Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 juni 2004, 13:38
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
New rumors of PalmOne Tungsten|T4

Citaatje van www.bargainpda.com:

Citaat:
Between the new Treo information, and now rumors about a Tungsten|T4, the starting gun has officially been fired for rumors and speculation about PalmOne's Autumn release season. The T4 rumors in question actually conflict, one set coming from site "atmaspheric endeavors", the other from a user at PalmInfoCenter.

The AE specs claim that the T4 will have Palm OS 6.0, a.k.a. Cobalt; a 450 MHz Intel XScale processor; built-in Bluetooth and 802.11G WiFi; 96 MB of memory (84 MB usable); and an 1100 milliamp-hour battery. The claimed retail price would be $459.

I'll run through the problems with this in no particular order. For one, there is no 450 MHz XScale in the PXA270 line. You can get a 416 MHz, but not 450. This isn't a fatal hit, because when you're dealing with slightly odd processor speeds like this it's common for people to sometimes round them off. 416 could become 450 if someone weren't paying attention. 96 MB of memory seems like an odd number--if they wanted to increase it, 128 MB would be the next logical step.

My biggest problem with this is the 802.11G WiFi. For one thing, PalmOne barely even has a single model with the more common 802.11B. For another, truly compact G hardware has only reached the practical level recently--so recently that the WiFi-G CompactFlash card isn't even out yet.

The PIC specs are more conservative in many ways, citing 64 MB RAM, Bluetooth only, an ATI graphics chip, dual SD slots--one of which supports SDIO--and Palm OS 6. Claimed retail price is $400. Actually, other than OS 6, this sounds pretty much exactly like the Tapwave Zodiac. That in itself is rather suspicious to me, but there's nothing about this rumor that is particularly problematic.
Mijn weinig verrassende conclusie hieruit luidt: afwachten maar!
__________________
WM is een drieletterwoord
  #2  
Oud 28 juni 2004, 17:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[gerucht] PalmOne Tungsten|T4

Van Brighthand.com:

Citaat:
Both rumors agree about one thing: the next Tungsten is expected to use the "slider" design that debuted with the first Tungsten T back in late 2002. Brighthand has learned from knowledgeable sources that palmOne does have plans to release one more model in the T series, though they didn't confirm any of the other details in the two rumored descriptions.
Aldus dit artikel op Brighthand.com

Zo te horen is de TH55 nog lichtjaren vooruit.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 28 juni 2004 om 17:10.
  #3  
Oud 30 juni 2004, 13:10
Kingpin's schermafbeelding
Kingpin Kingpin is offline
Forumbikkel
Voornaam: Eric
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 april 2001
Locatie: Breda
Berichten: 118
Ik ben benieuwd, maar ik vind het wel weer jammer dat die geruchten weer uitgaan van een Palm met slider. Een oplossing a la TH55 geniet mijn voorkeur als ik eerlijk moet zijn.

Zal PalmOne wel eens bellen
__________________
Palm Vx, Palm Tungsten|T, Palm Tungsten|T3 + Nokia 6310i

  #4  
Oud 13 juli 2004, 23:03
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
kewl, weereens een MtM party, met nieuwe ehh... modellen
__________________
M105 -> Zire 72 -> Treo 650 -> Treo 650 -> Pre -> Pre3
  #5  
Oud 14 juli 2004, 21:10
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ik heb de poster opgehangen met echte Tesa Posterstrips
__________________
  #6  
Oud 15 juli 2004, 23:00
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Nieuwe T3 of wachten op T4?

Ben heel erg benieuwd naar de T4! Toch maar even wachten met het kopen van een nieuwe T3! Niets aan de hand met mijn huidige T3, maar ik wil na 1/2 of 3/4 jaar gewoon een nieuwe. Maar hopen dat die T4 een betere batterij heeft dan de T3! Dan kan ik mijn reislader misschien een week thuis laten liggen i.p.v. 3 dagen!
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
  #7  
Oud 03 augustus 2004, 07:53
bgoode
Guest
 
Berichten: n/a
ben benieuwd.... denk wel dat geintegreerde gsm of wifi steeds meer een must wordt
  #8  
Oud 03 augustus 2004, 22:33
dopy dopy is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 18 november 2002
Berichten: 31
Ach, ik weet eerlijk gezegd niet waarom de th55 lichtjaren vooruit zou liggen op een Tungsten. Mij stoort die slider niet. Dat deze wifi (ja toch?) en een simpel fototoestelletje heeft maakt het toch geen supersonisch schepsel?

