Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #481  
Oud 08 mei 2004, 19:08
hovingh's schermafbeelding
hovingh hovingh is offline
Lid
Voornaam: Bert
Model: Sony Clie PEG-TJ35
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Deventer
Berichten: 45
Zou het zo kunnen zijn dat MSonic de al eerder berekende route in een cache zet? Als je eerst de route berekent vanuit Groningen naar Zwolle en vervolgens het vertrekpunt wijzigen in Brugge, gaan alle volgende routes met als aankomst Zwolle veel sneller. Wijzig je vervolgens het aankomstpunt naar bv. Leiden begint het weer van voor af aan.
Met citaat reageren
  #482  
Oud 08 mei 2004, 19:16
Mr. Herm's schermafbeelding
Mr. Herm Mr. Herm is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 14 maart 2002
Locatie: Drenthe
Berichten: 33
Idd als je het aankomstpunt aanpast duurt alles weer erg lang, maar het maakt niet uit waar je, na een voltooide berekening, je vertrekpunt plaatst, want dan is het een kwestie van enkele seconden en hij heeft de route gereed.

Dat is toch vreemd, het lijkt me dan geen kwestie van een cache...
Met citaat reageren
  #483  
Oud 08 mei 2004, 21:44
HierBenIk
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Idd als je het aankomstpunt aanpast duurt alles weer erg lang, maar het maakt niet uit waar je, na een voltooide berekening, je vertrekpunt plaatst, want dan is het een kwestie van enkele seconden en hij heeft de route gereed...

Volgens mij berekend mapsonic vanaf elk vertrekpunt een route naar het aankomstpunt.
Dit verklaart tevens waarom het berekenen van een nieuwe route lang duurt t.o.v. andere programma's
Het voordeel is wel dat het herberekenen veel sneller gaat dan bij andere programma's.
Met citaat reageren
  #484  
Oud 08 mei 2004, 22:04
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Er staat wel in iets in de handleiding dat MapSonic inderdaad alle mogelijke routes zou berekenen. Als je de "rekenmethode" op limited zet doet MapSonic dat niet voor de hele kaart (maar slechts het deel tussen start en eindpunt) en gaat de berekening een stuk sneller.

Laatst gewijzigd door patrickl; 08 mei 2004 om 22:26.
Met citaat reageren
  #485  
Oud 08 mei 2004, 22:12
ChiChiWaWa
Guest
 
Berichten: n/a
Bij mij staat het op limited, en voor praktisch gebruik is dat meer dan voldoende. Het voordeel is inderdaad dat onderweg, als je van de aangegeven weg afwijkt er sneller een alternatief kan aangeboden worden.
Ik ben over het algemeen vrij tevreden over MapSOnic hoor.
Met citaat reageren
  #486  
Oud 08 mei 2004, 22:35
Boudewijn's schermafbeelding
Boudewijn Boudewijn is offline
Lang leve de PalmClub!!
Voornaam: Arie
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 15 juli 2002
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 119
Stuur een bericht via ICQ naar Boudewijn
Lightbulb T3???

Kom Gazpacho, geef nou jouw reactie op de nieuwe patch! Jij hebt toch een T3 met MapSonic?
__________________
<<< RADIATION: it is hardly a danger, but merely a risk ... >>>
Met citaat reageren
  #487  
Oud 08 mei 2004, 22:41
hovingh's schermafbeelding
hovingh hovingh is offline
Lid
Voornaam: Bert
Model: Sony Clie PEG-TJ35
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Deventer
Berichten: 45
Citaat:
Op 08-05-2004, om 22:04 heeft patrickl dit gezegd in bericht #484
Er staat wel in iets in de handleiding dat MapSonic inderdaad alle mogelijke routes zou berekenen. Als je de "rekenmethode" op limited zet doet MapSonic dat niet voor de hele kaart (maar slechts het deel tussen start en eindpunt) en gaat de berekening een stuk sneller.
Had Mapviewer deze optie ook al niet? Bij mij stond ie ook op 'beperkt' maar de tijden blijven zo'n beetje gelijk...

Maar als dit het enige euvel is van Mapsonic... Ik zit met smart te wachten op de volgende patch: misschien kan ik dan eindelijk via de kortste weg ipv alleen maar de snelste weg.
Met citaat reageren
  #488  
Oud 08 mei 2004, 22:47
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Re: T3???

Citaat:
Op 08-05-2004, om 22:35 heeft Boudewijn dit gezegd in bericht #486
Kom Gazpacho, geef nou jouw reactie op de nieuwe patch! Jij hebt toch een T3 met MapSonic?
Gaat het je bij die T3 alleen om die 16MB? Zo ja dan zul je toch iets verder moeten zoeken. Je had gewoon de woorden "in this case" gemist en de zin dus verkeerd begrepen.

