Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 november 2003, 09:48
Rage Corp
Guest
 
Berichten: n/a
absolute beginner

hoi allemaal ik heb een vraagje

ik wil graag een palmtop/pocket pc uitproberen en kijken of het wat voor mij is. maar ik wil geen godvermogen kwijt zijn en ik weet niet of ik een palm of een pocket pc wil ik moet eerst uitzoeken wat het verschil is(behalve het os)

waar wil ik een palmtop voor gebruiken?
agenda toepassingen
misschien spelletje
pdf's lezen
en als belangrijkste NAVIGATIE doeleinden, aangezien ik heel wat uurtjes op een dag op de weg zit, en soms helemaal niet weet waar ik wezen moet

maar kan ik die verwezelijken met een goedkope palm ala de m100 of moet ik weer een duurder model aanschaffen?? en welke navigatie pakketen radenjullie aan??

OF is een palmtop niet geschikt voor mijn doeleinden en raden jullie en pocketpc aan?

alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 november 2003, 10:11
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Met een m100 kom je er niet als je ook echte navigatie wil. Dan kan je beter kiezen voor een T2 of T3 i.c.m. een GPS.

Ik zou als ik jou was even zoeken op het forum zoeken naar 'palm gps', dan krijg je voldoende hits om even mee vooruit te kunnen...

Als je afziet van navigatie, dan zou je met een Zire 71 of Tungsten E heel goed uit de voeten kunnen denk ik...

Maar een Palm blijft een persoonlijke keuze en dus moeilijk te adviseren

BTW: Welkom op het Palmclub Nederland-forum

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5

Laatst gewijzigd door Smaus; 28 november 2003 om 10:14.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 november 2003, 10:23
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
In aanvulling op het antwoord van Jaap, kijk ook eens in de tips-sectie: www.palmclub.nl/tips

Daar kun je veel (beginners)informatie vinden over allerlei Palm-gerelateerde onderwerpen. Veel plezier op dit forum!

Overigens, ook met een Zire 71 kun je prima GPS gebruiken. Enige nadeel zou kunnen zijn dat het RAM-geheugen van de Zire71 niet bijzonder groot is (12MB bruikbaar, meen ik). Maar voor de rest werkt het prima, althans dat is mijn ervaring.
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door metck; 28 november 2003 om 10:26.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 november 2003, 10:31
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
En voor navigatie zou ik toch liever een HiRes scherm gebruiken (320x320) dan een 160x160. Nu hebben de meeste palm's dat inmiddels gelukkig wel.

En natuurlijk een SD slot erbij.

Wat voor bedrag had je ongeveer in gedachten?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 november 2003, 13:02
Rage Corp
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb geen flauw idee

ik dacht rond de 100 euro voor een palmtop of pocket pc en dan gps dingen los kopen of zo

of is dit heel naief en heel cheapooo??
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 november 2003, 14:16
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
De enige Palm die ik ken voor onder de 100 euro is de originele Zire en die wil je niet hebben. 2Mb en een grijswaarden-scherm zijn a) niet meer van deze tijd en b) een GPS kan je vergeten...

Je kan echt beter wat meer geld uitgeven en een goede Palm kopen (welk model moet je dan wel zelf uitzoeken). Een Tungsten T2 is volgens Tweakers Pricewatch momenteel het goedkoopst bij CoolElectronics.

Wat de prijzen van PocketPC's doen weet ik niet (en even onder ons gezegd en gezwegen wilde ik dat ook zo houden )

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 november 2003, 14:41
Rage Corp
Guest
 
Berichten: n/a
kijk het hoeft niet nieuw te zijn maar 2de hands heeft zelfs juist de voorkeur!

hetis puur om uittesten, dadelijk gebruik ik dat ding amper, en tja dan vind ik het zonde van me geld

maar vin ik het wel leuk en zo

tja dan is er natuurlijk tijd voor een upgrade

ik wil graag weten welke opties ik nu heb
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 november 2003, 17:04
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
De goedkoopste hires OS5 Palm met Universal Connector of een Sony proprietaire connector is op dit moment de Tungsten|T (wow, wie had dat een jaar geleden gedacht zeg), die zul je voor een tweedehands prijsje ergens wel goed kunnen vinden. Werkt prima voor navigatie. Succes!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 november 2003, 18:49
h.aerts's schermafbeelding
h.aerts h.aerts is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Venlo
Berichten: 128
Hallo shalindra,

Ik heb eenPalm M130 te koop!

http://www.palmclub.nl/forums/showth...highlight=M130
__________________
To Palm or not to Palm....Isn't a question!

Laatst gewijzigd door h.aerts; 29 november 2003 om 18:54.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 november 2003, 17:18
Rage Corp
Guest
 
Berichten: n/a
u heeft email gehad
Met citaat reageren
  #11  
Oud 30 november 2003, 18:22
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Niks ten nadele van de m130 of de verkoper, maar een m130 is uitermate ongeschikt voor goede navigatie, door de langzame processor, en het inferieure scherm.

