Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 april 2003, 14:10
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Eindelijk goede rekenmachine!

Voor wie het bericht op de frontpage niet heeft gelezen:

Er is nu een geweldige freeware rekenmachine. Namelijk een volledige (!) emulator van de HP rekenmachines, incl. het topmodel de 49G. Meteen gedownload en helemaal om. Ik gebruik zelf al een tijd die HP machines, maar ze worden niet meer gemaakt en de 49G is toch wel wat duur om te kopen.

Voor wie het bericht niet gelezen heeft en net als ik graag een HP zou gebruiken: http://power48.mobilevoodoo.com/
Je hebt alleen wel een HI-RES device nodig en een geheugenkaartje (Memorystick of SD). Maar als je die screenshots ziet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 april 2003, 12:02
junior
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Bas,

Ik wilde het natuurlijk direct proberen... maar eh, met de install tool krijg ik de ROM bestanden niet op de TT! Enig idee hoe ik dat kan oplossen (ik heb geen externe card reader!).

Dit is de foutmelding:

Citaat:
ERROR: The following file(s) could not be installed to the SecureDigital (SD) Card because there is no application on your handheld to open these files.
If you have recently installed such an application, please run that application and then perform a HotSync operation.
HP48GXRomfile.bin
HP48SXRomfile.bin
HP49GRomfile.bin
Install To Card synchronization failed
Thanx a lot!
Jr.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 april 2003, 14:19
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
SyncWizard misschien?

Ik had hier al uitgelegd hoe dat moest, maar zonder card-reader wordt het moeilijk, of heeft een Tungsten zo iets als MSimport op een Sony Clie (Je Palm wordt dan een Card-Reader?).

Ik, bedenk me nu dat je SyncWizard (staat in de top 10) kunt proberen. Daarmee kun je niet alleen bestanden naar een Palm Syncen, maar ook naar een geheugenkaartje. Ik weet echter niet of dat op je Tungsten net zo werkt als op een OS4 Palm.
Je kunt het natuurlijk allicht proberen.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 april 2003, 14:33
junior
Guest
 
Berichten: n/a
Je bent me net voor... ik had al gezocht op Handago naar een programmatje, met als zoekterm "hotsync" en daar kwam ik SyncWizard tegen.. geïnstalleerd, bestanden gecopieerd en: het werkt.

Ik moet wel even de handleiding van de calculator doornemen... maar eh, tjeetje wat een gaaf ding helemaal goed! Ik ben zelf een HP gebruiker, dus enige herkenning zit er in.. maar en ik had een economische en geen wetenschappelijke. Ik kom er wel uit na het lezen van de 300 pagina's met mogelijkheden.

Trouwens, de 49G werkt helaas niet (onvoldoende MEM om RAM te laden is de melding..) da's qua layout wel de mooiste!

Gr.,
Jr.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 april 2003, 16:33
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Die 49G deed bij mij ook lastig. Die heeft gewoon een heleboel ongefragmenteerd geheugen nodig om te kunnen werken.

Na een soft reset werkt hij bij mij wel steeds goed.

Die 49G is ook wel een mooi ding. Wilde hem vroger 'echt' kopen, maar vond 400,- (guldens) toch wel te duur.

Als je dat ding bijv. sin(pi/4) laat uitrekenen, kan je kiezen of je een exact antwoord wilt hebben (wortel 2 / 2) of de benadering. Werkt echt heel mooi. Zeker de moeite waard om de handleiding eens door te lezen.

Overigens hebben ze alledrie een ander toepassingsgebied: de 48GX heeft een heleboel ingebouwde functies voor doorbuiging van stafen, schuifspanningen, stromingsleer, etc. et.c incl. plaatje erbij! Te vinden onder het knopje EQ LIB (shift-3).

Supermooi. De beste software is weer eens gratis!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023