd dat TT geen gps vondt, en na de waarde in 0 veranderd te hebben werkt het gewoon. ik krijg trouwens wel alle info van TT zoals straatnaam en snelheid. ligt maybe aan de TT versie (is trouwens 5.1)

Succes en dankje !!!!!!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 december 2005, 21:28
KittyLifeDrive's schermafbeelding
KittyLifeDrive KittyLifeDrive is offline
Lid
Voornaam: Kitty
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Locatie: Bij Nijmegen
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jovno
Is hier nu helemaal niemand die een leadtek 9553 gps heeft ?
Jawel, maar ik heb precies hetzelfde probleem als dat jij eerder beschrijft.
Geen verbinding en dus geen navigatie .

Werkt het nu bij jou wel, nadat je die instellingen veranderd hebt?
En moet je dan steeds de instellingen veranderen? En waar verander je dat dan?

Ik sta op het randje om hem te gaan ruilen!
__________________
Lang leve de LifeDrive!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 december 2005, 19:33
sjoerd
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jovno
Hoi,

ja, ik was wat "kort door de bocht" ... welnu ... het "hele" verhaal:

Ik ben begonnen met de bluetooth configuratie: de gps wordt gevonden en ik heb 'm nu in mijn "trusted devices" lijstje staan.

Vervolgens start ik tomtom en probeer de gps te vinden, maar tomtom meldt mij dan dat hij "geen GPS apparaat" kan vinden. (niet als "tomtom draadloze gps" en ook niet als "andere draadloze gps") .... wel gaat de blauwe led van knipperen over in continue aan: er is dus wel bleutooth contact ?

Bij de gps werd ook software meegeleverd, deze heb ik geinstalleerd ... en jawel: werkt zonder problemen (wat mij aangeeft dat de bluetooth verbinding op zich wel werkt) Ook andere programma's als "compass" http://www.gpspilot.com/products/compass.shtml werken prima.

Nu heb ik al een mogelijke oplossing gevonden: met de meegeleverde software kun je diverse NMEA instellingen wijzigen. Ik heb het volgende gedaan:
GGA=1
GLL=0
GSA=0 (was 5)
GSV=0 (was 5)
RMC=0 (was 1)
VTG=1
MSS=0

waarmee ik volgens mij de detail informatie die de gps kan geven over alle zichtbare satallieten uitzet .... dan ziet tomtom ineens wel de gps en ik kan navigeren (helaas zie ik dan nu dus niet meer met hoeveel satallieten er een fix is en ook het staafdiagram blijft leeg)

Ik heb dus het gevoel dat tomtom "zich verslikt" in de uitgebreide satalliet informatie
Wellicht geeft de gps informatie af die niet geheel volgens de NMEA standaard is ... of tomtom is niet helemaal NMEA compatibel... wie het weet mag nu opstaan ...

Ook heb ik nog geen meldingen van ppc gebruikers gezien ... misschien is het alleen een probleem van de palm versie van tomtom?
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb ook een palm TX met een leadtek 9553 muis. Bleutooth werkt prima, maar ik kan gen contact krijgen via tomtom.
Die instellingen die jij opgeeft, moet ik die via de pc uploaden naar de gps muis?? of moet dan gewoon naar de palm gestuurd worden? Ik weet niet hoe ik het naar de palm moet sturen, die instellingen die jij geeft. Dus ik neem aan dat het via de pc moet. Dan moet ik snel even een bleutooth op mijn pc zetten om dat voor elkaar te krijgen.
Tomtom werkt wel met een andere muis, dat heb ik uitgetest, maar helaas is die gps muis niet van mij.
Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 december 2005, 09:18
sjoerd
Guest
 
Berichten: n/a
Het probleem is nu bij mij ook grotendeels opgelost, dankzij de nmea instellingen. Alleen geeft de tx bij ook nog steeds geen signaal en kan ik ook de satelieten niet zien. Zou het kunnen dat er misschien nog een 1 of 0 moet worden omgezet?? Gps van anderen geven een prima signaal op mijn apparaat. Het belangrijkste is natuurlijk dat ik nu wel gewoon kan navigeren met de tomtom
Met citaat reageren
  #10  
Oud 09 januari 2006, 13:46
lpfdpc83
Guest
 
Berichten: n/a
daar zit ik dus ook mee. niet dat het mij hindert omdat het voor de rest natuurlijk perfect werkt. alleen jammer dat het niet gewoon 'out-of-the-box' functioneerd !!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023