Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 augustus 2005, 19:28
kjmeijer
Guest
 
Berichten: n/a
GSM Ontvangst Treo 650

Sinds een maand ben ik in het bezit van een Treo 650. Na diverse uitstapjes naar Windows Mobile, Nokia Communicator en een SE P900 gemaakt te hebben ben ik toch weer bij Palm teruggekomen.
De Treo voelt vertrouwd aan, is stabiel en de mogelijkheden zijn eindeloos. Binnen een paar minuten kon ik via Bluetooth synchroniseren en ontving/verstuurde ik mail via Versamail (GPRS). Al met al ben ik zeer tevreden over de Treo, maar over de GSM ontvangst (Vodafone) ben ik niet zo te spreken. Voor mijn werk zit ik regelmatig in het buitengebied en waar ik met mijn Nokia 6230 prima kan bellen, laat de Treo mij regelmatig in de steek. Het is nu zelfs zo dat ik in bosgebieden niet eens meer opneem, omdat ik bij voorbaat weet dat ik onverstaanbaar ben of dat de verbinding weg valt.
Eigenlijk lees ik nooit wat over de slechte/goede GSM ontvangst van de Treo, maar zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 augustus 2005, 20:44
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Ondanks het feit dat PCM de Treo 650 tot beste produkt uit heeft geroepen moet ik eerlijk zeggen dat de Treo juist tekort schiet op het belangrijkste onderdeel :
Telefoneren

Ja, ook ik had veel problemen met de GSM ontvangst van mijn Treo's ( meerdere exemplaren in bezit gehad, ook de 600) . Nu is mijn werkgebied Amsterdam en zelfs daar was het droevig gesteld.
Het enthousiasme van zakelijk relaties op de mogelijkheden van de Treo was enorm ( email/agenda/contacts/docs to go etc) totdat ik ze aan de lijn had en ik zeer regelmatig onverstaanbaar was. Na de zoveelste "grap" hierover was het genoeg.
Ben dan ook voor het bellen weer terug gegaan naar een Nokia en gebruik daarnaast mijn T3. Blijf het wel jammer vinden ;-(
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 augustus 2005, 20:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ondanks de extra antenne vind ik niet direct dat mijn Treo 600 een betere ontvangst heeft dan mijn oude t68i (die toch al niet bekend stond om een te goede ontvangst).

Van mij mag Palm de zwakke quad-band chip er wel uitgooien en er een triband ervoor in de plaats doen (zie HP Mobile Messenger, die een redelijke ontvangst heeft voorzover de enkele pre- en reviews melden) - misschien kan dan gelijk die antenne ook weg (sorry Jaap )

Dus ook ik sta niet te juichen over de ontvangst.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 augustus 2005, 21:57
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Het bereik valt bij mij nogal mee, oftewel kan redelijk goed bellen. Wel heb ik wat moeite met mensen verstaan als er veel omgevingsgeluiden zijn (buiten) maar dat vang ik op door een oortje. En dan gaat het eigenlijk wel prima. Ik heb nog niet van andere mensen begrepen dat ik onverstaanbaar ben. Maar ik geef toe dat ik wel heel hard praat aan de telefoon .


Moet wel bekennen dat ik een dubbele sim kaart heb . Dus in de auto gebruik ik een andere telefoon (een antieke nokia), maar verder gaat het wel prima.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 september 2005, 08:22
kjmeijer
Guest
 