Om die grens van 16MB te testen heb je iemand nodig
- met een T3 (of een andere PDA met minimaal 16MB RAM vrij)
- met een geheugenkaart groter dan 256MB
- die de moeite wil nemen om een MapSonic kaart van groter dan 256MB op zijn geheugenkaart te zetten

alleen wat je er dan mee opschiet vraag ik me nog even af ...
Met citaat reageren
  #489  
Oud 08 mei 2004, 22:54
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 08-05-2004, om 22:41 heeft hovingh dit gezegd in bericht #487


Had Mapviewer deze optie ook al niet? Bij mij stond ie ook op 'beperkt' maar de tijden blijven zo'n beetje gelijk...

Maar als dit het enige euvel is van Mapsonic... Ik zit met smart te wachten op de volgende patch: misschien kan ik dan eindelijk via de kortste weg ipv alleen maar de snelste weg.
Zou kunnen dat MapViewer dat ook had. Ik kan het me niet herinneren, maar ach.

Bij mij scheelde die instelling dus wel heel veel tijd. Zoals ik al aangaf in het review ging een berekening van een route van Amsterdam naar Rotterdam van 3 minuten naar 20 seconden op een Benelux kaart (en van 1:30 naar 18 seconden op een Nederland kaart). Misschien moet ik die test nog eens herhalen met een nieuwere versie.

Maar goed, dat was het punt niet. Ik wilde alleen maar zeggen dat ze in de handleiding inderdaad aangeven dat ze alle mogelijke routes vantevoren uitrekenen (als reactie op iemand dat proefondervindelijk had bemerkt).
Met citaat reageren
  #490  
Oud 08 mei 2004, 23:07
Boudewijn's schermafbeelding
Boudewijn Boudewijn is offline
Lang leve de PalmClub!!
Voornaam: Arie
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 15 juli 2002
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 119
Stuur een bericht via ICQ naar Boudewijn
Re: Re: T3???

Citaat:
Op 08-05-2004, om 22:47 heeft patrickl dit gezegd in bericht #488
alleen wat je er dan mee opschiet vraag ik me nog even af ...
Ik ben benieuwd of de nieuwe versie überhaupt op de T3 met >16MB wil draaien, ikzelf heb op m'n T2 maar 12 MB vrij en het programma wil niet starten: te weinig geheugen. Op m'n 256 MB Panasonic kaartje staat de hele BeNeLux, grootte: 145925 kB. Het zou dus moeten werken....
Dáár ben ik benieuwd naar!
__________________
<<< RADIATION: it is hardly a danger, but merely a risk ... >>>
Met citaat reageren
  #491  
Oud 08 mei 2004, 23:21
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Re: T3???

Citaat:
Op 08-05-2004, om 22:35 heeft Boudewijn dit gezegd in bericht #486
Kom Gazpacho, geef nou jouw reactie op de nieuwe patch! Jij hebt toch een T3 met MapSonic?
En dan nu een boodschap van algemeen nut: Gazpacho heeft afgelopen middag keurig de Workshopbijeenkomst bijgewoond en ging daarna naar een verjaardag. Het kan dus tot in de loop van de volgende dag duren voordat 'ie weer de forum-goeroe uithangt .
Met citaat reageren
  #492  
Oud 08 mei 2004, 23:57
Robbert Baruch
Guest
 
Berichten: n/a
Crasher de crash

Na maanden prima met mapsonic gewerkt te hebben crasht mapsonic opeens als ik bluetooth inschakel. Fatal exception. Alles alweer een paar keer opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt. Idee, iemand?
Met citaat reageren
  #493  
Oud 10 mei 2004, 11:58
HaOn
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Crasher de crash

Citaat:
Op 08-05-2004, om 23:57 heeft Robbert Baruch dit gezegd in bericht #492
Na maanden prima met mapsonic gewerkt te hebben crasht mapsonic opeens als ik bluetooth inschakel. Fatal exception. Alles alweer een paar keer opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt. Idee, iemand?
Zelfde probleem op mijn gehad Zodiac. Hij begon hiermee toen ik het scherm aan het kantelen was tijdens het zoeken naar mijn gps-ontvanger.
Ik heb geprobeerd te uninstallen opnieuw installeren maar niets hielp.
Uiteindelijk heb ik een harde reset gedaan, toen een uur lang syncen, en Mapsonic werkte weer.
Met citaat reageren
  #494  
Oud 10 mei 2004, 20:28
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Voeg je gps-muis anders eens opnieuw toe in je "trusted devices"-lijstje. Dit wil nogal eens helpen in dit soort gevallen.
Met citaat reageren
  #495  
Oud 15 juli 2004, 11:19
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Ik heb hetzelfde probleem als in bericht 492, alleen heeft het bij mij nooit goed gewerkt omdat ik pas sinds gister een BT muis heb....
M'n muis opnieuw toevoegen aan m'n trusted device lijstje mag niet baten. Zal de crash iets te maken hebben met update 1.3.2?
Met citaat reageren
  #496  
Oud 15 juli 2004, 11:34
Stone
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 15-07-2004, om 11:19 heeft Rup. dit gezegd in bericht #495
Ik heb hetzelfde probleem als in bericht 492, alleen heeft het bij mij nooit goed gewerkt omdat ik pas sinds gister een BT muis heb....
M'n muis opnieuw toevoegen aan m'n trusted device lijstje mag niet baten. Zal de crash iets te maken hebben met update 1.3.2?
Ik heb ergens gelezen dat het helpt om het bestand "bluetooth prefs" te deleten. Ik had en heb het probleem ook wel eens en dit hielp bij mij.