Ik blijf wel aanmodderen met m'n T3. De eerste pda waar ik tot op de dag van vandaag dik tevreden over ben.
  #9  
Oud 03 augustus 2004, 23:24
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Citaat:
Op 03-08-2004, om 22:33 heeft dopy dit gezegd in bericht #8
Ach, ik weet eerlijk gezegd niet waarom de th55 lichtjaren vooruit zou liggen op een Tungsten. Mij stoort die slider niet. Dat deze wifi (ja toch?) en een simpel fototoestelletje heeft maakt het toch geen supersonisch schepsel?

Ik blijf wel aanmodderen met m'n T3. De eerste pda waar ik tot op de dag van vandaag dik tevreden over ben.
Tsjah dit is al de zoveelste PDA in een jaar en ik moet zeggen heb nog nooit zo'n complete PDA gehad.

Accu is zwaar relax vergeleken met andere OS5 devices en zeker ten opzichte van de T|3!
Hij is gewoon enige echt complete PDA van dit moment.
T|3 heeft een matige accu, geen wifi, geen camera. Van de camera begreep ik op mijn Zire72 het nut ook niet echt maar de TH55 maakt echt goed bruikbare foto's voor bijvoorbeeld op een website. Altijd leuk meegenomen. Allemaal extra's terwijl hij evenduur is als een T|3... Voor mij was de keuze snel gemaakt (ik heb ook korte tijd T|3 gehad). Verder de klep die erop zit is echt handig ook al had ik hier eerst mijn twijfels over. Case is eigenlijk niet echt nodig als je er voorzichtig mee omgaat. Nieuwe jog wheel achterop gebruik ik echt om handig met 1 hand door alles te navigeren (1000x handiger dan D-pad).
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
  #10  
Oud 05 augustus 2004, 19:46
199724
Guest
 
Berichten: n/a
De Th55 gebruikt memory sticks... Al mijn apparaten gebruiken alleen SD. Wat moet je met memory sticks?? Moet je alles van Sony gaan kopen. Mooi apparaat, maar betamax geheugen...
  #11  
Oud 05 augustus 2004, 21:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 05-08-2004, om 19:46 heeft 199724 dit gezegd in bericht #10
De Th55 gebruikt memory sticks... Al mijn apparaten gebruiken alleen SD. Wat moet je met memory sticks?? Moet je alles van Sony gaan kopen. Mooi apparaat, maar betamax geheugen...
Dit is wat men noemt een non-argument. Jij hebt blijkbaar een laptop met SD slot, een PDA met SD slot, een camera met SD slot en een MP3 speler met SD slot ofzo. Ja, dan zou ik het misschien ook zwaar laten wegen wat ik zou nemen. Jij valt dan binnen de < 1% van de mensen die meer dan 2 apparaten heeft die op SD werken.

Maar iemand zonder SD apparaten, waarom geen Clie? Een memorystick is bij 128 Mb 10 EUR duurder dan SD, bij 256 Mb 15-20 EUR duurder, dus voor de prijs hoef je het echt niet te laten. Iemand met een camera op CF, waarom geen memorysticks? Iemand met een camera op SD, ga je daar geen SD kaart voor aanschaffen maar pluk je die de hele tijd uit je Palm als je die nodig hebt? Of koop je toch een tweede SD? Dan kun je toch ook best een SD kaart in je camera duwen en een aparte memorystick in je Clie?

Ik zie echt je probleem niet... Kom de volgende keer op een borrel en speel eens met een TH55, dan vraag je je echt af wat die schuif op de Tungsten doet en waarom die schuif uberhaupt zo groot is als je ziet dat een ingeklapte Tungsten T3 maar 1.5 cm korter is dan een TH55 met permanent een groot scherm. Ze zijn even dik, maar de T3 is weer breder. Op de T4 schijnen ze nog steeds het slider principe te hanteren, het is ongelovelijk.
__________________
FoleoCentral.com
  #12  
Oud 05 augustus 2004, 23:23
dopy dopy is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 18 november 2002
Berichten: 31
Maar wat is er dan mis met die slider?
  #13  
Oud 05 augustus 2004, 23:32
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
1) TT3 staat open in de cradle. Oh even stylus eruit pakken.

*clunk*

T3 dicht.

2) TT3 zit in een hardcase. Hardcase open, TT3 sliden, werken, hardcase dicht.

*clunk*

T3 terugsliden, hardcase dicht.

3) Vergelijk eens de grootte van de slider ten opzichte van de grootte van het scherm dat ie verbergt: hoezo veel nutteloze ruimte? Beter was: kleinere slider, hardbuttons a la T|C of T|W. Best is: GEEN slider, en een klein stukje onder het scherm extra aanbouwen zodat hij qua lengte maar 1-1.5 cm langer is dan een huidige ingeklapte T|T3.
__________________
FoleoCentral.com
  #14  
Oud 06 augustus 2004, 07:38
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Een andere belangrijk argument tegen de slider is dat er anders plaats is voor een grotere accu. Dat zou geen overbodige luxe zijn.
  #15  
Oud 06 augustus 2004, 08:23
dopy dopy is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 18 november 2002
Berichten: 31
Ok, daar heb ik dan gelukkig geen last van. Dan zou de cradle ook slecht ontworpen moeten zijn, want het werkt verrekte slecht voor de pols als de T3 erop geklikt zit. Thuis gebruik ik zowieso liever de pc ipv de Palm. Voorts gebruik ik geen hardcase omdat ik het niet erg vind als m'n agenda een krasje of wat op zou lopen.