Berichten: n/a
Ook bij bij waren de reacties op de Treo 650 zeer positief, maar inmiddels heb ik te veel telefoongesprekken gehad waarbij ik vrijwel onverstaanbaar was en/of dat de verbinding helemaal weg viel. De flauwe grappen beginnen te komen....... Afgelopen zaterdag had ik in winkelpanden in een stad geen ontvangst en zojuist heb ik het besluit genomen om de Treo van de hand te doen. Jammer, dat Palm hier dan een aanzienlijke steek laat vallen!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 september 2005, 08:08
spin
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb recent een TREO650 aangeschaft en heb gemerkt dat ontvangst wat minder is dan met mijn nokia6230. Via mijn kpn-aansluiting kan ik echter goed bellen en verstaan worden. Wel is mij bekend dat bereik via vodafone oa in buitengebieden slecht kan zijn. Om deze reden ben ik al eerder vanaf vodafone weer heel snel terug naar kpn gegaan. Combinatie van mindere ontvangst en vodafone-aansluiting zou dus een mogelijke verklaring voor het bereikbaarheidsprobleem kunnen zijn.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 september 2005, 21:52
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Installeer in ieder geval de firmware update.
Dat maakte bij mij een wereld van verschil qua ontvangst.

Rob
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 september 2005, 22:16
sjah sjah is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 41
Treo 650 gsm

Sinds een week heb ik treo 650 in mijn bezit, na het debakel met mijn nokia 6680. Het valt bitter tegen, geluids volume en de ontangst naar de ontvanger. De speaker phone is helemaal niet te gebruiken en de ontvangst is bar slecht. Heb kontakt gehad met Palm, kon hem insturen en een refurbisht terug krijgen. Na wat informatie te hebben ingewonnen en na het lezen vand dit onderwerp op het forum, moet ik helaas de conclusie trekken dat Palm op dit moment weer een slecht uitgewerkt produkt heeft geleverd.
Conclusie, terug naar mijn 6310i en mijn t3 om in ieder geval mijn gsm als gsm te gebruiken en mijn agenda te kunnen bijhouden.

Zo te lezen zijn er in the usa mensen die Palm nu aanklagen voor de levering van de treo 650 en de grote uitval van dit produkt. (dezelfde problemen)Ben benieuwd wat dit voor Europa gaat opleveren. Misschien gaat Palm aan een update werken die een verbetering geeft t.a.z van het GSm gedeelte. .

Tussen () ik heb een abonement bij Vodafone, misschien de moeite eens te kijken of KPN abonnement verbetering geeft.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 september 2005, 08:09
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Ik woon in de Randstad, misschien dat dat helpt bij een goede ontvangst. Maar ik heb mijn Treo nu een paar maanden en ik herken echt niets van de klachten die ik hier lees. Ook in het buitenland kan ik goed bellen.... speaker phone doet het uitstekend en ik ben erg goed verstaanbaar. Ik bel met een T-mobile abonnement. Toch niet echt state of the art.

Ik ga er van uit dat ik gewoon geluk heb.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 september 2005, 16:56
sjah sjah is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 41
Treo 650 GSM

Ik woon ook in de randstad, Den Haag. Zou gra ag in kontakt met je willen komen telefonisch, gebruik makend van de treo 650. Ben toch benieuwd hoe het een en ander overkomt. Laat even weten hoe we onze nummers kunnen uitwisselen.

Groet, sjah
Met citaat reageren
  #11  
Oud 23 september 2005, 17:10
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Ik merk van slechte ontvangst via Treo niet veel.
Heb voor de treo een kpn abo en voor zakelijk gebruik een nokia met Orange.
Juist de laatste laat me in "grijze plekken" in de steek.
Met treo/kpn nergens geen last van.
Overal en altijd bereik.
Lijkt me meer dat het ligt aan de provider van de gsm.

