Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 november 2004, 20:37
Zippo Zippo is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 16 november 2003
Berichten: 8
T610 (orange) + T3 = GPRS via bluetooth

Hoi,

Er zijn over dit onderwerp vele threads geweest. Heb gezocht maar kon niet het antwoord vinden.

Kan iemand mij helpen om een bluetooth verbinding tussen mijn T610 en mijn T3 te maken, en met die verbinding te internetten. (GPRS)

Het is mij al wel gelukt om via een IR verbinding te internetten op mijn T3 via GPRS. Met het proggie van Orange is het namelijk niet mogelijk om de Bluetooth instellingen te laten installeren, maar alleen een IR- of seriële verbinding

Wie kan mij helpen??
Eventueel een PM maar mijn combinatie van Hardware zal wel vaker voorkomen en misschien hebben meer leden deze vraag.............
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 november 2004, 21:22
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Eventueel een PM maar mijn combinatie van Hardware zal wel vaker voorkomen en misschien hebben meer leden deze vraag.............
Ik zou eerst de zoekfunctie gebruiken bij deze vraag, en later specifiekere vragen stellen. Er zijn al talloze tutorials voorbijgekomen voor een T3 en T610... kijk wat zij ervan zeggen.

Zoeken naar: Tungsten T610
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 november 2004, 16:48
Zippo Zippo is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 16 november 2003
Berichten: 8
T610 (orange) + T3 = GPRS via bluetooth

Hallo,

Zoals in ik in mijn vorige inleiding al vermeldde heb ik natuurlijk eerst de search-funtie gebruikt. Zowel op dit forum als op andere.

Toch heb ik op die manier geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Er werd vaak gesproken over de instellingen om via een mobiel een internet verbinding op je T3 te verkrijgen. Dit alles is mij ook gelukt. Mede door het proggie van Orange(waar vaak naar gerefereerd wordt). Ik wilde echter deze verbinding via Bluetooth tot stand laten komen. Er werd wel ergens iets over het gebruiken van (W)LAN instellingen gesproken maar dat verhaal is me niet duidelijk geworden.

Naar mijn mening is een forum een uiterst geschikte manier om leden en niet-leden op een snelle, en gemakkelijke manier met elkaar in contact te laten komen, om elkaar zodoende te helpen, informeren of omet elkaar gedachten te wisselen.

Dat was de reden dat ik mijn thread was gestart. Het gaat in mijn geval, over enkele instellingen die iemand met mijn config.T610 (orange) + T3 = GPRS via bluetooth gemakkelijk zou kunnen posten. Om clutter op het forum te voorkomen heb ik als suggestie een PM gedaan. Natuurlijk zouden ook andere van deze info gemakkelijk gebruik van kunnen maken.

Ik hoop hiermee het e.e.a. duidelijk te hebben gemaakt en hoop toch nog dat iemand mij kan helpen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 november 2004, 17:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mee eens, maar wat ik meer bedoel is, waarom geef je niet aan wat je zelf gedaan hebt en welke foutmeldingen er komen? Dus schrijf eens stap voor stap op wat je gedaan hebt, eventueel aan de hand van de al beschikbare tutorials op het forum:

1) Telefoon gepaired met Tungsten?
2) Bij "Connection" een nieuwe "Phone" verbinding gemaakt met de hierboven gepaire connectie...

etc. etc.

En dan kom je vanzelf op een punt waar je vastloopt, en dan kunnen we met z'n allen eens bekijken wat er nou mis is. Maar in het wilde weg gissen waar je fout zit dat is een beetje lastig.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 november 2004, 21:48
sredlums sredlums is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 19 december 2002
Berichten: 37
De oplossing!

Hoi, ik heb denk ik bij deze de oplossing voor je!
Heb er destijds eeuwen over gedaan om het voor elkaar te krijgen, maar nu werkt alles bij mij zonder problemen. Voor mezelf heb ik een memootje gemaakt zodat ik deze instellingen zonder probleem kan herstellen mocht er een keer iets mis gaan. Deze memo heb ik hier en daar wat aangepast voor jouw situatie (ik heb bijvoorbeeld een T630 i.p.v. een T610) en dit is het resultaat:

Dit zijn de instellingen om met de SonyEricsson T610, via Bluetooth draadloos verbinding te krijgen met internet. Deze instellingen maken het mogelijk om;
-met VersaMail mail te versturen en ontvangen
-met WebPro te internetten

De juiste phonedriver moet worden geïnstalleerd op de PDA. Dit is als het goed is standaard al zo, maar controlleren kan geen kwaad natuurlijk.
Anders is-ie op de site van PalmOne te downloaden.
Daarnaast moeten de volgende instellingen worden ingevoerd:

PREFERENCES/Communication

•Bluetooth:

Bluetooth: On
Device Name: 'naam van jouw T3'
Discoverable: Yes
Connectable: Yes

•Connection:

Bij Available Connections een nieuwe aanmaken:
Name: PDA<->GSM<->WWW (of een andere zelf te kiezen naam natuurlijk)
Connect to: Modem
Via: Bluetooth
Device: 'naam van jouw T3' (Via Bluetooth laten vinden door het vakje aan te tikken)
Dialing: TouchTone
Volume: High
> Details
Speed: 115.200 bps
Flow Ctl: Automatic
Init String: Leeg (nix dus!)

