Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 mei 2002, 01:36
Digitkluns
Guest
 
Berichten: n/a
Wink Gmt

Waar ik mij over verbaas (en eigenlijk ook een beetje aan stoor) is dat op deze verder uitstekend verzorgde website de tijd verkeerd wordt aangegeven.
Ik heb hieromtrent al eens eerder een mailtje verstuurd, maar kreeg hier als reactie op dat de mail wegens grote aantallen niet gelezen wordt, en dat blijkt.
Waar het om gaat is dat de tijd wordt aangegeven als zijnde GMT (Greenwich Mean Time) ookwel bekend als UTC (Europieen Time Coordinate) of Zulu Time (waarbij de Zulu (Z) eigenlijk voor Zero (0) staat.
Deze GMT / UTC / Zulu Time komt overeen met de (werkelijke) zonnetijd op de nulmeridiaan welke door Greenwich in Engeland loopt. (vandaar GMT)
Mogelijk hadden sommige onder ons het niet verwacht maar de zon doet absoluut niet aan zomertijd (daylight saving).
Als je een server draait met de tijdinstelling op GMT en deze tijd ook als GMT aanduid zal je dus GEEN daylight saving in mogen schakelen.
Voor de duidelijkheid, amsterdam loopt in werkelijkheid 20 minuten voor op GMT, daar wij mid-europese-tijd aanhouden lopen we 1 uur voor op GMT en omdat we zo dom zijn het grootste gedeelte van het jaar zomertijd te hanteren lopen we in die periode (nu dus) 2 uur voor op GMT.
Het is niet schokkend maar moest mij even van het hart, verder niets dan lof aan de Administrators en Moderators,

Groeten,
Dick.
  #2  
Oud 25 mei 2002, 09:19
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Bedoel je in het forum of op de hele website?
De tijd van het forum kun je prima zelf aanpassen, door je profiel te veranderen: http://www.palmclub.nl/forums/member...on=editoptions
  #3  
Oud 25 mei 2002, 11:40
Digitkluns
Guest
 
Berichten: n/a
Ik bedoel de hele website Jean-Paul, dat komt omdat op de server daylightsaving (zomertijd) aanstaat.

Groeten,
Dick.
  #4  
Oud 25 mei 2002, 11:56
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Hier is dan helaas niets aan te doen, wat dat betreft zijn we overgeleverd aan de 'grillen' van onze hostingprovider. De Palmclub heeft niet het geld beschikbaar om een dedicated server te draaien, en we hebben dus een shared account (30gb/maand) bij een van de Nederlandse hostingpartijen. Mocht je een alternatief hebben die deze mate van verbruik aankan met MySQL (liefst meerdere databases), laatste stabiele versies PHP, Apache, Perl en MySQL en rond de 500mb aan harde-schuifruimte dan houden we ons uiteraard aanbevolen. Uiteraard mag dit niet veel meer kosten dan we nu betalen.

Kort gezegd: klein probleem, en ik kan er verder niets aan doen.

- jp
  #5  
Oud 25 mei 2002, 13:47
Digitkluns
Guest
 
Berichten: n/a
Begrepen Jean-Paul,

zoals je zegt, een klein probleem, het was ook absoluut niet mijn bedoeling om met mijn oorspronkelijke opmerking negatief over te komen, ik ging er van uit dat het een eenvoudig aan te passen instelling betrof.
En kennelijk ben ik (zei de gek) de enige, heb er nochthans niemand anders over gehoord.

Groeten,
Dick.
  #6  
Oud 25 mei 2002, 15:56
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Dick,

Geen probleem hoor We waarderen alle input. Ik was ook misschien een beetje te stellig in mijn laatste antwoord, dus mijn excuses daarvoor.

- jp
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023