Voor de rest leuk apparaatje.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 november 2003, 18:27
Rage Corp
Guest
 
Berichten: n/a
ok

wat heb ik dan minimaal nodig voor een beetje normale navigatie toch minimaal een tungsten?

of hangt het ook van de software weer af?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 november 2003, 18:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Je gaat toch niet verwachten dat we wéér dezelfde antwoorden als in het begin van de thread geven he? Kijk er nog maar eens goed naar.

Software is natuurlijk alles. Mapsonic is op dit moment je beste keus. Mapsonic heeft een OS5 apparaat nodig om te kunnen draaien, you do the math.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 november 2003, 21:51
h.aerts's schermafbeelding
h.aerts h.aerts is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Venlo
Berichten: 128
Ik heb je inmiddels een e-mail terug gestuurd.

Als je navigatie als hoofd doel hebt voor je palm is mijn M130 minder geschikt!
__________________
To Palm or not to Palm....Isn't a question!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 november 2003, 21:55
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ik heb ook nog wel een tip voor je; Als je wilt kijken of een Palm op zich wel iets voor je is, moet iemand zien te vinden die in je nauwe omgeving ook zo;n ding gebruikt. Ik had het geluk dat een kennis van mij nog een oude PalmIII onder het stof vandaan kon halen die ik voor een maand mocht lenen. 1 maandje geprobeerd op school, en ik wilde niets anders meer!!!
__________________
Met citaat reageren
  #16  
Oud 30 november 2003, 21:56
Rage Corp
Guest
 
Berichten: n/a
sorry ik heb geen mail ontvangen

weet je zeker dat je het naar

Ragecorp@hotmail.com hebt gemaild?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 30 november 2003, 22:37
michon's schermafbeelding
michon michon is offline
leer nog steeds elke dag
Voornaam: Michon
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 30 mei 2002
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 65
Hier spreken allemaal tungsten bezitters en hoewel ik ook in de nabije toekomst zo'n apparaat hoop aan te kunnen schaffen, ben ik toch van mening dat je met wat jij wil al best op weg kunt met een 2e hands palm m515 met gps. Natuurlijk de nieuwste palms benaderen de vdo navigatiesystemen het best (of zijn soms zelfs beter) maar ook bij de palmclub zijn er massa's mensen die navigeren met n m515 of zelfs een m505. Juist om te proberen lijkt dat n aardige optie. Verbeteren kan altijd nog. Als je ff bij vraag en aanbod kijkt, kom je vast wel wat tegen.
__________________
realiteit, is een verzinsel van fantasieloze mensen


Geen enkele vraag is dom. Niet vragen, da's pas dom
Met citaat reageren
  #18  
Oud 30 november 2003, 22:41
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Tjah, als je met zo'n relatief simpele combinatie begint krijg je geen goed beeld van de huidige mogelijkheden.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 30 november 2003, 22:42
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Tweedehands m515 .... er bestaan ook nog apparaten als de SJ22 en de SJ30 hoor, die voor dezelfde prijs weggaan maar een 320x320 scherm hebben ipv. 160x160.

Maar om te voorkomen dat iedereen die op zoek is naar een GPS oplossing gillend naar de PPC kant rent, kun je beter het in een keer goed doen: OS5 met Mapsonic. Argument: als je een tweedehands m515 koopt met Digimap ben je even veel kwijt vanwege de woekerprijzen van Digimap. En Mapviewer of TomTom citymaps... tja, koop dan gelijk een tweedehands PPC...
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 30 november 2003 om 22:44.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 01 december 2003, 08:20
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Op 30-11-2003, om 23:42 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #19
Tweedehands m515 .... er bestaan ook nog apparaten als de SJ22 en de SJ30 hoor, die voor dezelfde prijs weggaan maar een 320x320 scherm hebben ipv. 160x160.

Maar om te voorkomen dat iedereen die op zoek is naar een GPS oplossing gillend naar de PPC kant rent, kun je beter het in een keer goed doen: OS5 met Mapsonic. Argument: als je een tweedehands m515 koopt met Digimap ben je even veel kwijt vanwege de woekerprijzen van Digimap. En Mapviewer of TomTom citymaps... tja, koop dan gelijk een tweedehands PPC...
Gaz, ik ben het toch niet helemaal met je eens. Ik heb voordat ik mijn T2 kocht drie jaar lang ontzettend goed gewerkt op een IIIc, een IIIxe en een m100...

Om nu maar gelijk te zeggen dat Palmpjes als de M515 en de M505 niet meer kunnen, vind ik onzin... het ligt er maar aan wat je wilt....

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023