•Network:

Service: WWW&MAIL (of een andere zelf te kiezen naam natuurlijk)
User Name: gprs
Password: password
Connection: PDA<->GSM<->WWW (degene die je net bij Connections zelf hebt aangemaakt uit het rijtje kiezen)
Phone: *99***5# (het laatste cijfer is afhankelijk van het 'SID'-nummer van het Internet-profiel in de GSM, zie verderop)
> Details
Connection type: PPP
Idle timeout: Never
Query DNS: Aanvinken
IP Adress: Aanvinken
> Script
End (nix dus!)

•en tot slot in de T610:
hier moet je ook de juiste instellingen hebben, de T3 maakt namelijk gebruik van deze verbindingsinstellingen.
Ga naar 'verbindingen/Datacomm./Data-accounts/Nieuw account' en vul daar de volgende gegevns in:
-type account: GPRS-data
-naam: Internet (of ook hier weer een zelf te kiezen naam natuurlijk)
-APN-adres: Internet
-gebruikers-id: leeg laten! (hier niets invullen dus, even voor de duidelijkheid, niet dat je letterlijk 'hier biets invullen' invult he!)
-wachtwoord: ook leeg laten
-wachtwoord?: Uit
-voorkeursservice: Automatisch
-IP-adres: ... (dit staat waarschijnlijk al zo ingevuld)
-DNS-adres: ... (dit staat waarschijnlijk al zo ingevuld)
-geavanceerde instellingen:
-verificatie: Normaal
-datacompressie: Uit
-headercompressie: Uit
-servicekwaliteit: hm, weer een heleboel instellinegn...heb er nu eigenlijk geen zin in deze allemaal over te typen, laat het maar staan zoals het staat, dat heb ik ook gedaan, lukt het dan nog niet dan vraag er maar eens om, dan doe ik het alsnog...
Goed, nu deze is aangemaakt moet je nog even kijken naar welk 'SID-nummer' deze verbinding heeft gekregen. Naar dit nummer heb ik hierboven al verwezen bij Network. Hier dus het juiste nummer gebruiken.
Tot slot zou ik nog even bij Orange checken of je daar absoluut zeker bent aangemeld voor deze service, zodat je niet voor niets aan al je instellingen begint te twijfelen...!

Zo, 't is ff een heel gedoe, en belachelijk dat dit soort info zo moeilijk te krijgen is, maar als het werkt dan werkt het daarna ook goed hoor, dus succes ermee!

ps: nog even iets over het eerst zelf zoeken waar veel threadposters -terecht- op gewezen worden; bij deze gevallen is het zoeken helaas vaak niet erg zinvol gebleken.
Eerst is het zoeken naar de juiste woorden ('T3' bijvoorbeeld is te kort, 'Tungsten' weer niet precies de juiste term want te algemeen), en dan verschijnt er vervolgens zó een grote lading aan threads, die helaas steeds weer nét niet die info geven die je nodig hebt (verkeerde provider, na tien pagina's nog steeds geen oplossing gevonden enzovoorts)...
Misschien is het een beter idee om een aantal korte en bondige 'tutorials' te maken voor de combinaties die al wel met succes gemaakt zijn?!
Volgens mij zijn hier zeer veel mensen bij gebaat! Ik zelf ben o.a. echt geen beginner meer op dit gebied, maar voor mijn vriendin's combinatie T-Mobile/T630/Zire72 heb ook ik nog geen werkende instellingen kunnen vinden (en ik heb nog wel een tijdje bij T-Mobile gewerkt ook....).
Ik snap dat het veel werk zou zijn, maar misschien is er een template te maken, zodat mensen met werkende instellingen deze makkelijk kunnen invullen en posten ofzo?
Ben benieuwd!

Laatst gewijzigd door sredlums; 07 november 2004 om 21:58.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 november 2004, 22:08
Zippo Zippo is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 16 november 2003
Berichten: 8
Ik weet het, ik ga er niet over maar wat mij betreft kan er een slotje op. Ik bedoel dat het eindelijk gelukt is.
Dankzij de instellingen van sredlums.

Zo zou het voor iedereen moeten werken.

En idd, het is van de zotte, dat het zo moeilijk is om deze instellingen te vinden.

Nogmaal bedankt iedereen voor jullie reacties.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 november 2004, 22:23
sredlums sredlums is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 19 december 2002
Berichten: 37
Zo, jij bent snel!
Blij dat ik heb kunnen helpen, veel plezier ermee...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 november 2004, 22:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
('T3' bijvoorbeeld is te kort,
't is even zoeken, maar:

Zoeken naar: T3* GPRS Orange t610

zou een begin zijn. En bedankt voor je suggestie, die ligt bij ons ook al tijden op tafel, maar niemand heeft tijd/zin om het te doen, sorry. Klinkt beetje bot maar is op dit moment even wel de waarheid.

Tot nu toe dus nog wel even behelpen met de zoekfunctie en behulpzame forumgasten.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023