Wat in mijn ervaring helpt om de crash te voorkomen, is voordat je Mapsonic opstart, de gps muis opnieuw toe te voegen aan je trusted devices en dan "Show: Current discovery" te doen. Zodra je palm de gps muis gevonden heeft start je mapsonic op en dan gaat het (meestal) goed!

Succes!
Met citaat reageren
  #497  
Oud 15 juli 2004, 11:44
Stone
Guest
 
Berichten: n/a
Mapsonic kaart update

Heeft iemand overigens de nieuwe versie 1.3 (op cd-rom) gekocht terwijl hij/zij versie 1.2 ook al had gekocht?

Het is mij inmiddels duidelijk geworden dat versie 1.3 die je nu koopt niet verschilt van de versie 1.3(.2) die je als eigenaar van (cd-rom) versie 1.2 gratis kunt downloaden, BEHALVE dat de kaarten vernieuwd zijn...

Hiervoor betaal je dus EUR 199 (althans iets in die orde van grootte). Dit vind ik toch wat veel aangezien ik pas in December 2003 Mapsonic heb aangeschaft....

Dit heb ik aan Mapsonic voorgelegd en die kwamen uiteindelijk met een kortingsaanbod van EUR 40 (dus EUR 159 in plaats van EUR 199).

Ik heb ze toen maar eens gewezen op de policy van TOMTOM die hun (pocket PC) gebruikers voor EUR 49 een upgrade aanbieden...

Dit is nu in beraad bij de afdeling commercie van Viamichelin.. ben benieuwd.... (maar verwacht niets..)
Met citaat reageren
  #498  
Oud 15 juli 2004, 11:54
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Citaat:
Op 15-07-2004, om 11:34 heeft Stone dit gezegd in bericht #496


Ik heb ergens gelezen dat het helpt om het bestand "bluetooth prefs" te deleten. Ik had en heb het probleem ook wel eens en dit hielp bij mij.

Wat in mijn ervaring helpt om de crash te voorkomen, is voordat je Mapsonic opstart, de gps muis opnieuw toe te voegen aan je trusted devices en dan "Show: Current discovery" te doen. Zodra je palm de gps muis gevonden heeft start je mapsonic op en dan gaat het (meestal) goed!

Succes!
Ben ik niet al mijn bluetooth instellingen kwijt als ik de prefs delete? Waar vind ik de bluetooth prefs?
Het lijkt mij toch niet handig om steeds weer te moeten pairen voordat Mapsonic te gebruiken is. D'r moet toch wel een andere mogelijkheid zijn? Moet ik "Show: Current discovery" in Mapsonic vinden? Deze optie zegt mij niets. Misschien een typische OS 4.x optie?

(Zijn wel veel vragen geworden.... )
Met citaat reageren
  #499  
Oud 15 juli 2004, 12:11
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 15-07-2004, om 11:54 heeft Rup. dit gezegd in bericht #498
Ben ik niet al mijn bluetooth instellingen kwijt als ik de prefs delete? Waar vind ik de bluetooth prefs?
Ja, maar even opnieuw pairen en klaar is Rup. De BT prefs vind je in de ... Prefs .
Citaat:
Het lijkt mij toch niet handig om steeds weer te moeten pairen voordat Mapsonic te gebruiken is.
Het is de bedoeling dat een keer genoeg moet zijn.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #500  
Oud 15 juli 2004, 12:29
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
De pair met de BT muis had ik al een keer verwijderd en weer opnieuw gedaan, wat niet mocht baten, zoals ik eerder schreef. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de pairs tussen mijn T3 en andere apparaten de pair met de muis in de weg zitten. Ik zie dan ook niet echt de zin van het verwijderen van AL m'n pairs. Of ben ik te eigenwijs.....

Uit de tip van Stone begrijp ik dat ik, elke keer als ik Mapsonic wil gebruiken, opnieuw moet pairen. Dat lijkt mij dus ook wat overdone.

Het crashprobleem houdt nog even stand.


Ik kwam er zojuist achter dat m'n T3 ook een Fatal exeption en bijbehorende soft-reset geeft als ik naar een adres probeer te navigeren zonder een vertrekpunt te selecteren. Wellicht dat MapSonic dan ook bluetooth probeert te "enablen" en probeert te connecten met de muis. De muis stond aan en had een fix (aan de lampjes op de muis te zien).

Update:
Ik heb het probleem ook aan Michelin en de PDA shop voorgelegt. De PDA shop is momenteel bezig met het zoeken naar een oplossing.

Laatst gewijzigd door Rup.; 17 juli 2004 om 09:16.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023