Maar hoop graag van andere ervaringen van andere over kpn, want volgend jaar gaat Orange op de schup. (verbinding en service waren laatste jaar slecht)

Peter Beset
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 september 2005, 09:43
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
Ik heb ook een KPN ABO en heb prima ontvangst. Voorheen had ik Telfort, rampzalige ontvangst
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 september 2005, 17:30
Paco's schermafbeelding
Paco Paco is offline
Forumbikkel
Voornaam: Co
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mierlo-Hout
Berichten: 241
Wat betreft de 600, géén enkel probleem i.c.m. Vodafone. Prima ontvangst. Ik moet wel toegeven dat op sommige plaatsen de ontvangst enigszins minder is, maar nog zeker van een acceptabele kwaliteit.
__________________
Met vriendelijke groet,

Co


| Mijn Treo fotosite | Mijn Treo website |
Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 september 2005, 05:35
edthenet
Guest
 
Berichten: n/a
Mensen toch,

We weten toch allemaal als je van provider wisselt (zeker als je voorheen KPN had) dat alle bereik tegenvalt. Het is gewoon een feit dat KPN het beste netwerk heeft. Persoonlijk heb ik onlangs ook een Treo 650 aangeschaft. Ik ben bij T-Mobile en dat was ik voorheen ook. Ik heb mijn Nokia ingeleverd en merk (zeker na de firmware update) geen verschil met het ontvangst wat ik voorheen had. Als het al anders is, dan is het alleen maar beter geworden.

Ik zeg Treo rules

Ed
Met citaat reageren
  #15  
Oud 11 oktober 2005, 15:09
michielvd michielvd is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 oktober 2002
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 64
Ik merk ook geen verschil qua ontvangst tussen een Treo en een Nokia 6310i. En dat met drie netwerken (T-Mobile, Telfort en KPN). KPN is en blijft waardeloos waar ik woon (ongeacht telefoon, dekking is hier gewoon heel erg slecht); T-Mobile en Telfort blijven uitstekend. Dus ...
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 oktober 2005, 08:34
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Nou heb ik nog niet uitgebreid getest, heb de 650 pas één dag, maar ik merk weinig verschil met mijn Nokia 6230 op ontvangstgebied eerlijkgezegd. en dat met firmware 1.06, dus nog niet eens geflashed naar de nieuwste.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 oktober 2005, 14:41
snorrie's schermafbeelding
snorrie snorrie is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Schiedam
Berichten: 16
Red face

Gelukkig heb ik qua ontvangst nergens last van zowel KPN als Orange hebben perfekt ontvangst vodafone heb ik nog niet geprobeerg.

het enige wat ik heel af en toe HAD was dat men een echo hoorde na de update nergens meer last van.

Het enige dat mij irriteerd is dat mijn KPN kaartjes(duo-kaart) problemen opleveren met de treo in de zin van spontane resets bij binnen komen van sms en na ophalen e-mail. dus heb ik voor KPN een Nokia 9300 gekocht en gebruik mijn treo maar met Orange.

En tot zover werkt het
Met citaat reageren
  #18  
Oud 14 november 2005, 22:04
inspectorPALM
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Hallo,

Ik heb sinds kort een treo 600 en wanneer ik telefoneer is het altijd als of ik naast een computer of andere elektrische bron sta, je weet wel het geluid dat je krijgt wanneer je naast je scherm van je pc zit te bellen, Zou dit kunnen verholpen worden??

Philip
Met citaat reageren
  #19  
Oud 14 november 2005, 22:25
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Philip, welkom bij de Palmclub!

Mag ik vragen waarom jij je vraag post in een thread die getiteld is "GSM Ontvangst Treo 650"? Voortaan graag posten in een wel juiste thread. Dank .

Je problemen met de Treo 600 zijn mij helaas onbekend. Probeer de zoekfunctie anders nog even.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #20  
Oud 15 november 2005, 07:20
edthenet
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inspectorPALM
Hallo,

Ik heb sinds kort een treo 600 en wanneer ik telefoneer is het altijd als of ik naast een computer of andere elektrische bron sta, je weet wel het geluid dat je krijgt wanneer je naast je scherm van je pc zit te bellen, Zou dit kunnen verholpen worden??

Philip
Ga niet naast een computer of andere lectronische bron staan.

Simpel.

Ed the Net

P.S. Ik heb met mijn Treo 650 echt nergens last van. Hij is helemaal perfect.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023