Het is idd zo dat er een grotere accu in zou kunnen wanneer hij geen slider zou hebben maar aan de andere kant zou je ook de accu kunnen ontwikkelen. Penlites heb je in verschillende mAh's (hoe je het ook hoort te schrijven) zonder dat de grote toeneemt.

Overigens gaat de T3 redelijk lang mee tenzij je de verlichting van het scherm hoger zet. Zou de korte accuduur dan niet te wijten zijn aan een onzuinige backlit?
  #16  
Oud 06 augustus 2004, 09:45
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Citaat:
Overigens gaat de T3 redelijk lang mee tenzij je de verlichting van het scherm hoger zet.
Ben je het met me eens dat een apparaat in een bepaalde prijsklasse gewoon goed hoort te presteren zonder allerlei "tenzij"'s, en wanneer deze daarin tekort schiet in verhouding tot zijn soortgenoten, dit gewoon als een negatief punt (lees: slecht) aangemerkt mag worden?

Ik gok dat de batterij heel lang mee gaat, tenzij je je T3 aanzet, en dat is nou net de bedoeling van zo'n mooi stukje techniek.

Ik weet niet welk model je hiervoor hebt gehad, maar misschien merk je de tekortkoming pas echt als je overstapt naar een ander model. Een kennis van me was dik tevreden met zijn T3 (was overigens zijn eerste Palm) tot ik een TH55 kreeg en we even gingen vergelijken.
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
  #17  
Oud 06 augustus 2004, 18:41
dopy dopy is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 18 november 2002
Berichten: 31
Citaat:
Op 06-08-2004, om 09:45 heeft Danskonijn dit gezegd in bericht #16 Ben je het met me eens dat een apparaat in een bepaalde prijsklasse gewoon goed hoort te presteren zonder allerlei "tenzij"'s, en wanneer deze daarin tekort schiet in verhouding tot zijn soortgenoten, dit gewoon als een negatief punt (lees: slecht) aangemerkt mag worden?
Nee. Ik rijdt gemiddeld 65k kilometers in een auto met een gemiddelde van 1 op 9. Diezelfde auto haalt met een beetje beleid 1 op 15. Hoe hoger ik de verlichting van de T3 zet, hoe sneller / minder lang de accu meegaat.

Elk voordeel heeft z'n nadeel heb ik iemand eens horen zeggen.
  #18  
Oud 06 augustus 2004, 20:23
SudderLap
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de T3 nu 2 maanden en ben er heel tevreden mee, vooral de snelheid en scherm vind ik geweldig.
Batterij ook geen problemen mee als je hem gebruikt waarvoor hij bedoeld is: organizer, met spelletjes gaat de batterij wat sneller leeg
Slider vind ik ook ideaal, opgeborgen in de piel frama leathercase is het een uiterst handzaam apparaatje . smaken verschillen, ik ben er erg content mee
  #19  
Oud 06 augustus 2004, 20:28
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
"Gazpacho zei:
1) TT3 staat open in de cradle. Oh even stylus eruit pakken.
*clunk*
T3 dicht.
2) TT3 zit in een hardcase. Hardcase open, TT3 sliden, werken, hardcase dicht.
*clunk*
T3 terugsliden, hardcase dicht. "

Inderdaad heel juist dus:
1) op mijn buro 1 exstra stylus 2) niet sliden maar op het scherm werken

voor alles is een oplossing .welke ik pas ondekte als ik hem al had.mmmmmm

En sony memory stick ? ken nog zo mensen met 3 soorten dragers .nee thx . wil het simpel houden en toch wat minder prijzig dan sony stuff .maar sony PDA zijn great .

ps. hoeveel van die slides kan hij eigelijk aan de T3 ?
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
  #20  
Oud 06 augustus 2004, 20:37
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 06-08-2004, om 20:28 heeft judgeblacksteel dit gezegd in bericht #19
ps. hoeveel van die slides kan hij eigelijk aan de T3 ?
100.000 was ooit getest, en of hij het dan nog deed of half uit elkaar lag weet ik niet. Dit ging wel met een machine, en die zal hem wel heel precies sliden, en die 100.000 is misschien wat overdreven in real-life. Er is tot nu toe nog niemand op het forum geweest met een kapotte slider door overgebruik, dus zo'n vaart zal het niet lopen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023