Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 oktober 2005, 22:48
hansS
Guest
 
Berichten: n/a
Question software voor vastleggen afgelegde route?

Met TomTom op m'n Zire 72s kan ik al redelijk wat, maar ik mis nog de mogelijkheid om een route die ik afleg (dus zonder de navigator funktie) te loggen en achteraf weer te geven op een kaart. Bijvoorbeeld als ik nieuwe fiets of scate routes probeer te vinden, of als ik met een groep een tocht maak, en achteraf wil weten waar we nou precies geweest zijn.

Na wat zoeken ben ik nu op PathAway gestuit, dat lijkt te bieden wat ik zoek (ben met de demo-versie aan het spelen). Maar da's alweer bijna 50 euro. Heeft iemand nog goedkopere alternatieven? Heeft iemand ervaring met PathAway?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 oktober 2005, 23:00
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Heb je al gezocht op Pathaway in het forum en gekeken of er in een van de vele discussies wellicht een alternatief wordt genoemd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 oktober 2005, 23:41
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Tracks maken kan ook met Cetus (gratis).
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 oktober 2005, 12:16
hansS
Guest
 
Berichten: n/a
Ben nu alweer een tijdje aan het zoeken, en veel gevonden, maar relatief weinig voor de Palm. Cetus is inderdaad wel een leuk gratis programmatje, maar het is, zoals ze zelf zeggen een "zwitsers zakmes": Van alles wel iets, maar al snel heb je echt gereedschap nodig. Met name mis ik de kaarten. Maar ik hou Cetus wel op m'n Palm

Mijn huidige probleem: converteren van trace info (bv. van Cetus) naar TomTom reisplanner informatie. Volgens alle info die ik kan vinden zijn dit blijkbaar .itn bestanden, maar die kan ik op m'n Palm niet vinden, alleen .pdb bestanden.

Heeft TT op Palm andere bestandsnamen? Is er een mogelijkheid om deze Palm bestanden te converteren naar de bestandstypen van TomTom GO en TT/windows, waarvoor wel allerlei utilities bestaan? En omgekeerd?

Zoals je merkt ben ik niet erg bekend met de software ingewanden van m'n Palm
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 oktober 2005, 12:53
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Bij mij staan er itn-bestanden op mijn TT sdcard in de directory ITN.
Het bestand, geopend in Notepad, ziet er als volgt uit:
586027|5178214|adres, Stad (Heumen)|0|
516774|5228377|adres, Stad |0|
680167|5225527|adres, Stad (Overijssel)|0|
586027|5178214|adres, Stad (Heumen)|0|

Zouden die cijfers voor coordinaten staan? Even gecontroleerd en inderdaad die getallen zijn coordinaten. De eerste cijferreeks is de oosterbreedte en de tweede de noorderbreedte (denk ik...).

Dit betekent dus dat het itn-bestand waar ik het over heb niet zozeer routes als wel recente bestemmingen bevat.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 oktober 2005, 21:01
hansS
Guest
 
Berichten: n/a
Inderdaad, nog eens gekeken en .itn bestanden gevonden op de SD card, in een ITN folder. Eerst ernaast gekeken, sorry Ik heb nu Total Commander met de serial port/USB pluging (http://www.ghisler.com/serial.htm) zodat ik niet meer het SD kaartje tussen Palm en PC card reader heen en weer hoef te steken.

Inmiddels heb ik een utility gevonden om de Cetus track data om te zetten naar .gpx bestanden: GPS TrackData (kan ook leesbare text produceren).

Maar nu loop ik vast met het omzetten van deze .gpx bestanden naar TT5 .itn. Geprobeerd met POIConverter, maar daarmee lukt het niet (foutmelding "record too long, max=1024 characters")
Ook met POIedit lukt het niet.

Iemand nog ideeėn hoe Cetus tracks in TT5 te krijgen? Of probeer ik iets onzinnigs?

Laatst gewijzigd door hansS; 27 oktober 2005 om 21:11.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 oktober 2005, 23:53
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansS op 27-10-05, 22:01 in bericht #6
Maar nu loop ik vast met het omzetten van deze .gpx bestanden naar TT5 .itn. Geprobeerd met POIConverter, maar daarmee lukt het niet (foutmelding "record too long, max=1024 characters")
Ook met POIedit lukt het niet.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je dat kon oplossen door het bestand met notepad op je komputer te splitsen, maar je moest wel terug de header vooraan kopieren. Je krijgt dan twee halve routes die je wel kon verwerken en na konversie weer aan mekaar voegen.
Ik weet het is wat vaag, maar ik vind niet zo dadelijk de link.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023